Skocz do zawartości

[Szosa] Pochwal się swoją szosą


kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chwaliłem się już wcześniej, ale jeszcze raz się pochwalę i będę się chwalił, bom chwalipięta he he :) Moja szosa w nieco lepszej focie z lepszymi koszyczkami i lepszym siodłem Gianta :) Mieszanina carbonu, alu, dziurawego acze, wybielacza nad wybielacze i ultegry, jeździ? Jeździ, i ostatnio 270 km pokonała he he :) 

20180516_180257.jpg

Edytowane przez freak78
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jeden rozmiar tak, ale to górna granica rozsądku pod mój wzrost, jeździłem parę lat na takich dużych z wajchami na ramie, przywykłem, więc zaryzykowałem kupno takiej, a była tania jak na swoje podzespoły, i jest w pełni sprawna, na takim ustawieniu geometrii jeździ mi się super, górny chwyt to komfort jak na endurance, chwyt na łapach też wygodny, dolny za to bardzo aero bo kierownica szeroka i głęboka, rower długi, mogę nawet wręcz "leżeć" na ramie i pedałować, bo się zmieszczę i nie garbię się, plecy rozciągnięte, tułów prosto równolegle do rury poziomej kilka cm nad rurą, nie boli, broda na mostku, mogę tak pruć sporo km. 

Edytowane przez freak78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kurde, wszyscy przyzwyczaili się do tego że szosa musi mieć siodło na ósmym piętrze a kierownicę w suterenie, w sensie wyglądu, bo to aero i w ogóle, jak się położę na ramie, to jadę jakbym miał lemondkę, ale normalnie w dolnym chwycie na prostych rękach sylwetka jest w porządku, kąt tułowia do rury ramy to jakieś 40 stopni, bo widziałem swój cień na ścianach budynków gdy jechałem o zachodzie Słońca, i też nie mam garba, bo rower odpowiednio długi i nie muszę się gnieździć. Prosi jeżdżą  na przymałych ramach, gdzieś o tym też czytałem, bo to wygląda pro, no i mniejsza rama to mniej wagi choć i tak nie mogą zejść poniżej limitu UCI... A na jakich ramach jeździli prosi typu Merckx czy też Indurain? Przydużych, a mój rower ma rozmiar poziomo 56 cm, a owszem, przydałby się 54 na jakieś 175 cm wzrostu i długie ręce, bo rozpiętość ramion mam 187 cm... Siodełko też sobie dziś cofnąłem, bo źle trochę mi się siedziało na dłuższej trasie, mam od kilku dni nowe, (jest ono na foto ale dziś była jazda regeneracyjno - serwwisowa), 270 km na tej geomoetrii za dużego roweru bez bóli wynikających z niedobranego rozmiarowo roweru zrobiłem na starym siodełku szereg dni temu, więc teraz znów muszę dojść do optimum, czyli nieco wydłużyłem rower jeszcze, bo rzepka pedałowała troszkę przed osią pedałów... Centymetr w tył i już dużo lepiej się kręciło i siedziało, kulsze i pachwiny znajdowały się na właściwym miejscu :) 

Edytowane przez freak78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie uważam, że to, jak Ci się jeździ na tej ramie, to Twoja i wyłącznie Twoja sprawa. Jeśli czujesz się dobrze, to OK, ale ... przynajmniej na pierwszy rzut oka wydaje się, że nagły zeskok na ziemię z pedałów grozi utratą zdolności reprodukcyjnych - może być i groźnie i boleśnie.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2018 o 15:59, 1415chris napisał:

Nastepna raza zrob zdjecie ze sloncem i od prawidlowej strony roweu ;)

Lepiej? :)

Podregulowałem trochę pod siebie, siodło zmienione na Fizika że starego roweru, i tak już 300km pykło po tygodniu od kupna pierwszej szoski. Kazdy jakoś zaczynał :)

IMG_20180520_142848.jpg

IMG_20180520_142930.jpg

IMG_20180520_142924.jpg

IMG_20180520_142937.jpg

Edytowane przez sthEn
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... "wszyscy przyzwyczaili się do tego że szosa musi mieć siodło na ósmym piętrze"  ma to swoje uzasadnienie chociażby w tłumienie drgań przez sztyce :)

Prosi jeżdżą na dopasowanych ramach mimo wszytko. Czasem o rozmiar mniejszych ale jednak dopasowanych. Geometria ramy klasycznej a slopingowej się różni więc może tak to u nich wyglądać. Z ciekawości rzuć okiem na rysunki https://bikehunter.pl/geometria-ramy-rower-szosowy/

:) poza tym zgadzam się o ile nic nie boli ze zdaniem WIRELESS. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Jeżdżą często na za małych(o rozmiar), bo waga(choć akurat ma mniejsze znaczenie przy obecnej technologii, bo nawet rowery AERO prosów mają niewiele więcej od limitów UCI), ale głównie dlatego, że kombinują jak tu mieć krótką główkę ramy i długi odpowiednio obniżony mostek, żeby zejść jeszcze niżej ;).

Edytowane przez Blue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozdrawiam, przepraszam za mały offtop bo to inny wątek, już więcej nie będę, ale chcę uciąć łeb spekulacjom :) Po prostu dorzucę foto z mojego bikefittingu, jak wyglądam na tej "za dużej" szosie: 

Bikefitting.thumb.jpg.6f742529b1a94a380dde4bba8c75044f.jpg

Jak widać, wcale nie jest o 3 numery za duża, wygląda wszystko w porządku i jeździ się w porządku, rama jest wysoka jak i główka ramy, i jak Koledzy zauważyliście, można zadzwonić "cojones" o rurę, to jedyny minus w sumie. Pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2018 o 21:40, Grzeszaldo napisał:

A to moja pierwsza szosa :) 

20180327_134941.jpg

I jak wrażenia? Mam identyczną i jedyna uwaga to linki dzwoniące na nierównościach ale tak naprawdę to pierdoła poza tym jestem mega zadowolony.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Once napisał:

I jak wrażenia? Mam identyczną i jedyna uwaga to linki dzwoniące na nierównościach ale tak naprawdę to pierdoła poza tym jestem mega zadowolony.  

jestem jak najbardziej zadowolony , co prawda mam przejechane lekko ponad 1 tys km wiec sie jeszcze docieramy :) 

u mnie nic na nierównościach jak na razie nie dzwoni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pierwsza szosa - B'Twin Triban 500 rocznik 2016 kupiony za 800 zł (cena na paragonie 1500 zł  w sezonie zimowym). Triban zastąpił górskiego Rockridera 520 zakupionego w tym samym czasie. Stan nie jest idealny, ale myślę, że za tę cenę było warto na pierwszą szosę.

Co mam w planach: idą już do mnie buty SPD i muszę kupić jeszcze jakieś pedały, a po nauczeniu się wpinania będzie wymiana sztycy na wyższy model z Decathlonu (235g),  siodełka (myślę o czymś lekkim typu Vertu Spyder, które ma 180g, lub innym Spyderze z AliExpress ale na tytanowych prętach o wadze 140-150g), nowa owijka.

W przyszłym sezonie wymiana opon Michelin Dynamic Sport na jakieś lekkie opony DURO < 200g i dętki 80-100g. 

DSCN8526.jpg

DSCN8528.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lederfox34 napisał:

Dobrze wygląda ten centurion. Jakoś ostatnio ciągną mnie jednolite ramy z kolorami ale twój wygląda po prostu fajnie, nie przekombinowane :) ale zwraca uwagę. 

Dzięki :) W przyszłości być może coś w jego wizerunku zmienię. Np. opony z czerwonym akcentem, jak Bontrager R3 albo Vittoria Rubino Pro? Na razie mi to raczej odradzają, ale może jednak się na to zdecyduję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...