Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie

[amortyzator] Fox RLc Fit - przemyślenia po serwisie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 kolo1

kolo1

    Pro

  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 14 luty 2014 - 19:26

Wczoraj skończyłem serwis amorka Fox Rlc Fit  . Serwis praktycznie identyczny z foxem w otwartej kąpieli olejowej - różnice to mniejsze ilości użytego oleju . A co zmusiło mnie do napisania tego tematu,  to pytanie  jak lejąc w dolnie lagi  20 ml oleju  może wpłynąć na smarowanie ślizgów ?  Bo ja szczerze  wątpię  aby tak mała ilość oleju mogła smarować .  A może się mylę -  ktoś ma inne zdanie ? Pozdr. 


  • 0

#2 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 3278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 14 luty 2014 - 19:37

RS każe lać po 5ml a mało kto się nad tym zastanawia, jak podniosłem kwestię w dziale RS to mam wrażenie że większość podchodzi ze sceptycyzmem.

Na przykładzie RS również spróbowałem większej ilości, w samej pracy różnic nie było, ew mogłaby się poprawić żywotność ale to ciężko sprawdzić. Natomiast zdarzyło się komuś że przy większej ilości oleju wypchnęło uszczelkę kurzową.

Całkiem możliwe że, producent tak zoptymalizował objętość dolnych lag aby dokładnie taka ilość oleju wystarczała, w rs przez lata było po 15ml i widelce żyły, tu jest to skonstruowane właściwie na identycznej zasadzie, żeby nie powiedzieć że to czysta kalka.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#3 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4693 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 14 luty 2014 - 19:56

Panowie, olej w dolnych lagach smaruje górne golenie w czasie pracy- można ten proces z grubsza porównać do tzw. smarowania rozbryzgowego. Niektórzy producenci stosują mniejsze ilości oleju w dolnych goleniach ( DT Swiss- 7 ml na stronę,Magura- 2,5 ml na stronę) inni większe (Manitou- 16 ml na stronę). - nie traktujcie tego oleju jako formę otwartej kąpieli olejowej ,a jedynie pewnego rodzaju smarowanie wspomagające. Większe ilości nie zawsze mogą przynieść pozytywne efekty.


  • 0

#4 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 15362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 14 luty 2014 - 21:02

Jeśli chodzi o zasadę, to działa dosyć prosto, zwłaszcza przy nieco większych ilościach (15 / 20 ml) w czasie jazdy olej oczywiście chlapie w goleniach , kiedy górne golenie znajdują się na dole zostają ochlapane olejem, a następnie  w czasie wyprostu olej który utrzymuje się na nich zostaje zaciągnięty do góry i smaruje przynajmniej dolny ślizg.

 


  • 0

#5 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 14 luty 2014 - 21:23


ale fizycznie nie ma możliwiości aby 20 ml smarowało rozbryzgowo lagi w foxie fit - chyba że wstrząsnął  bym amorkiem jak szejkerem to może dolne ślizgi zobaczą olej .To jedynie sprawdza się podczas jazdy na bardzo dużych wertepach . W foxa z otwartą kąpielą olejową to rozumiem bo jest tego oleju znacznie więcej . 


Użytkownik kolo1 edytował ten post 14 luty 2014 - 21:28

  • 0

#6 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 15362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 14 luty 2014 - 21:30

A co w czasie jazdy nie pracuje ?, może jeździsz po Bonneville, w czasie jazdy w terenie wstrząsy są wystarczające .

 
  • 0

#7 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 14 luty 2014 - 22:03

2i regulaminu

No nie wiem a jakieś testy robiłeś że wiesz że ta ilośc jest wystarczająca :).  Raczej sądze że producenici aby wylajtować amorki ( zmniejszyć wagę ) stosują coraz mniejsze ilości oleju nie patrząc że w ten sposób jest gorsze smarowanie . Przecież dolne lagi w foxach z otwartą kąpielą są takie same w budowie jak modele z kartridżem - a leje się mniej oleju..... czy to nie dziwne ?  


Użytkownik Puklus edytował ten post 16 luty 2014 - 12:36

  • 0

#8 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 15362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 15 luty 2014 - 00:55

Od razu napisz, że to co sobie wymyśliłeś jest niepodważalną prawdą, a temat założyłeś po to, żeby wszyscy podziwiali twoją przenikliwość ...


Użytkownik Rulez edytował ten post 15 luty 2014 - 01:05

  • 0

#9 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4693 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 15 luty 2014 - 08:29

kolo1, nie masz racji. Przede wszystkim jedną z idei tłumika Fit jest rozdzielenie powietrza od oleju, co ma ograniczy m.in pienienie się oleju i zagwarantować te same parametry tłumienia w czasie pracy. Zamknięcie układu w kartridżu m.in dało pewien zysk na masie. Nie był on ( zysk na masie) celem samym w sobie.

A propos ilości oleju- założenie ,że producenci leju zmniejszają wagę amorka poprzez ograniczenie ilości w goleniach jest błędne-zysk masy niewielki,a potencjalne pogorszenie pracy w terenie olbrzymie. Producenci idą w stronę podniesienia komfortu i kontroli pracy, ograniczenie masy jest sprawą drugorzędną.

 

 

No nie wiem a jakieś testy robiłeś że wiesz że ta ilośc jest wystarczająca

Dlaczego zakładasz,że nie jest? W terenie amplituda drgań jest na tyle duża,że krople oleju bez problemu osiadają na goleniach górnych .

 

chyba że wstrząsnął  bym amorkiem jak szejkerem to może dolne ślizgi zobaczą olej .

uważasz,że drgania widoczne na filmie nie spowodują rozbryzgiwania się oleju?


  • 0

#10 ugupu

ugupu

    Master

  • Użytkownik
  • 1817 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Janek
Garaż Rower

Napisano 15 luty 2014 - 09:13

No nie wiem a jakieś testy robiłeś że wiesz że ta ilośc jest wystarczająca

 

Rulez nie musiał robić żadnych testów. Te zrobili kolesie z firmy Fox.

Rulez sobie spokojnie jeździ i ponieważ nic mu się nie zaciera więc słusznie wnioskuje, że smarowanie amorka działa.

 

Raczej sądze że producenici aby wylajtować amorki ( zmniejszyć wagę ) stosują coraz mniejsze ilości oleju nie patrząc że w ten sposób jest gorsze smarowanie .

 

A potem siedzą sobie w wygodnych fotelach i sącząc drinki robią między sobą zakłady kiedy na forach internetowych pojawią się pierwsze wątki w rodzaju "Nie kupujcie amorów Foxa! Zacierają się!"


  • 0

Jedna idea rozpala tysiące świec.


#11 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 15 luty 2014 - 09:13

Od razu napisz, że to co sobie wymyśliłeś jest niepodważalną prawdą, a temat założyłeś po to, żeby wszyscy podziwiali twoją przenikliwość ...

 


Prosze o pisanie na temat a nie nabijanie postów  :)

Nie wiedzałem że kartridz w ficie ma też za zadanie ograniczyć pienienie się oleju .NIe próbuje obalić pomysłow producenta amorków który produkuje je kawał czasu . Pewno  macie rację z tym rozbryzgowym smarowaniem - bo górnym ślizgom musi starczyć  tyle oleju co naciągną   gąbki przy uszczelkach  .Ale sami przyznacie że smarowanie górnych ślizgów jest do bani i bardzo czesto są one w foxach wytarte .

KIedyś amorki wytrzymywały znacznie dlużej , a teraz .... tyle co gwarancja .W każdej firmie liczy sie zysk . 

Niestety nawet "kolesie z foxa"  dali ciała z uszczelkami  które puszczały brud  - a więc i oni są nieomylni. Pozdr.  


Użytkownik kolo1 edytował ten post 15 luty 2014 - 09:20

  • 0

#12 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4693 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 15 luty 2014 - 09:23

Wytarcie goleni nie jest powodem zbyt małej ilości oleju czy też błędu projektowego,ale po prostu brakiem odpowiedniego serwisu i ogólnej dbałości o sprzęt.

Mogę Ci zrobić zdjęcia Manitou z przebiegiem 10kkm lub Magury z przebiegiem 12kkm ( obydwa w ciągłej eksploatacji) , w których górne golenie są w stanie idealnym ,mimo jeżdżenia w każdych warunkach. 

 

 


  • 0

#13 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 15 luty 2014 - 09:33

Zgadza się  , ale jak to jest możliwe że brat już 3 rok jeżdzi na 10 letnim Bomberze Z5, nie używa brunoxa , a  ślizgi oraz  lagi są idealne ? Jednak wydaje mi się że jakośc wykonania  w nowych amorkach wyrażnie spadła . 


Użytkownik kolo1 edytował ten post 15 luty 2014 - 09:39

  • 0

#14 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4693 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 15 luty 2014 - 09:38

Bomber Z5 ma otwartą kąpiel olejową,a Brunox to przereklamowane coś. Używanie Brunoxa nie gwarantuje nieśmiertelności . Zresztą Brunox ma tendencję do wymywania oleju z gąbeczek olejowych,więc należy go używać rozsądnie.


  • 0

#15 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 15 luty 2014 - 09:40

Ja używam bunoxa raczej jako środka który rozmiękcza  bród - aby uszczelki go mogły łatwiej zebrać . W suche letnie  dni stosuje też osłony z neoprenu  które skutecznie powstrzymują piasek i kurz.  Można wiedzieć jak kolega dba o swoje amorki ? Jakich preparatów używa ? 


Użytkownik kolo1 edytował ten post 15 luty 2014 - 09:45

  • 0

#16 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4693 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 15 luty 2014 - 09:57

Można wiedzieć jak kolega dba o swoje amorki ?

Mały serwis co 3-4 miesiące, duży serwis raz w roku. Golenie przecieram wilgotną szmatką . Oleje tylko oryginalne lub o zalecanej lepkości. Wyjątkiem jest inny smar do Manitou ( zamiast PrepM- Slick Honey). Nie używam Brunoxa czy też osłon na golenie.

Totalnym wyjątkiem jest DT Swiss,który wymaga nieco innego podejścia.

W Foxie raz w miesiącu robiłem coś takiego:

http://service.foxra...Quick_Clean.htm

 


  • 0

#17 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 15 luty 2014 - 10:08

ten ostatni sposób z wyciąganiem uszczelek w fox to stosujesz na gąbki   orginalny  Float Fluid czy jakiś zamiennik ?


Użytkownik kolo1 edytował ten post 15 luty 2014 - 10:08

  • 0

#18 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4693 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 15 luty 2014 - 10:22

Oryginalny Fox Fluid.

Niektórzy stosują inne oleje ( np. przekładniowy 80W),ale to temat na oddzielną dyskusję.


  • 0

#19 kolo1

kolo1

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:st.wola

Napisano 16 luty 2014 - 10:55

Dzięki za odpowiedz .Oryginalny Fox Fluid jest strasznie drogi  - na razie mam jeszcze 20 ml , ale trzeba biędzie stosować coś tańszego .Ja wcześniej moczyłem te gąbki w zwykłym oleju jaki stosowałem do lag - przecież i tak spłynie on do dołu i wymiesza się . Fak faktem - fluid jest gęsty i dłużej się trzyma  . Wczoraj przeprowadzałem przeglad uszczelek kurzowych taki jak polecałeś . I mam kilka spostrzeżeń . Po pierwsze  taśma izolacyjna słabo trzyma się na śrubokręcie ,koszulka termokurczliwa jest lepsza . Po drugie czy podczas tego wyciagania uszczelek nie trzeba spuścić powietrza z amorka - bo mi przy pierwszym pełnym ugięciu amorka wyszła  uszczelka kurzowa   :)


Użytkownik kolo1 edytował ten post 16 luty 2014 - 11:02

  • 0

#20 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 3278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 16 luty 2014 - 12:20

Jako ciekawostkę wrzucam fotkę ilości fabrycznego smarowania. Nikt mi nie powie że, te widelce są dobrze fabrycznie poskładane.

Oleju w lagach powinno być 4razy więcej, uszczelki kurzowe suche a gąbki ledwie wilgotne.

fox_f29_fit_ctd_9.jpg

 

fox_f29_fit_ctd_7.jpg


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg