DamianPGN Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Witam. W sierpniu 2013 postanowiłem kupić jakąś używaną szosę. Padło na Rometa Pasata. Dałem za niego 200zł i wydaję mi się, że dużo przepłaciłem, ale co tam Tak wyglądał zaraz po kupnie: Wyrzuciłem dosłownie tonę czarnej taśmy i okazało się, że oryginalnie romet był czerwony Na początku chciałem nim jeździć bez wkładania w niego kasy, ale pomyślałem, że lepiej będzie zrobić gruntowny remont. Zacząłem od demontażu części: Trochę części już po rozkręceniu i lekkiej polerce: Rama jest goła, gotowa do piaskowania. Rama będzie pomalowana na biało. Dodałem też wyższy mostek, bo też chcę, aby jeździło się wygodnie: Więc tak, Korba będzie nowa, rometowska 52 zęby Z tyłu wolnobieg 20 lub 22 zęby Owijka będzie czarna.Pancerze białe, opony nowe z białym bokiem. Na bieżąco będę informował o postępach. Dziś wybieram się na zakupy i mam zamiar kupić wszystkie potrzebne części, których brakuje mi już niewiele. Myślę, że do maja rower będzie złożony. Budżet razem z ceną zakupu zamknie się w 600zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Całkiem ciekawa "kolarka" Czy 200 zł to za dużo? Nie wypowiem się, bo... się nie znam, moim zdaniem wyjdzie ciekawy projekcik. No i dobry, bo polski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Mała aktualizacja Białe pancerze już zakupione: Tylne koło już czeka na wolnobieg. Powinien być za 3 dni Zrezygnowałem z białych opon, kupiłem zwykłe - 32-622 Przednie: Niestety obydwa koła ważą ponad 4kg ;/ Chciałbym połowę tej wagi Stara korba już trochę zużyta, może ktoś z Was chce kupić? Nowa powinna niedługo przyjść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 nowa korba tez na klin ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 nowa korba tez na klin ? Tak, będzie identyczna, tylko po prostu fabrycznie nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Lepiej bylo kupic na kwadrat i alu korbe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Lepiej bylo kupic na kwadrat i alu korbe i wtedy jeszcze bym musiał kupować suport, a co jest lepszego w aluminiowej korbie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel4freak Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 waga jest lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Lepsze jest to, że ci nie odpadnie w najmniej odpowiednim momencie. Swoją drogą to nie znam nikogo kto z własnej woli jeździłby jeszcze na klinach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dlaczego niby jak jest na klinach ma coś odpaść. Jeśli coś jest dobrze zrobione , nie ma prawa odpaść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Niby dlaczego ma odpaść korba-z samego faktu, że jest na klinach? Obecnie "odświeżam" rower po moim ś.p dziadku, na oko 30 letni NSU - oczywiście na kliny. Jeździł i nadal wszystko ok. Rama do malowania, części do polerki i będzie nadal piękny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 pojezdzcie to zobaczycie, bardzo nietrwale rozwiazanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Okey za parę godzin będzie mała aktualizacja, nowa owijka, rama wypiaskowana itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Liczę, że wieczorem zobaczę kilka nowych fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła jest ułożony zbyt głęboko i nie najlepiej układa się linia łańcucha jeśli używa się 52 zębów. Proponuję na początek zostawić stary wolnobieg i popatrzeć jak się układa łańcuch na kolejnych biegach i kiedy jest równoległy do górnej rury ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Oki upragniona aktualizacja 1) Owinięta kierownica, gotowa do założenia: http://zapodaj.net/be8b921a94bbb.jpg.html http://zapodaj.net/8a13295d90797.jpg.html 2) Rama i widelec po piaskowaniu: http://zapodaj.net/8e5aca0999ab7.jpg.html http://zapodaj.net/3b3ae273d773e.jpg.html 3) Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła jest ułożony zbyt głęboko Dlatego kupiłem nową piastę, tylko na wolnobiegi jednorzędowe, z jednej strony wolnobieg 22T (na miasto) z drugiej 16T (na jakiś dalszy wyjazd). Niestety muszę tydzień czekać na obręcz i szprychy (brak towaru w sklepie ;\) http://zapodaj.net/b153277315dc3.jpg.html http://zapodaj.net/55b8581c6c09f.jpg.html http://zapodaj.net/03d74ae542b7a.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Czy mi się wydaje, czy ta rama ma wgniecenie na górnej rurze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 czy ta rama ma wgniecenie na górnej rurze? Niestety ma, przed malowaniem będę wyrównywał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd. Za kilka, kilkanaście lat będzie nam brakowało naszych klasyków zachowanych w dawnych kształtach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 To nie jest żaden klasyk tylko zwalony relikt lat 80 tych, klasyk to rower w wyjściowym malowaniu zachowany w stanie strychowo-stodołowym, mało jeżdżony, na oryginalnych oponach itp. Także taka reinkarnacja w tym wypadku nie gwałci nic historycznego, bo rower był wyjściowo zramolały przez poprzednich użytkowników. Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha, korzystając z e starego koła i wolnobiegu. Symetryczna piasta nowateka na 120 mm może ustawiać zębatkę w złym miejscu w stosunku do linii łańcucha idącej z korby, jest jeszcze szansa zapleść koło asymetrycznie, rezygnując z przekładania później na dwie strony . W normalnych korbach na kwadrat można manipulować suportem, jego długością, tutaj na kliny tarcza 52 zęby będzie zawsze w tym samym miejscu i do niej należy dobrać pozycję wolnobiegu. Małe przekosy niby nie robią różnicy ale w miarę wyciągania łańcucha będzie lubił sobie spaść, terkotał itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd. Popatrz na zdjęcia z przed remontu, ten rower był bardzo skundlony, kierownica jakas włoska, klamki nieoryginalne, rama od zwykłego prl-owskiego turystyka, więc myślę, że przerabiając ten rower nawet pomogłem. Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha Jeszcze przed składaniem roweru założyłem piastę z wolnobiegiem do haków i lekko skręciłem ośkę i korbę, wszystko wydaje się być idealnie spasowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Ja to w ogóle bym zrobił go w rat-rost style. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Ja to w ogóle bym zrobił go w rat-rost style. Niestety nie podobają mi się takie rowery, jakoś auta w stylu rat-rot lepiej mi podchodzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianPGN Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Aktualizacja. Rower pomalowany, złożona kierownica, siodełko i hamulce. Jeszcze tylko napęd i koła ) http://zapodaj.net/66889c00b662b.jpg.html http://zapodaj.net/7c102f38adf55.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Dobrze jest - nie jest źle. Tylko dwie rzeczy. Kup przelotki do linki i załóż jakąś bardziej klasyczną owijkę, bo ta tu za cholerę nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.