Skocz do zawartości

[remont] Przeróbka Rometa Pasata na SS


DamianPGN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W sierpniu 2013 postanowiłem kupić jakąś używaną szosę. Padło na Rometa Pasata. Dałem za niego 200zł i wydaję mi się, że dużo przepłaciłem, ale co tam ;) Tak wyglądał zaraz po kupnie:

alwq.jpg

 

Wyrzuciłem dosłownie tonę czarnej taśmy i okazało się, że oryginalnie romet był czerwony ;)

 

Na początku chciałem nim jeździć bez wkładania w niego kasy, ale pomyślałem, że lepiej będzie zrobić gruntowny remont. 

Zacząłem od demontażu części:

0izt.jpg

 

6ho1.jpg

 

6z2w.jpg

 

54f9.jpg

 

34de.jpg

 

Trochę części już po rozkręceniu i lekkiej polerce:

tpaw.jpghzo5.jpg

8qoo.jpg

j6fl.jpg

 

Rama jest goła, gotowa do piaskowania. Rama będzie pomalowana na biało.

mx1e.jpg

 

Dodałem też wyższy mostek, bo też chcę, aby jeździło się wygodnie:

 

gvij.jpg

 

 

Więc tak, 

Korba będzie nowa, rometowska 52 zęby

Z tyłu wolnobieg 20 lub 22 zęby

Owijka będzie czarna.
Pancerze białe, opony nowe z białym bokiem.

 

Na bieżąco będę informował o postępach. Dziś wybieram się na zakupy i mam zamiar kupić wszystkie potrzebne części, których brakuje mi już niewiele.

Myślę, że do maja rower będzie złożony.

Budżet razem z ceną zakupu zamknie się w 600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja ;)

 

Białe pancerze już zakupione:

 

 

hc5o.jpg

 

Tylne koło już czeka na wolnobieg. Powinien być za 3 dni :) Zrezygnowałem z białych opon, kupiłem zwykłe - 32-622

 

zplb.jpg

 

Przednie:

 

h9tu.jpg

 

Niestety obydwa koła ważą ponad 4kg ;/ Chciałbym połowę tej wagi :)

 

Stara korba już trochę zużyta, może ktoś z Was chce kupić? Nowa powinna niedługo przyjść.

 

sez.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Niby dlaczego ma odpaść korba-z samego faktu, że jest na klinach? Obecnie "odświeżam" rower po moim ś.p dziadku, na oko 30 letni NSU - oczywiście na kliny. Jeździł i nadal wszystko ok. Rama do malowania, części do polerki i będzie nadal piękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła  jest ułożony zbyt głęboko i nie najlepiej układa się linia łańcucha jeśli używa się 52 zębów. Proponuję na początek zostawić stary wolnobieg  i popatrzeć jak się układa łańcuch  na kolejnych biegach i kiedy jest równoległy do górnej rury ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki upragniona aktualizacja ;)

 

1) Owinięta kierownica, gotowa do założenia:

http://zapodaj.net/be8b921a94bbb.jpg.html

http://zapodaj.net/8a13295d90797.jpg.html

 

2) Rama i widelec po piaskowaniu:

http://zapodaj.net/8e5aca0999ab7.jpg.html

http://zapodaj.net/3b3ae273d773e.jpg.html

 

3)

Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła  jest ułożony zbyt głęboko

 
Dlatego kupiłem nową piastę, tylko na wolnobiegi jednorzędowe, z jednej strony wolnobieg 22T (na miasto) z drugiej 16T (na jakiś dalszy wyjazd). Niestety muszę tydzień czekać na obręcz i szprychy (brak towaru w sklepie ;\)

 

 

http://zapodaj.net/b153277315dc3.jpg.html

http://zapodaj.net/55b8581c6c09f.jpg.html

http://zapodaj.net/03d74ae542b7a.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żaden klasyk tylko zwalony relikt  lat 80 tych, klasyk to rower w wyjściowym malowaniu zachowany w stanie strychowo-stodołowym, mało jeżdżony, na oryginalnych oponach itp. Także taka reinkarnacja w tym wypadku nie gwałci nic historycznego, bo rower był wyjściowo zramolały przez poprzednich użytkowników.

 

Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha,  korzystając z e  starego koła i wolnobiegu. Symetryczna piasta nowateka na 120 mm może ustawiać zębatkę w złym miejscu w stosunku do linii łańcucha idącej z korby, jest jeszcze szansa zapleść koło asymetrycznie, rezygnując z przekładania później na dwie strony .   W normalnych korbach na kwadrat można manipulować suportem, jego długością, tutaj na kliny  tarcza 52 zęby będzie zawsze w tym samym miejscu i do niej należy dobrać pozycję wolnobiegu.  Małe przekosy niby nie robią różnicy ale w miarę wyciągania łańcucha  będzie lubił sobie spaść, terkotał itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd.
 

 

Popatrz na zdjęcia z przed remontu, ten rower był bardzo skundlony, kierownica jakas włoska, klamki nieoryginalne, rama od zwykłego prl-owskiego turystyka, więc myślę, że przerabiając ten rower nawet pomogłem.

 

 

 

Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha
 

Jeszcze przed składaniem roweru założyłem piastę z wolnobiegiem do haków i lekko skręciłem ośkę i korbę, wszystko wydaje się być idealnie spasowane

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...