Skocz do zawartości

[Rower] Pomoc w wyborze szosy


slaweuszek

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas borykam się z wyborem roweru szosowego i nie mam pojęcia czym sie kierować przy zakupie. Najpierw miał być aluminiowy Trek Madone 2.1 na 105-tce i na carbonowym widelcu, potem Kellys URC 5.0 carbon. Następnie upatrzyłem sobie Lapierre Sensium 250 FDJ i ciągle biorę go pod uwagę.

 

http://allegro.pl/2013-lapierre-sensium-250-fdj-team-replica-m52-i3725682450.html

W sobotę byłem w Berlinie w Stadlerze i przeceny rzędu 1000-1500 euro robią wielkie wrażenie. Oglądałem Cannondale SYNAPSE CARBON HI-MOD 3 ULTEGRA

 

http://www.cannondale.com/2013/bikes/road/performance-road/synapse-carbon/synapse-carbon-hi-mod-3-ultegra-compact-crankset

i Bulls NIGHT HAWK 2 DI2

 

http://www.amazon.de/dp/B00AMPUCI8/ref=asc_df_B00AMPUCI816?smid=A1FJG847ILIC9W&tag=ciao-sport-mp-21&linkCode=asn&creative=22506&creativeASIN=B00AMPUCI8

- oba rowery przecenione na 1999 euro. Cannondale z pewnością jest lepszą firmą, jednak Bulls jest na DI2 - oba są full carbon. Nie wiem czy warto brać rower na DI2, ponieważ nie mam informacji o awaryjności tego napędu. Liczę na Wasze doświadczenie i na pomoc z Waszej strony w dokonaniu wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa rowery i zupelnie dwie rozne geometrie. Zacznij od wyboru rodzaju ramy, tzn jej geometri. Synapse, krotsza gorna rura, wyzsza glowka, wyzej umiejscowiona kierownica, czyli bardziej wyprostowana, zrelaksowana pozycja. Masa udziwnien majacych polepszyc wlasciwosci amortyzyacyjne. Na jednym z tegorocznych wiosennych klasykow Sagan jechal na niej.

Bulls, dluzsza gora, nizszy przod, pozycja bardziej wyciagnieta i pochylona, lepsze aero.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o di2 to podstawowe pytanie jakie sobie musisz zadać to EWENTUALNA (bo nie są to psujące się komponenty) cena, jaką trzeba zapłacić za poszczególne elementy grupy, np uszkodzone w wyniku upadku.  

Wszystkie rowery z tym osprzętem z jakimi miałem styczność od 3 lat nadal jeżdżą bez technicznych problemów, a jest tych bajków trochę. Chyba dwa razy był kłopot z padniętą baterią ale akurat to wg mnie jest do zaakceptowania. 

Żywotność baterii na jednym ładowaniu bardzo dobra.

Grupę można dostrajać do własnych potrzeb, wybierać która manetka obsługuje którą przerzutkę, wybrać sposób pracy tylnej, np ilość zmienianych za jednym razem biegów.

Przód ustawia się automatycznie gdy przerzutka z tyłu zmienia biegi tak by uniknąć ocierania łańcucha o wózek. 

Regulacja banalnie prosta, brak konieczności wymiany linek, pancerzy itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko odnosic sie do tak zroznicowanych rowerow (ram). Jedynie mozna porownac Bullsa do Lapierra. Z racji wyzszej grupy w Bullsie i calkiem fajna rame, to jest dla mnie zwyciezca. Ale Bulls czy Cannon, to juz musisz sam sobie odpowiedziec, ktora rama jest lepsza dla Ciebie i jaki system zmiany biegow preferujesz. Osobiscie wybralbym DI2 ale tylko z ciekawosci ;)

Do DI2 mozesz jeszcze dorzucic dosc powazny wzrost wspolczynnika "blink-blink". Zwykla Ultegra, jest dosc oklepanym rozwiazaniem, dla tych ktorzy chca czegos troche lepszego niz Tiagra i 105 ale ich nie stac na Dura Ace  :teehee: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wynika że grupy Shimano 2x10 bywają dosyć narowiste, opory ruchu linek w pancerzach im nie służą. Niektóre manetki działają losowo różnie, nawet w obrębie jednej grupy, np 105. Mnie średnio podoba się kultura pracy nawet dura ace. 

 

Do minusów na pewno opróc ceny komponentów należy też wyższa waga, jeśli ma to dla kogoś znaczenie. Do tego może komuś nie trafić do przekonania wygląd - przerzutki są trochę pokracznie spuchnięte 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko odnosic sie do tak zroznicowanych rowerow (ram). Jedynie mozna porownac Bullsa do Lapierra.

I właśnie między tymi dwoma rowerami chciałbym wyłonić zwycięzcę. Lapierre, lepsza firma ( tak przynajmniej mi się wydaje ) i 1500 pln w kieszeni. Bulls, lepsza grupa osprzętowa, być może droższa eksploatacja, ale przez najbliższe dwa trzy lata będzie to nadal rower z górnej półki. Nie wiem jak pozostałe komponenty typu koła, itp. Lapierre - rozsądek, Bulls - innowacja.

 

Nabazgrane ryskiem na tablecie Note 10.1 przy pomocy Tapatalk 4 ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy element Bullsa jest conajmniej klasę lepszy niż Lapierre,koła conajmniej dwie klasy.

Niestety wszystkie trzy rowery mają Pressfity.

Jeżeli priorytetem jest jazda w grupie i ściganie = Bulls.

Jeżeli dlugie dystanse i samotna jazda = Cannondale.

Lapierre nie jest warty swojej ceny.

Oglądałeś Rose,Planet x,Canyona itd ? Tam można znależć w podobnych pieniądzach Ultegrę 6800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po ponad półrocznych poszukiwaniach, porównaniach, wybrzydzaniach i prośbach o Waszą pomoc w wyborze szosy .... w końcu udało mi się kupić rower. Najśmieszniejsze jest to, że nie wybrałem żadnego z wcześniej oglądanych rowerów. Moją własnością stał się Specialized S-Works Tarmac HTC Highroad.

 

Dołączona grafika

 

 

Nabazgrane rysikiem na tablecie Note 10.1 przy pomocy Tapatalk ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...