Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

3cm to do szosy. Weź pod uwagę, że jadąc w terenie często nie staniesz akurat po środku ramy, tylko często awaryjnie hamując przelatujesz przez kierę ew. zatrzymujesz się na mostku, gdzie przy 3cm po środku przy mostku będziesz miał -3cm. Oczywiście jest tu cała masa pieniaczy, którzy zaraz napiszą, że lepszy dłuższy i wyższy niż rozmiar mniejszy ale dopasowany pod kątem przekroku ale obawiam się, że żaden z nich nigdy nie jechał wyścigu w wymagającym terenie ew. zamiast zatrzymać się awaryjnie intuicyjnie chronią jaja zaliczając glebę bokiem (kładą rower),

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest dopasowany do przekroku i za krótki to trzeba sobie grand canyona odpuścić.

Z drugiej strony co to znaczy za krótki? Zgodzę się, że jeśli palce stopy zawadzają o przednie koło ale bardziej wyprostowana pozycja jest po prostu cechą tych rowerów. Nie podoba się nie kupujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Obserwuje ten temat od dawna, wydawało mi się, że ten Canyon jest dla mnie do czasu jak nie wsiadłem na Superfly'a.

Geometria miooooooooodek.

 

Także jestem już szczęśliwym posiadaczem SF6 :)

Trochę mi żal że to nie wymarzony canyon 7.9 ale taka rada ode mnie dla wszystkich - cena ceną ale przymiarka i możliwość przejechania się na rowerze testowo te kilkadziesiąt km to jest wielka zasługa sklepów stacjonarnych.

 

Kolego Reba29er - nie daj się hejterom, udzielaj się w tym wątku aktywnie jak do tej pory. Wpadnę za rok, może dwa zobaczyć czy w końcu się na coś zdecydowałeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie przykrótkości canyonów... małe zestawienie (oczywiście w całej linii u danego producenta ramy te same więc nie przejmujcie się, że to może niedokładnie ta sama półka cenowa):

 

1. GC CF8.9 rozmiar L (19,5"), rura podsiodłowa 485mm, TT (efektywna dł górnej rury): 610, stack: 623.6, baza kół: 1117

2. Kross Level B12 rozmiar M (19"), rura podsiodłowa 480mm, TT: 610, stack: 624, baza kół: 1094

3. Cube Reaction GTC Pro 2x rozmiar 19", podsiodłowa:470, TT: 609, stack: 627, baza kół: 1107

 

Jak widać za krótkie to one raczej nie są - one są dla niektórych zbyt wysokie (warto dodać, że np. w krossie przekrok wychodzi z 5cm niżej niż w GC ze względu na kształt ramy). Jeśli ktoś natomiast oczekuje takiej długości jak superfly to z daleka od GC, nieco dłuższy jest exceed ale i tak ze 20mm krócej niż w porównywalnym treku.

 

 

 

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie przykrótkości canyonów... małe zestawienie (oczywiście w całej linii u danego producenta ramy te same więc nie przejmujcie się, że to może niedokładnie ta sama półka cenowa):

 

1. GC CF8.9 rozmiar L (19,5"), rura podsiodłowa 485mm, TT (efektywna dł górnej rury): 610, stack: 623.6, baza kół: 1117

2. Kross Level B12 rozmiar M (19"), rura podsiodłowa 480mm, TT: 610, stack: 624, baza kół: 1094

3. Cube Reaction GTC Pro 2x rozmiar 19", podsiodłowa:470, TT: 609, stack: 627, baza kół: 1107

 

Jak widać za krótkie to one raczej nie są - one są dla niektórych zbyt wysokie (warto dodać, że np. w krossie przekrok wychodzi z 5cm niżej niż w GC ze względu na kształt ramy). Jeśli ktoś natomiast oczekuje takiej długości jak superfly to z daleka od GC, nieco dłuższy jest exceed ale i tak ze 20mm krócej niż w porównywalnym treku.

Ale zdaje się, tam kolega pisał o ramie alu i przekroku 3 cm ... teraz wziąć AL 6.9 i radzę porównać rozmiar Reach, wtedy widać jakie są krótkie i jak to wpływa na pozycję.

I do duszy z takim rowerem który jest wysoki, a ma Reach jak inne o 2 rozmiary mniejsze.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w alu w przyapadku niskich (do 6.9 włącznie) modeli canyona jest jeszcze gorzej z wysokością ale długość i bazę trzyma praktycznie identyczną. Tak czy inaczej moim zdaniem lepiej odpuścić canyona jeśli za wysoki niż na siłę udowadniać światu i sobie, że nie jest tak źle bo może kiedyś zaboleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. GC CF8.9 rozmiar L (19,5"), rura podsiodłowa 485mm, TT (efektywna dł górnej rury): 610, stack: 623.6, baza kół: 1117 2. Kross Level B12 rozmiar M (19"), rura podsiodłowa 480mm, TT: 610, stack: 624, baza kół: 1094 3. Cube Reaction GTC Pro 2x rozmiar 19", podsiodłowa:470, TT: 609, stack: 627, baza kół: 1107   Jak widać za krótkie to one raczej nie są

 

1. 485/610 - krótki

2. 480/610 - średnio-krótki

3. 470/609 - średni / prawidłowy

 

Ludzie to są 29er, a nie 26er. Jak chcecie rower z dużym reach-em to tylko z główką z przedziału 71'-72'. Nawet klasyka 71', nie ma dużego reach, tylko optymalny/prawidłowy przeważnie. Czyli na stosunkowo długie nogi/kikuty główka 71,5'-72'. Tak to wygląda z matematycznego punku widzenia i jestem mocno przekonany, że z praktycznego również .

Edytowane przez GTZaskar1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że muszą zostać zachowane proporcje w obrębie danego rozmiaru pomiędzy kątem podsiodłowej, bazą kół, reachem, długością horyzontalną i kątem główki. Nie można sobie od tak zwiększać reach, nie ingerując w resztę istotnych wymiarów. Zwiększając reach, wystarczy zwiększyć kąt główki o pół lub jeden stopień, by zachować taką sama lub podobna bazę kół, po to, by rower dalej kwalifikował się do tego samego rozmiaru. Można też pokombinować z kątem podsiodłowej, ale w taki sposób, by różnica pomiędzy katami wynosiła przynajmniej 1,5 stopnia(klasycznie to 2 stopnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak popatrzycie na bikekatalog na rok 2015 to Crossride tam kosztował 1170 ziko za komplet ... CrossOne 835-880 para ...

Oba modele są pozycjonowane bardzo blisko siebie tak do końca nie wiem co Mavic miał na myśli wprowadzając do oferty CrossOne.

 

Podstawowa przewaga CrossRide to piasta wykonana z jednego kawałka alu (przynajmniej wszystkie jakie widziałem tak miały) i nie ma ta możliwości wystąpienia awarii jaka wystąpiła w CrossOne.

Oba modele maja stalowy bębenek.

 

Waga jest pomijalna ... oba modele mimo swojej ceny nadal są pod względem parametrów "budżetowe".

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossride'y do droższego modelu wkładali , choć może z osią 12mm tylną a takie droższe są: http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/canyon/38221/grand_canyon_al_slx_7_9

Byleby dobrze działały i się nie popsuły jak model crossone.

Edytowane przez atizylak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...