Skocz do zawartości

[9132g] Haibike Greed SL by Jechan


Jechan

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj pierwszy raz testowałem nowy napęd w terenie.

Sram zmienia biegi dużo pewniej i szybciej niż Shimano. Każde kliknięcie to zmiana, nie trzeba poprawiać , tak jak to miałem w Shimano.

Pierwsze wrażenia na duży PLUS !

 

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak gadałem ze znajomymi, to coraz więcej ludzi bierze pod uwagę srama, zwłaszcza wśród tych, którzy zmieniają sprzęt na lepszy. Sam byłem trochę zawiedziony kulturą pracy shimano po zmianie na wyższą grupę (zwłaszcza w trudniejszych warunkach terenowych), spróbowałem srama i jestem bardzo zadowolony. Począwszy od obsługi kciukiem triggerów, po odporność na brud, a skończywszy na szybkiej i pewnej zmiany biegów - bez poprawek i w pełnym zakresie przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obsług kciukiem obu cyngli to akurat dla mnie mały minus.

Po roku jeżdżenia jeszcze czasem mi się myli.

Szimanowskie pociągnięcie palcem było dla mnie bardziej intuicyjne.

Teraz jak wiadomo szimano robią już tak, że można multiplikację zarówno ciągnąć jak i pchać,

ale aefekt jest taki, że cyngle muszą być bardziej rozbudowane.

 

anyłej - powrotu do szimano dla mnie nie ma

jedynym bastionem są kasety XT jakich używam

choć nigdy nie miałem sramowskiej (ale tu na FR wielu pisze, że szybko "schodzą" - stąd XT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku swojej przygody z rowerem miałem manetki Deore, nawet nie wiedziałem wtedy ze można zmieniać biegi na dwa sposoby, przez przypadek się dowiedziałem. Potem miałem XT I juz nie wyobrażam sobie zmiany biegów inaczej niż kciukiem. Teraz przy sramie XX można zmienić tylko kciukiem i wcale mi to nie przeszkadza. Mimo to mam wrażenie ze jednak dźwignię w manetkach XT były troszkę lepiej wyprofilowane niż w sramie. Być może kwestia przyzwyczajenia.

 

Co do kaset to również słyszałem ze sram się zużywa szybciej. Ale...słyszałem również ze 10s srama jest trwalszy niż 9s.

Poczekamy, zobaczymy ;)

 

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, dla jednych przesiadka na triggery to konieczność przyzwyczajania się, ja jednak od razu załapałem zajawkę na zmianę kciukiem. Do tego stopnia, że jak jeździłem rowerem dziewczyny z manetkami deore, to z przyzwyczajenia zmieniałem biegi tylko kciukiem, choć dźwigienka nie jest w tych manetkach dobrze pod to profilowana (choć konstrukcja pozwala na ruch dźwigni w obu kierunkach, czyli można wskazującym, można kciukiem, o czym zresztą dowiedziałem się zupełnie przypadkiem z rozpędu wciskając dźwignię kciukiem)

Jedyny minus obsługi kciukiem jest taki, że nieraz na wyboju palec się omsknie i wrzuci dwa razy dźwignię, przez co zmieni o dwa biegi a nie jeden - zwłaszcza mam tak przy podjazdach, albo na początku zjazdu gdy wraz z rosnącą prędkością zmieniam przełożenia.

Ale ogólnie to jak na razie najwygodniejsza dla mnie konstrukcja do współpracy z hamulcami hydraulicznymi. Miałem gripshifty, miałem manetki shimano, miałem klamkomanetki dual control w których zmieniało się biegi dźwigną hamulca, teraz zaś są triggery srama i dopóki nie wymyślą czegoś lepszego, to zostaną one u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus obsługi kciukiem jest taki, że nieraz na wyboju palec się omsknie i wrzuci dwa razy dźwignię, przez co zmieni o dwa biegi a nie jeden - zwłaszcza mam tak przy podjazdach, albo na początku zjazdu gdy wraz z rosnącą prędkością zmieniam przełożenia.

mi się zdarza przypadkowo inny bieg, gdy tylko oprę na cynglu palec przy jeździe bez zamiaru zmiany biegu w tym momencie (tylko za chwilę :) ) i akurat przednie koło wpadnie w dziurę, przez co niechcący dociskam cyngiel - ale rzadko .

Teraz już się przyzwyczaiłem - mały cyngiel to mniejsza zębatka (obojętnie przód czy tył) - pomyłki już się prawie nie zdarzają

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Święta się powoli zbliżają więc zrobiłem sobie wcześniejszy prezent od Mikołaja;)

Stare kółka pojechały do kolegi MokryxD, a nowe kółka już założone ;)

 

PicsArt_1387014340319.jpg

 

 

 

Aktualna specyfikacja: 

 

Koszyk na bidon – 46g
Hamulec przedni – Avid Elixir 9– 220g
Hamulec tylny - Avid Elixir 9 – 228g

Śrubki do hamulców – 25g

Tarcze hamulcowe – Avid HS1 – 97g*2 = 194g

Adaptery do tarcz –DT Swiss - 25g*2 = 50g

Pancerze i linki – Jagwire - 65g
Kaseta – Sram 1030 – 390g
Łańcuch – KMC– 257g
Korby – FSA Afterburner 27/39 - 733g
Przerzutka przednia – Sram XX  - 119g
Przerzutka tylna – Sram X9 -  246g
Widelec – Fox RLC Fit (z gwiazdką) – 1514g      
Rama – Haibike Greed SL 19” (suport, stery, hak) – 1179g
Gripy – 30g
Kierownica – Ritchey Superlogic Carbon – 125g
Stery
Pedały - Shimano XT m770 – 351g
Siodło – Selle Italia – 274g
Sztyca – Haibike – 205g
Zacisk sztycy – 21g
Manetki – Sram XX  – 179g

Matchmakery – Sram – 49g
Zaciski kół – DT Swiss RWS – 52g + 48g =100g
Podkładki pod mostek – 2g
Mostek – Ritchey Pro – 154g
Front: Opona przednia – Continental Race King 2.2 SUPERSONIC – 436g
Rear: Opona tylna - Continental Race King 2.2 SUPERSONIC – 424g
Top cap – 17g
Dętki - Continental SUPERSONIC – 95g*2 = 190g
Koło przednie – 590g
- Piasta – DT Swiss 240s
- Obręcz – ZTR Crest
- Szprychy - CN SPOKE AERO 424
- Nyple
Koło tylne – 705g
- Piasta - DT Swiss 240s
- Obręcz - ZTR Crest
- Szprychy - CN SPOKE AERO 424
- Nyple
Taśma na koła – Stan No Tube’s – 7g*2=14g

 

RAZEM :  9132g

 

 

 

Mimo, że na nowych kołach przejechałem dosłownie niecały kilometr (ze względu na warunki pogodowe), to mogę śmiało powiedzieć, że rower w takiej konfiguracji mógłby latać ;)

W przyszłości chciałbym spróbować tubeless. Poza tym kaseta to straszne kowadło, ale to dopiero jak zużyje zamienię na coś lepszego ;)

 

 

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przejechałem 40km w terenie z czapką,która na uszach ma windstopper, to piasty w ogóle nie słyszałem ;)

Wrażenia bardzo pozytywne! Sam napęd pracuje na tip-top - to jest to czego oczekiwałem po przejściu na Srama.

A koła? Bajka... Podjazdy, przyspieszenia, szczególnie na utwardzonej żwirówce rower sam jedzie, aż miło depnąć w pedał! ;)

Poza tym poprawiła się sztywność kół, zapewne przez bardzo dobry zaplot i zaciski RWS.

 

 

 

PicsArt_1387303844975.jpg

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodło na początku wydawało się bardzo twarde, jednak jak juz tylek się przyzwyczaił to 3h jazdy w terenie i nie czuć. Co innego jak się wyjedzie na asfalt, bo tam 2h i zaczynam się wiercić.

 

Żeby porównać sztywność to musiałbym testować na tych samych zaciskach, bo RWS'y trochę poprawiły sztywność. Mimo to jednak są na pewno sztywniejsze niż stare, no ale kosztują dwa razy tyle...

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

ciekawią mnie końcowe wnioski projektowe ;-)

 

Bo początkowe założenie

 

"startach w maratonach MTB.

Chciałbym uzyskać wagę poniżej 9kg i nie wydać majątku  ;)"

 

to brzmi jak poszukiwanie świętego Graala ;) Albo majątek wydasz, albo będziesz miał non stop awarie na maratonie.

 

Czy tak nie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rowerze wystarczyło zmienić siodło, mostek i wlać mleko do opon. Waga spada poniżej 9kg za ~400 zł

Gdybym chciał jeszcze lżej następną zmianą byłyby pedały i kolejne 50g w dół.

Możliwości jest naprawdę sporo tylko w pewnym momencie przestaje to być opłacalne.

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zejście poniżej 9kg w tym rowerze jest jak najbardziej realne w kwocie, która nie zdwastuje portfela. Chociaz byłaby to tylko zmiana psychologiczna, gdyż w obecnej konfiguracji Twój sprzęt jest naprawdę super, szczególnie te lekkie kółka. 

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...