Skocz do zawartości

[9132g] Haibike Greed SL by Jechan


Jechan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Przedstawiam swój rower, który składam z myślą o startach w maratonach MTB.

Chciałbym uzyskać wagę poniżej 9kg i nie wydać majątku ;)

 

Poniżej specyfikacja (niektóre elementy nie mają napisanej wagi, gdyż są zważone w komplecie z inną częścią)

  • Koszyk na bidon – 46g
  • Hamulec przedni – Shimano BL-M505 / BR-M445 (+mocowanie pod licznik)284g
  • Hamulec tylny - Shimano BL-M505 / BR-M445 – 298g
  • Pancerze i linki – 115g
  • Kaseta – Shimano XT m770
  • Łańcuch – Shimano HG93 XT + spinka SRAM– 267g
  • Korby – Shimano XT m770 175mm (+pedały)1126g
  • Przerzutka przednia – Shimano XT m770  - 161g
  • Przerzutka tylna – Shimano XT m771 -  237g
  • Widelec – Fox RLC Fit (+gwiazdka)1514g      
  • Rama – Haibike Greed SL 19” (+suport, stery, hak)1241g
  • Gripy – 30g
  • Kierownica – Ritchey Pro 560mm – 172g
  • Stery
  • Pedały - Shimano XT m770 
  • Siodło – Selle Italia – 274g
  • Sztyca – Haibike – 205g
  • Zacisk sztycy – 21g
  • Manetki – Shimano XT m770 – 257g
  • Zaciski kół - Zircon
  • Podkładki pod mostek – 2g
  • Mostek – Ritchey Pro – 154g
  • Opona przednia – Continental Race King 2.2 SUPERSONIC
  • Opona tylna - Continental Race King 2.2 SUPERSONIC
  • Top cap – 17g
  • Dętki - Continental SUPERSONIC
  • Koło przednie – Zircon 307 (+opona, dętka, tarcza, zacisk)1451g

             - Piasta – DT Swiss 350
             - Obręcz – DT Swiss XR 4.2
             - Szprychy
             - Nyple
             -Opaska - DT Swiss

  • Koło tylne – Zircon 307 (+opona, dętka, tarcza, zacisk, kaseta)1851g

              - Piasta - DT Swiss 350
              - Obręcz - DT Swiss XR 4.2
              - Szprychy
              - Nyple
              - Opaska - DT Swiss
 

RAZEM :  9723g

 

Zdjęcia: https://plus.google.com/u/0/photos/112324486400249141150/albums/5929465027192983249

 

DSC_0987.JPG

 

 

DSC_0984.JPG

 

 

DSC_1005.JPG

 

 

DSC_0985.JPG

 

 

DSC_0980.JPG

 

Myślałem nad zmianą hamulców i siodła co da mi ~200g

Na pewno też pod młotek idzie kierownica, bo jest zbyt wąska. Myślę tutaj nad scandium lub carbonem.

Jeśli macie jakieś sugestię proszę pisać ;)

 

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzenie pancerza pod ramą jest niewygodne dla przerzutki Shimano i dlatego tak zostawiłem trochę dłużej. Może kiedyś jeszcze to trochę skrócę.

Tutaj idealnie pasowałby Sram i nie byłoby problemu ;)

 

Kiera jak pisałem - do zmiany, a mostek na razie nie jest sprawą priorytetową, natomiast cały czas przeglądam aukcje i forum i czekam na perełkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno też pod młotek idzie kierownica, bo jest zbyt wąska. Myślę tutaj nad scandium lub carbonem. Jeśli macie jakieś sugestię proszę pisać ;)

ja mam KCNC SC Bone

192 pln dałem

szer 600

fi 31,8

waga 128g

sztywność przy moich 80kg bardzo wystarczająca

kupowana w bikestacji - czasem mają lżejsze o ok.10 g egzemplarze

jeżeli nie jesteś uparty na karbon - to jest dobra opcja,

bo waga do karbonów konkurencyjna

chyba , że szukasz czegoś jeszcze szerszego

 

co do pancerza  - na moje oko 7-10 cm mniej nie pogorszyłoby pracy przerzutki

 

ps. moja nie na sprzedaż, a jedynie jako porównanie

 

ps2. jak rzekł Gordon Gekko* : " Greed is good" ;)

 

* Michael Douglas w "Maklerze"

 

i jeszcze jedno pytanie:

XR4.2 to prawie to samo co moje XR400

czy nie masz wrażenia,

że RK na tych obręczach mocno pracuje na boki?

ja ma wrażenie, że przydałoby się tak ze 2mm szerzej (choć i tak już jest 18mm wewn).

XK którą mam na przodzie nie daje mi takich wrażeń - ale mimo formalnie tego samego

rozmiaru 2.2 jest zauważalnie węższa w balonie od RK-więc stąd może wynikać różnica.

co ty na to ?

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio grzebałem trochę w obręczach na CRC

bardzo fajnie się prezentuje WTB Frequency i-23 (26")

do tego Sun Ringle ma parę fajnych propozycji.

Fajnie też się prezentuje NukeProof, ale je też robi Sun Ringle

Myślę o nowych kołach do nowej ramy,

bo DT Swiss są strasznie miękkie.(niestety potwierdziły się opinie z MTB reviews :( )

W ciągu sezonu złapałem jednego wgniota na przodzie (snejk)

i 2 z tyłu. Wcześniej z tyłu też jeszcze jednego załapałem.

Myślałem, że to wina opon 1.9 ale przy 2.2 to samo

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na tych kołach zrobiłem jakieś 3.5 kkm i nie raz miałem zjazdy po korzeniacch czy kamolach.

Jeżeli jeździ się po szutrach lub gruntówkach - na pewno krzywdy nie będzie.

Na sztywność tych kół też nic złego nie powiem - przeciwnie jestem zadowlolony.

Dopiero praca RK na nich to minus oraz plastyczność materiału w bezpośrednim

zetknięciu z twardym wychodzi słabo.

Swoją drogą trochę to dziwne - wychodzi na to, że materiał sztywny, ale plastyczny :teehee:

czyli mało się poddaje w zakresie sprężystym, ale stosunkowo niska granica plastyczności.

Mechanik w jednym z dobrych gdańskich serwisów zapytany o opinię o tych obręczach

bez zająknięcia powiedział : MASŁO

 

ps. pamiętajmy, że ja mam XR400. XR 4.2D jest cięższe, szersze choć we wspomnianym MTBR też wiele negatywnych opinii i wynik ogólny słaby

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W ostatnim czasie zaszło sporo zmian w rowerku, właściwie to dopiero dzisiaj skończyłem składać ;)

Nowe części:

-korba - FSA Afterburner 2x10 27/39

-kaseta - SRAM 10s 11-36

-manetki - Sram XX 2x10

-przerzutka przód - Sram XX 2x10

-przerzutka tył - Sram X9 10s

-hamulce Avid Elixir 9

-kierownica Ritchey Superlogic Carbon

 

Niedługo porobię foty i uaktualnię wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna kaseta która tak naprawdę nie tnie bebenków to Sram XX. Reszta czy ma 3 czy 2 zębatki na danym pająku  to i tak 3-4 najmniejsze tryby są zawsze oddzielne - nawet XTR. Dlatego albo piasta na półkę i wtedy pozostaje podziwianie alu bębenka albo normalny montaż bez jakiegoś biadolenia że potnie. Potnie nie znaczy przetnie a to róznica. 1030 waży tylko kilkanaście gramów wiecej niż 1070 czy XT a kosztuje ponad 2 razy mniej. Jak dla mnie rachunek prosty co się opłaca a co nie. A sorry jest jeszcze HG62 która jest spięta po całości ale za to waga blisko 0,5 kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa specyfikacja:

 

Koszyk na bidon – 46g
Hamulec przedni – Avid Elixir 9– 220g
Hamulec tylny - Avid Elixir 9 – 228g

Śrubki do hamulców – 25g

Tarcze hamulcowe – Avid HS1 – 97g*2 = 194g

Śrubki tarcz – 15g*2 = 30g

Pancerze i linki – Jagwire - 65g
Kaseta – Sram 1030 – 390g
Łańcuch – KMC– 257g
Korby – FSA Afterburner 27/39 - 733g
Przerzutka przednia – Sram XX  - 119g
Przerzutka tylna – Sram X9 -  246g

Widelec – Fox RLC Fit (z gwiazdką) – 1514g      
Rama – Haibike Greed SL 19” (suport, stery, hak) – 1179g
Gripy – 30g
Kierownica – Ritchey Superlogic Carbon – 125g
Stery
Pedały - Shimano XT m770 – 351g
Siodło – Selle Italia – 274g
Sztyca – Haibike – 205g
Zacisk sztycy – 21g
Manetki – Sram XX  – 179g

Matchmakery – Sram – 49g
Zaciski kół – Zircon – 56g + 59g = 115g
Podkładki pod mostek – 2g
Mostek – Ritchey Pro – 154g
Front: Opona przednia – Continental Race King 2.2 SUPERSONIC – 436g
Rear: Opona tylna - Continental Race King 2.2 SUPERSONIC – 424g
Top cap – 17g
Dętki - Continental SUPERSONIC – 95g*2 = 190g
Koło przednie – DT 350  XR 4.2  – 711g
- Piasta – DT Swiss 350
- Obręcz – DT Swiss XR 4.2
- Szprychy
- Nyple
-Opaska - DT Swiss
Koło tylne – DT 350  XR 4.2  – 849g
- Piasta - DT Swiss 350
- Obręcz - DT Swiss XR 4.2
- Szprychy
- Nyple
- Opaska - DT Swiss

 

RAZEM :  9378g

 

 

W poprzedniej specyfikacji był błąd w wadze ramy ;)

Moda poproszę o zmianę nazwy tematu.

Enjoy !

 

 

DSC_0078.JPG

Edytowane przez Jechan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...