Skocz do zawartości

[4000 zł] Rower na ramie Boplight Marathon Sport


gpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze witam wszystkich bardzo serdecznie, jako że jest to mój pierwszy post na forum!

 

Po wielu przemyśleniach postanowiłem sam wziąć sprawy w swoje ręce i zamiast kupować gotowy produkt złożyć maszynę, która będzie mi w 100% odpowiadać.

 

Wszystko zaczęło się od okazyjnego zakupu ramy Boplight Marathon Sport 19" (599zł). Podstawa już jest, więc teraz nie ma przebacz - trzeba skompletować resztę.

 

Krótko o mnie:

- 84kg / 181cm

- dotychczas jeździłem dosyć sporadycznie na Kross'ie A2 19" 2010 (własność brata)

- głównie asfalt, niewielka ilość leśnych odcinków

 

Zależy mi na stosunkowo lekkiej i wytrzymałej konstrukcji, którą będę mógł z czasem lekko upgrade'ować.

 

Poniżej propozycje wraz z komentarzami/zapytaniami:

 

- Rama: Boplight Marathon Sport 19" - 599zł - jaka maksymalna wielkość tarczy? Może być 180mm czy wystarczy 160mm? Czy jest tu podział na rodzaj mocowania jak przy hamulcach przednich czy jest zawsze ten sam?

- Amortyzator: Suntour Epicon 100mm - która wersja/rocznik? Nie potrzbuję pivotów, bo zdecydowałem się na tarczówki. Kolejne ważne pytanie dla mnie - jaki adapter - IS czy PM? Wiem, że to zależy od amortyzatora, ale chciałbym to dograć jak najwcześniej, ponieważ są fajne ceny na hamulce i ogranicza mnie niewiedza na temat tego, które mocowanie wybrać oraz jaką tarczę kupić (czy 160mm czy mogę uderzyć w 180mm). Budżet - zależałoby mi, aby zamknąć się w max. 650-700zł. Nie potrzbuję blokady w manetce.

- Chwyty - Boplight Sport - 50zł

- Kierownica - Boplight Team XL - 96 zł - jaka średnica - 31.6 czy 25.4?

- Mostek - Boplight Team - 89 zł - j/w + jaka długość będzie optymalna do mojego wzrostu i do tej ramy?

- Opony - 2 x Continental Sport Contact 1.3 - 120 zł

- Dętki - 30zł - co polecicie w tej cenie do w/w opon?

- Hamulce - 2 x Shimano BR-M445 - 250 zł - j/w jaki adapter i jaka max. wielkość tarczy do Epicona?

- Tarcze - 2 x Shimano SM-RT56 160/180mm - 60 zł

- Kaseta + łańcuch - tutaj mam dylemat - kompletnie nie mam pomysłu w co uderzyć. Budżet max. 130-150 zł

- Korba - Shimano Deore FC-M590 - 270 zł - 48x36x26 czy 44x32x22? Długość ramion 175 czy 170mm?

- Pedały Shimano SPD M520 - 100 zł

- Manetki - myślałem o napędzie 3x9 - będzie OK? Budżet mam ok. 120 zł - myślałem o Shimano Alivio M430.

- Przerzutka przód - Shimano Alivio/Acera? - budżet ok. 60-80 zł

- Przerzutka tył - Shimano Alivio/Acera? - budżet ok. 80-90 zł

- Siodło - WTB Rocket V Comp - 109 zł - chyba, że znacie jakieś inne lżejsze i w miarę wygodne siodło do 120 zł to chętnie posłucham.

- Sztyca - Boplight Team 27,2 x 400mm - 139 zł

- Obręcze - 2 x Mavic XM 317 - 250 zł (jakaś różnica między 317 a 319?)

- Piasty - myślałem o Shimano XT, ale chętnie posłucham innych propozycji, bo jestem dosyć zielony w tym temacie - budżet za komplet na oba koła ok. 200 zł - najlepiej z mocowaniem tarczy na 6 śrub

 

Podsumowując wychodzi +/- 3450 zł

 

Z tego co wiem pozostaje jeszcze zacisk pod sztycę, szprychy, okablowanie i stery. Tutaj prosiłbym o pomoc w wyborze, bo niestety nie mam jako takiej wiedzy.

 

Proszę o komentarze/propozycję - w zasadzie w sprzęcie rowerowym "siedzę" od jakiś 2-3 tygodni, więc mogę nie kojarzyć pewnych propozycji, ale jestem otwarty na sugestie.

 

Z góry dzięki za wsparcie i pomoc!

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładaj sobie rower crossowy.

Wiedziałem, że rozmiar opon i to, że na początku będę jeździł na asfalcie zsunie temat na złe tory.

 

Po prostu na początku zamierzać robić kondycję głównie na szosie, z czasem zamierzam kupić opony MTB i coraz bardziej wchodzić w teren. Jeśli to komuś przeszkadza, załóżmy, że od początku będę miał Race Kingi/Smart Sam i 50/50 teren/asfalt..

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to informuję Cię, że te ramy są bardzo krótkie, może dlatego Bikershop nie obecnie podaje ich długości :teehee:,  uważam, że to wynalazek, szkoda na nią kasy.

 

 

Wiele osób na niej jeździ i są zadowolone. Porównywałem ją do ramy wcześniej wymienionego Krossa i jest bardzo podobna jeśli chodzi o wymiary, które dla mnie były zadowalające.

 

Tak czy owak ramy nie zmienię.

 

Poszukałem trochę na temat sterów, znalazłem VP-A45AC lub VP-A41AC. Czy różnica między nimi jest warta wydania dwa razy większej kwoty? No i czy to dobry wybór czy szukać czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzejemy temacik,

 

Kupiłem taką ramę i kwestia geometrii, rama ma (dla 19') 563mm długości górnej rury ale rzeczywistej a nie efektywnej. Efektywna wychodzi ok 590mm (dokładnie zmierzę jak złożę całość) to taka strasznie jest krótka?

 

 

Mam 184cm wzrostu, nogę 87cm, wg http://www.competitivecyclist.com/ efektywna długość górnej ramy dla mnie to 58,9-59,9cm - wobec tego ta rama wydaje się dobrze dopasowana - czy to jest tak że do ścigania powinna być długość ramy optymalna +2, 3cm?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak krótka, jak na 184 cm bardzo krótka :bye2: taka rama bardzo utrudnia zjazdy/podjazdy i nie daje wytchnienia kiedy jesteś zmęczony po dłuższej jeździe ( trzeba być cały czas skoncentrowanym, inaczej można łatwo wylecieć na głupiej przeszkodzie) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj przykład nowej ramy 19' do 1kpln  z  dłuższą rurą górną :), czemu wg http://www.competitivecyclist.com wyszło tak krótko?

 

@ tobo - cena była fajna więc chętnie spróbuję, tym bardziej że corratec którym już trochę jeździłem ma ramę nieco większą - ok 19,5-20' w najwyższej opcji regulacji  zawieszenia  i rura górna efektywna ok 59cm. Wygląda na to że będzie zmiana na lżejsze i lepsze lub bardzo podobne :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna, jeżeli boplight zrobi się niewygodny to będę szukał dalej, a ten accent to już jakiś punkt zaczepienia. Na razie  zrobię eksperyment - przekładam cały osprzęt z corrateca, tam jest amortyzator z regulacją 100/120mm, zmiana długości widelca wymusi zmianę kątów ramy, ciekaw jestem jak się to będzie zachowywać w praktyce. Wg strony którą podawałem wcześniej geometria boplight jest dopasowana do moich wymiarów a ten accent będzie za długi. Krótsza rama ma jakieś zalety czy jest tylko zła?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...