Skocz do zawartości

[damper] Fox float r - stukanie


Piksel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z damperem foxa, zacznę może od początku. Tłumik kupiłem razem z ramą używane, profilaktycznie zrobiłem serwis komory powietrznej i zacząłem jeździć. Przejechałem około 1000km,  z czego połowa w górach i zaczęły się problemy. Objawia się to stukaniem i blokowaniem dampera, coś jakby tłok napotykał przeszkodę i ją pokonywał. Występuje to przy paru szybkich ugięciach następujących po sobie, ciśnienie, ani tłumienie nie mają na to wpływu, zawsze jest tak samo. Nie uśmiecha mi się wysyłać go do Cult Bikes i płacić za serwis jego równowartość. Chcę to naprawić samemu, ale nie będę go w ciemno rozbierał, muszę mieć najpierw chociaż podstawowe pojęcie co jest uszkodzone. Miał ktoś podobny problem?

Załączam kiepskiej jakości film, który może chociaż minimalnie pomoże w diagnozie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Może ta uszczelka być problemem. W polecanych obok Twojego filmiku. :P Tak bez rozbierania to i tak się nie dowiesz co może być przyczyną. Można tylko gdybać. Najlepiej rozłóż i może rozwiązanie przyjdzie samo, a jak nie będzie widać gołym okiem to może po złożeniu wszystko wróci do normy. Tylko jeżeli już to raczej bym tego nie robił tak jak w tym linku. Wydaje się to, że może być dość inwazyjne. Edytowane przez lyndowss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię, komorę powietrzną serwisowałem i wszystko było w najlepszym porządku,  u mnie problem leży prawdopodobnie w tłumiku. Przeszukałem chyba cały internet i wydaje mi się, że stukanie może być powiązane z IFP, bo tylko o to tłok może obijać, tylko że wtedy powinny być widoczne zmiany w charakterystyce, a ich nie ma.

No i problem jest taki, że po zdjęciu dampera na sucho nie da rady go w rękach ugiąć, co nie pomaga w zdiagnozowaniu usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat powraca. Jako, że lis się kończy szukam dla niego jakiegoś zastępcy.  Wymyśliłem sobie monaracha 3.1 i generalnie wszystko jest ok po za skokiem. Otóż do mojej ramy jest przewidziany damper 200x57mm, a monarch występuje najczęściej w wersji 200x51. Przy przełożeniu mojej ramy tracę na tym około 1.5cm skoku - za dużo. Gdzieś obiło mi się o uszy, że jakąś podkładką wewnątrz można regulować skok dampera nie zmieniają jego całkowitej długości. Faktycznie tak jest, czy to raczej kolejna legenda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...