Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

Za eksperta się nie uważam, ale i tak się wypowiem :D

Nie wiem jaka spinka jest teraz montowana, ale rok temu była to spinka Shimano i by ją zdjąć trzeba było się namęczyć że łojezus, z tego co pamiętam należało ją zgiąć do siebie za pomocą dwóch rąk, zaś trzecią ręką zdjąć blaszkę. Proste czyż nie ;) Po tej operacji spinka była wymiętoszona i w zasadzie nadawała się do kosza, chociaż można ją było wyklepać :D

Co do spinki KMC 571 - są jej dwa rodzaje, jeden wielokrotnego użytku, drugi "jednorazowego". Oba łatwo założyć, ta druga ma jednak zadziorki wewnątrz i zdjąć ją ciężko bez specjalnych szczypiec lub zaawansowanej kombinatoryki. Zadziorki możemy przed założeniem spiłować pilniczkiem i mamy spinkę wielorazowego użytku. Tylko najpierw musimy je dostrzec przed jej nałożeniem :D

Z łańcuchów budżetowych KMC 8S jest w miarę w porządku (lepszy niż HG40 a niewiele droższy) z nieco wyższej półki do 50 zeta zakupiłem KMC X83, lecz za mało przejechał bym się autorytatywnie wypowiedział na temat trwałości. W każdym razie opinie na forum ma pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KMC X83,

to ten? http://allegro.pl/lancuch-kmc-x8-93-116-8-7speed-bikestacja-i4443972267.html

a spinkę no ja nie wiem którą miałem hmm

 

 

znalazłem też w podobnej cenie u siebie we Wro wersje 8 99

http://www.rowerystylowe.pl/p-5252/lancuch-rowerowy-kmc-x899-silver

Edytowane przez mroz3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a to co za wynalazek nie za tanio ?

 

http://www.bikestacja.pl/pl/lancuch-connex-800.html

 

Ogólnie to nie do końca mam pozytywne zdanie o łańcuchach connex, ponieważ ten co mam teraz od poczatku sezonu rotacyjnie zmienialem z hg50 co ok 500km conex juz sie wyciagnal tak ze przymiar wpada przy 0.7. Z tymże w sumie connexa kupilem wraz z kaseta w pazdzierniku od użytkownika forum niby mialo miec malo przejechane i chyba mialo bo wedlug przymiaru lancuch byl prawie nowy ;) chodzi o to czy warto wziasc ten lancuch czy lepiej dopłacic do drozszego 60 pln. Co to ta spinka snap-on ? Teraz uzywam connexa skuwam i rozkuwam kiedy chce palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem też w podobnej cenie u siebie we Wro wersje 8 99 http://www.rowerysty...kmc-x899-silver

 

Jeśli znalazłeś ten łańcuch w "dobrej cenie" to warto wziąć, czemu nie. Jest w pełni niklowany czyli w większym stopniu odporny na korozję, no i pełny nikiel wygląda ładnie ;)

@

Tyle ten Connex kosztuje, dla odmiany niklu on nie widział więc po każdej jeździe w deszczu trzeba będzie intensywnie go szmatkować. Ogólnie co do Connexów mam ambiwalentne odczucia, swój skasowałem stosunkowo szybko ale mogła być temu winna nieco już zużyta kaseta. Choć sam łańcuch został przyjęty bez większych problemów więc...

Spinka snap-on to chłam (o tym typie spinek napisałem kilka postów wyżej przy okazji Shimano), jeśli masz lepszą 7,3mm to zakładasz lepszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu ponad 50km w rowerze zaczęło coś stukać przy pedałowaniu. na początku stukało tylko przy większym nacisku, teraz już coraz częściej... stukanie jest regularne i tylko przy nacisku na prawy pedał. w sieci trochę poczytałęm i to może być suport. mam rację ? czy to coś innego?

 

słyszał ktoś o podobnym problemie lub wie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu ponad 50km w rowerze zaczęło coś stukać przy pedałowaniu. na początku stukało tylko przy większym nacisku, teraz już coraz częściej... stukanie jest regularne i tylko przy nacisku na prawy pedał. w sieci trochę poczytałęm i to może być suport. mam rację ? czy to coś innego?

 

U mnie podobnie. Takie charakterystyczne stuknięcie (cyknięcie) przy przejściu prawego pedała przez okolice między 11 a  1.

Do tego u mnie luzuje się śruba dokręcająca lewą korbę, mimo solidnego ściśnięcia korby do suportu i dokręcenia na klej do gwintów.

 

Napisałem z tym problemem do sklepu, ale póki co bez odzewu. Spróbuję jeszcze podłożyć podkładkę sprężystą i dokręcić śrubę. Zaś z tym stukaniem to nie wiem - być może pedało jest winne (choć je skręcałem, bo złapało mega luzu).

 

Ogólnie coraz bardziej żałuję, że kupiłem go. Za dużo drobnych i irytujących usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety korby trzeba bardzo mocno dokręcić najlepiej od razu po zakupie i przed pierwszą jazdą. Rekomendowana rurka minimum 20cm., moment 35-50Nm.

Tylko z wyczuciem żeby nie uwalić gwintu. Te korby są notorycznie za słabo dokręcane, u siebie w serwisie widziałem jak serwisant dokręcał korbę na kwadrat krótkim imbusem.

Edytowane przez BikerLight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znalazłeś ten łańcuch w "dobrej cenie" to warto wziąć, czemu nie. Jest w pełni niklowany czyli w większym stopniu odporny na korozję, no i pełny nikiel wygląda ładnie ;)

@

Tyle ten Connex kosztuje, dla odmiany niklu on nie widział więc po każdej jeździe w deszczu trzeba będzie intensywnie go szmatkować. Ogólnie co do Connexów mam ambiwalentne odczucia, swój skasowałem stosunkowo szybko ale mogła być temu winna nieco już zużyta kaseta. Choć sam łańcuch został przyjęty bez większych problemów więc...

Spinka snap-on to chłam (o tym typie spinek napisałem kilka postów wyżej przy okazji Shimano), jeśli masz lepszą 7,3mm to zakładasz lepszą.

 

im więcej czytam nt łańcuchów tym bardziej głupieje teraz ejszcze pojawił się wątek, że można łańcuch 9rz założyć. Już sam nie wiem na jaki się zdecydować żeby był trwałi i tylko założyć i jechać :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie podobnie. Takie charakterystyczne stuknięcie (cyknięcie) przy przejściu prawego pedała przez okolice między 11 a 1.

Do tego u mnie luzuje się śruba dokręcająca lewą korbę, mimo solidnego ściśnięcia korby do suportu i dokręcenia na klej do gwintów.

 

Napisałem z tym problemem do sklepu, ale póki co bez odzewu. Spróbuję jeszcze podłożyć podkładkę sprężystą i dokręcić śrubę. Zaś z tym stukaniem to nie wiem - być może pedało jest winne (choć je skręcałem, bo złapało mega luzu).

 

Ogólnie coraz bardziej żałuję, że kupiłem go. Za dużo drobnych i irytujących usterek.

No cóż, wiem, że wątek jest spory, ale na wszystkie Twoje bolączki są odpowiedzi w tym dziale. Po pierwsze - pewnie suche gwinty pedałów bez smaru, problem korby to nie tylko maestro - ogólnie jest to problem suportów - sytuacja stabilizuje się jak już parę razy pisałem - u mnie przy ok 700 km - problem zniknął całkowicie. Musisz nastawić się na to, że niedługo będziesz musiał dokręcić wszystkie śruby. Poczynając od jarzemka, mostek, kierownicę (mocowanie) ,hak przerzutki. Wyciągnął Ci się linki od przerzutek, co skutkuje ich ponowną regulacją, wytrą się klocki hamulców, też dobrze jest podregulować naciąg linkami. Więcej grzechów nie pamiętam ;) - ale nie myśl, że w innym sprzęcie "lepszym" te problemy nie występują. Pozdrawiam jako ten który nie żałuje kupna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świerszcz w zębatkę się zaplątał i co obrót o wodzik zahacza? ;)

 

Teraz na poważnie :P Najbardziej prawdopodobne to brak lub niewiele smaru na gwincie pedału. Trzeba by odkręcić każdy pedał i nasmarować np. tawotem i dokręcić do oporu :) A może, jeśli rower nowy, naklejka na wodziku ? ;)

BTW. Przydałoby się może przypiąć jakiś temat z najczęściej występującymi problemami po zakupie nowego roweru? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko drobna uwaga co do smarowania smarem, nieważne czy towot czy ŁT43 etc gwintów pedałów czy suportu... Smar może być naprawdę paskudny w tych miejscach, uchroni przed niepożądanymi odgłosami ale może się okazać że będą później zapieczone. Niedawno zmieniałem korbę z kwadratu na octalink i miałem niezłą traumę z wykręceniem zapieczonego suportu i prawego pedała, a wszystko nasmarowane fest podczas montażu także...

 

Bezpieczniej przesmarować gwinty smarem miedzianym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...