Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Przerzutka Acera czy deore jak dobrze wyregulowana działa tak samo. Hamulce hydrauliczne nawet marne ale odpowietrzone i z dobrymi klockami zawsze będą skuteczniejsze od vbrake'ów. Poza tym ew. przejście na hamulce hydrauliczne w rowerze z vbrake wiąże się z niemałą inwestycją (wymiana kół, tarcze, ew. adaptery).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy chcecie od hamulców typu V-BRAKE. Dobre klocki i regulacja i koło blokuje się jednym palcem na dźwigni.  Bardziej zatrzymać koła nie można. Mam osobiście V-BRAKE i nie widzę żadnych powodów do narzekań. Rower zatrzymuje się tam gdzie ja chce i blokuje koła kiedy ja chce. Co więcej dadzą mi tarczowe hamulce podczas normalnej jazdy ? W deszczu nie zamierzam jeździć godzinami nie mam nawet błotników. Po mokrym jakoś drastycznie nie spada jakość hamulców.  W teren OK bo jak skrzywimy koło to tarcze będą hamować a V-BRAKE nie. Jednak mówimy o tanich rowerach raczej na wycieczki z rodziną niż o jazdach po lasach, górach, bagnach itp. Rower crossowy nie nadaje się w teren i nie będzie używany w terenie i bocie po pachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale właśnie o tym napisałem że nie warto żyłować kasy na crossa jak Ktoś jeździ na rowerze w około bloku z rodzinką.

Opisując działanie przerzutek i ich kosztem względem tarczówek miałem na myśli to że do takiej jazdy nie warto dopłacać do lepszych przerzutek i w sumie do tarczy też bo V-ki do takiej jazdy dają radę 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy chcecie od hamulców typu V-BRAKE. Dobre klocki i regulacja i koło blokuje się jednym palcem na dźwigni.  Bardziej zatrzymać koła nie można. Mam osobiście V-BRAKE i nie widzę żadnych powodów do narzekań. Rower zatrzymuje się tam gdzie ja chce i blokuje koła kiedy ja chce. Co więcej dadzą mi tarczowe hamulce podczas normalnej jazdy ? W deszczu nie zamierzam jeździć godzinami nie mam nawet błotników. Po mokrym jakoś drastycznie nie spada jakość hamulców.  W teren OK bo jak skrzywimy koło to tarcze będą hamować a V-BRAKE nie. Jednak mówimy o tanich rowerach raczej na wycieczki z rodziną niż o jazdach po lasach, górach, bagnach itp. Rower crossowy nie nadaje się w teren i nie będzie używany w terenie i bocie po pachy.

Dokładnie tak jak piszesz .używam lata V-brake , na deszczu przy dobrych klockach też nieźle sobie radzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słuchajcie może głupie pytanie

zamówiłem Remiro Viper 

 

a jak bym kiedyś chciał wymienić rame na np. firmy kross kupiłbym sobie za 600-800zł to uda się w serwisie wymienić czy może coś nie pasować?

Podoba mi się cholernie rama z KROSS LEVEL B2 czerwono czarna , a nie bede kupował roweru dla samej ramy , wymieniał części i grubość opon przed wszystkim bo to MTB

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od ponad roku cieszę się kands-em avangarde crs ram 19cali do wzrostu 182cm, 100kilo przejechałem 500km rasą GreenVelo Północ w 3 dni i jedyne co mnie bolało to d...   na oponach semi slick ten rower sam jedzie. Nie ma czego się czepić w tym rowerku. Był to swoisty test tego roweru bo trasa jest wymagająca nie dla niedzielnych rowerzystów przede wszystkim  odcinek trasy międzynarodowej R-64 biegnący przez Białą Leśniczówkę będący odcinkiem trasy górskiej MTB gdzie odbywają się zawody MTB na odcinku 50km w Kadynach. Kands avangarde crs dał sobie radę wyśmienicie. Ten rower to strzał w 10szkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka będzie różnica pomiędzy:

Remiro Viper model 2016 na hydraulice - 1599 zł

Kands Avantgarde model 2016 na hydraulice - 1949 zl

 

Rama w kandsie wygląda bardziej sportowo i mi się osobiście bardziej podoba. (Jest również ladniejsza niż w Maestro 2016).

 

Na którym rowerze pozycja będzie bardziej wyprostowana ?

 

Mam 182 cm 74 kg. Rama 19 sądząc po opiniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kands i Remiro różnią się ramą w przypadku kands HYDROFORMING oraz hamulcami. Lepsze ma kands. Reszta identyczna lub bardzo podobna. Co do rozmiaru zmierz długość nogi. Ja mam 179cm wzrostu i noga 80cm. Jak miałbym 2cm więcej brał bym większy, ale obecnie mam 2cm luzu miedzy ramą a przyrodzeniem :)

Edytowane przez nikonmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, szukam dla dziewczyny roweru crossowego (głównie jazda po mieście oraz ewentualnie asfalt). Jeżeli chodzi o rozmiar to nie wiem jaki dobrać, dziewczyna ma 170 cm wzrostu. Jeżeli chodzi o miejsce zakupu to najlepiej Irlandia, chociaż jeżeli w Polsce wyjdzie taniej to może być Polska. Innych wymagań raczej nie ma, proszę o aktualne dobre propozycje i coś wybierzemy :)

Cena max 1300 zł / ~300 euro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupić Rometa z linku poniżej tylko mam jedną wątpliwość:

 

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-4-0-hydraulika-wyprzedaz-2015-i6271828517.html

 

Na aukcji jest napisane, że to wyprzedaż 2015, kolorystyka roweru też wskazuje na 2015. Za to podana specyfikacja wskazuje, że to jest Orkan z 2016 np. według strony oficjalnej model 2015 ma hamulce hydrauliczne Promax DSK-913, a 2016 Shimano BL-M355. Napisałem maila i dostałem odpowiedź że to model 2016..tak czy siak zamierzam kupić ten rower bo nic lepszego w tej cenie nie znalazłem, ale chce się upewnić czy Promax to w tym wypadku ta sama półka co Shimano? Może ktoś z Was kupił ten rower i chce się podzielić informacją, którą wersję dostał. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty w obu to najniższa półka. Na amortyzatorach się nie znam do roweru crossowego i jazd po asfaltach czy lekkich szutrach raczej nie bezie różnicy.  Lazaro ma lesze manetki i hamulce. Jeżeli ktoś potrzebuje hamulców tarczowych. Ja bym wziął tańszy rower na V-BEAKE, zainwestował 400zł  w piasty maszynowe, suport, przerzutkę tył deore i cieszyć się rowerem z najwyższej półki. Każdy jednak ma inne wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

Proszę o opinię kogoś bardziej ode mnie zorientowanego w temacie. Mam 174cm i ważę około 105kg. Jeżdżę trochę na starym góralu noname ze sztywnym widelcem, napędem 3x8 jakieś shimano sis, koła 26 cali a rama to nawet nie wiem. Trasa około 30-40 km co 2-3 dni bo nie pracuję codziennie:-) o podłożu: ścieżki asfaltowo-kostkowe 80%, scieżka utwardzona 10% asfalt uliczny 10%.

 

Zainteresował mnie ten rower

 http://allegro.pl/kross-crow-rubble-evado-kola-alexrims-ostatni-i6269988027.html tu rama 17

 

lub

 

http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-amor-blokada-alivio-2016-i6294992501.html tu rama 17 lub 19

 

Ogólnie poczytałem trochę te forum i wniosek wysuwam taki, że osprzęt jest dobry. Pytanie jednak jest takie czy przy mojej wadze (105) plus junior w foteliku z tyłu (jakieś 15 kg razem) jest sens pchać się w rower crossowy z cieńszymi oponami czy może pozostać na góralu, ale zakupić coś z większymi oponami jak poniżej:

 

http://allegro.pl/rower-27-5-wheeler-protron-400-17-mega-outlet-i6060760073.html tu rama 17

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...