Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, znalazłem w domu łańcuchy cn-hg73 i cn-hg53, oba 9s i 114l i chciałbym je mieć na wymianę gdy obecny się zużyje, powiedzmy za rok. Czy będą pasować do eriesa eveo disc? W rowerze są już hg-53, niestety nie wiem czy 114, 116 czy 118, a hg-73 to model chyba wyższej klasy i do nich bym się skłaniał o ile by pasował :) Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ja zamówiłem z wersją przerzutek Alivio to raczej wtopiłem czy może być ? Stare Deore LX są lepsze od nowych Alivio ? Bo jak tak patrzyłem na Eries Eveo Disc i Lazaro Elitary, to osprzęt mają taki sam, ale Eries tańszy o 150zł.

Edytowane przez Rafal80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przecież poniżej Airline one wszystkie mają takie same piasty Quando, obręcze Author Xenon i szprychy no-name. No chyba, że brak informacji o obręczach w modelach poniżej modelu Integra oznacza, że Author wprost przyznaje, że używa obręczy no-name, niegodnych nawet tego, żeby naklejkę "Author" do nich przykleić?

 

 

..ja się z koniem kopać nie będę ;-)))

Piasty quando znacznie przewyższają przebiegami wszystkie piasty shimano do deore - są lepiej doszczelnione, szczególnie od strony bębenka. Czy to źle że są szprychy z nierdzewki??? a obręcze z logo Authora??? a opony robi dla authora Panaracer????

Shiryu ty to taki teoretyk jakiś jesteś-jak nie napisane i nie nazwane to be. Dobre marki mają tę przewagę że mogą sobie pozwolić na zlecanie produkcji komponentów z własnym logo- u dobrych podwykonawców.

Serwisuję wiele rowerów i Authora polecam bo jest solidnie złożony... znacznie lepiej od Gianta i Meridy, Cube, Kellysa itp w przedziale do 3 tys zł. Jakoś Author poradził sobie na twardym rynku rowerowym przez przeszło 20 lat i ma się świetnie- ciekawe dlaczego.

Na pewno można kupić rower taniej... inaczej... może lepiej może gorzej. Każdy może sobie wybrać co chce. Większość kupuje rower w tym przedziale oczami, a nasze wywody tu nic nowego nie wnoszą.

Odnośnie nowych marek- będą tanie tylko na początku. Wzrośnie sprzedaż.. wzrośnie cena. Cudów nie ma jeszcze się taki nie urodził coby rower złożył o połowę taniej niż konkurencja. Różnice wśród producentów są na poziomie 10 %. Cenę weryfikuje klient-rynek.

W przedziale cenowym 1300-1800 najdroższym składnikiem jest rama i koła - oszczędności na ich wykonaniu określają ich cenę. To nie przypadek że grafika w tanim segmencie jest uboga i rozmiarówka sprowadza się do 2 rozmiarów (porządne malowanie z wielokolorową grafiką, dobrym lakierem kosztuje 50 % ceny ramy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Eries dotarł, na razie tylko go złożyłem( miałbyć u mnie z Alivio 2015 a jest z Deore :o, ale dla mnie to raczej ryba :P) jutro coś pojeżdżę, ale wydaje mi się, że będzie potrzebny dobry poradnik na regulację przedniej tarczówki już :D. Generalnie rower wydaje się dość wysoki z przodu, jutro regulacja siodła i ewentualnie kierownicy na powietrzu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że naklejka droga nie jest to jak zrobi się ósemka to będzie zaraz szum że Author to kaszana więc boją się o opinię więc coś jest na rzeczy.

To te Deore z czego jest zrobione?

Jakie to lepsze są te materiały?

Jakieś apecjalne stopy metali typu stal szybkotnąca jak np sw18, 1.3355 gdzie gdyby były z tego robione np mechanizmy manetek powinny kosztować po 1000 zl

ktoś wie np co to jest stal sk10v czy sk8m albo sw7m bez lukania w google? jak nie to nie mówcie nic o jakości i wytrzymałości bo te stale wiercą tną obrabiają na gorąco na zimno i ekstremalnie szybko zębatki w markowych rowerach o których mowa. A prawda jest taka że markowe jest obecnie to co posiada znaną markową nazwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny- walczący

 

Alivio ma gorzej spasowany pantograf, który w dolnej części jest z tworzywa. Przekłada się to bezpośrednio na powstawanie luzów wózka. Jest też gorzej spasowana na sworzniach i ma gorsze uszczelnienie elementów ruchomych. To wszystko ma wpływ na pracę, szczególnie w dłuższym okresie użytkowania, gdzie z czasem luzy połączeń są bardziej dokuczliwe. Czym trudniejsze warunki tym większa przewaga Deore.

Inaczej pisząc jest gorsza...ale nie jest to przepaść.

 

Zizitop po co ta gatka branżowa na temat stali gatunkowej???? jak to się ma do budowy części rowerowych. MArkowe, nie markowe... popatrz jak działa osprzęt shimano a sunrace... materiały podobne ale jakość działania to co innego. I bierze się to z doświadczenia, badań MARKI shimano. Reputacja MARKI to coś co nabywa się poprzez lata pracy.... i zadowolenie klientów.

tfu.... tak szczerze to jestem zwolennikiem Srama ;-)

 

Jeszcze raz powtarzam ...jest mi wszystko jedno czym, gdzie i jak jeździcie. Więc proszę o nie prowadzenie wojen. Twierdzicie że nie warto kupować markowych produktów- wasza sprawa, ja was za to nie krytykuję. Najważniejsza jest frajda z jazdy jaką daje rower.

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty quando znacznie przewyższają przebiegami wszystkie piasty shimano do deore - są lepiej doszczelnione, szczególnie od strony bębenka. Czy to źle że są szprychy z nierdzewki??? a obręcze z logo Authora??? a opony robi dla authora Panaracer????

Specjalnie zacytowałem wcześniej, o który fragment mi chodzi, ale widać nie dotarło. Więc jeszcze raz: 

W rowerach pow 1500 zł koła są dobrej jakości.

Tymczasem we WSZYSTKICH modelach piasty i szprychy są te same. I tych za 1000 i tych za 3000. W swojej wypowiedzi nie wnikałem w jakość tych komponentów. Zwróciłem Ci po prostu uwagę na fakt, że mijasz się z prawdą. Z obręczami sprawa jest odrobinę bardziej skomplikowana, bo rzeczywiście od modeli w cenie powyżej 1500 zł Author już przykleja własną naklejkę, co może sugerować, że OBRĘCZE (a nie całe koła) są lepsze niż w tych najtańszych. Ale może to nic nie znaczy, bo to tylko drobny błąd w opisie i obręcze też są identyczne? Tak sobie... teoretyzuję.

Tylko zabawnie to wtedy wychodzi w świetle Twojej późniejszej wypowiedzi: 

W przedziale cenowym 1300-1800 najdroższym składnikiem jest rama i koła - oszczędności na ich wykonaniu określają ich cenę.

Czemu zabawnie? Bo się z nią zgadzam. Rama i koła w tym przedziale cenowym stanowią bardzo duży procent wartości roweru i stanowią porządny problem przy obmyślaniu konstrukcji. Z jednej strony trzeba dać jakieś minimum przyzwoitości, żeby nie rozpadło się przy pierwszej okazji, ale z drugiej nie można z tym przesadzić, bo cena całości poleci w kosmos. Trzeba więc odpowiednio przyciąć jakość w tanich rowerach, a jak ktoś chce lepsze koła, to kupi wyższy model. Oh wait... Przecież Author te same koła daje do modelu za 1000 (no niech będzie, że za 1500) i za 3000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nam się zrobiła analiza Authora ;-)

Author nie daje tych samych obręczy w przedziale 1500-3000. Różnica jest między tymi do V i disc. To naprawdę niezłe obręcze.

Reflex - AUTHOR Argon Cross 32 otwory

Airline- AUTHOR Radon Cross 32 otwory

Waga kół to również OPONY- te w Authorach są lekkie.

 

Skończmy te przepychanki. Bo nie wnoszą niczego do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do Disc Eries Eveo o jakiej maksymalnej szerokości opony można zastosować ? Chodzi mi o opony do kół, które są w standardzie. Chciałbym zmienić te 1.5 na jakieś 1.7 lub nawet 1.9, ale kół ( obręczy ) nie będę zmieniał.

 

 

Sprawdź szerokość tylnych widełek, zobacz ile masz luzu na tej oponie z tyłu między widełkami, bo tu jest najwięcej ograniczenia.

 

Nie lepiej napisać do sprzedawcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem spawaczem i w rowerach Lazaro lub Eries (nie żebym miał coś przeciwko tym rowerom bo sam chcę kupić lazaro) ale dla tych ludzi o większej wadze radzę się zastanowić czy aby na pewno spawy tych rur wytrzymają. Dla porównania zdjęcie prawidłowo pospawanej rury.

 

 

Czyli przy mojej wadze 112 rama może nie wytrzymać ??

 

396398684_654.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj eries eveo ma skrzywiona przednia tarcze i cieknaca tylna manetke. Serwis dopiero w nieporecie i czas.oczekiwania 2 tygodnie. Slabo;/

 

Mój kolega także kupił rower Eries i przy swoich "umiejętnościach" przy wkładaniu na siłę pogiął tarczę ... ja nie miałem z tym problemów gdyż pracowałem w Londku w serwisie rowerowym 6 lat ale wiem z doświadczenia, że część ludzi jakim wydaje się, że mają pojęcie o rowerze są w ogromnym błędzie a najgorsze jest to, że wielu z nas udaje jeszcze mądrzejszych niż są i niestety nawet aby dętkę wymienić latają do serwisu a to nie jest wcale aż takie trudne :)

 

Dodam jeszcze może to, że kupując rower nie widząc go i czy to jest marka taka czy siaka to należy się liczyć z tym ,że rower nie przyjdzie złożony w 100% i należy trochę włożyć swojej pracy fizycznej jak i użyć szarych komórek lub zerknąć do internetu i poczytać albo pooglądać to i tamto co i jak 

Edytowane przez kolumb74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...