Skocz do zawartości

[piasta] wydajność shimano nexus 3


Kulas32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Znalazłem dość tanio piastę wielobiegową Shimano Nexus Inter 3. Mam zamiar używać jej w miejskim rowerze typu cruiser ( co prawda jeszcze on nie powstał, ale mam nadzieję, że za nie długo się za to wezmę ). Tylko tak się zastanawiam, czy warto faktycznie taką piastę kupić? Byłoby fajnie gdyby ktoś kto sam takiej używa wypowiedział się czy te 3 przełożenia wystarczą żeby się konkretnie rozpędzić jednocześnie nie pedałując jak szalony :P a i żeby dało się łatwo wyjechać na dłuższy podjazd, i może już nie tak łatwo, ale bez schodzenia z roweru na jakiś stromszy niedługi podjazd. Czesem też zdarzy się, że trzeba przejechać przez jakiś niewymagający, ale pochyły teren, lasek czy dróżka na skróty. Bo jeśli się okaże, że porównując 1 z 3 będę jechał o 5km/h szybciej po płaskim z takim samym tempem pedałowania, a podjazdy na 1 i tak trzeba będzie brać na stojąco to nie wiem czy nie bardziej się opłaca zastosować zwykłego singlespeed'a i zaoszczędzić 100zł (na lampkę przednią zawsze się przyda :D ).

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty 3 biegowe mają zakres przeważnie około 177% lub 186%.

http://www.hubgear.net/table.html

 

Czy Ci to wystarczy, to musisz sam sobie odpowiedzieć, bo wiesz jak lubisz pedałować i ile masz siły. Jak będziesz sobie liczył przełożenie, to nie zapomnij o głównym:

(przednia zębatka/tylna zębatka)*przełożenie piasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, tabelka co nieco mi pomogła, dzięki za to :)  Ale porównując do przerzutek zewnętrznych różnica między biegami będzie (oczywiście przykładowo) jak 1 - 2 - 3, czy powiedzmy 1 - 3 - 5 ? Czytałem i szukałem, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę o wsadzeniu nexusa3 do mojego mieszczucha. Jednak po lekkich podjazdach na jednym przełożeniu za bardzo bolą mnie kolana. Z obliczeń mi wyszło, że najlżejszy bieg powinien odpowiadać przełożeniu mniej więcej 36T z przodu i 24T z tyłu. Minus taki, że będę musiał wymienić korbę na taką z ilością 38 zębów (z tego co widziałem, właśnie takie mają rowery z nexusami). Obecnie mam 48mke i jednak może to byc za dużo. Wyszło mi też by dać do tyłu zębatkę 22T, bo domyślnie w tych sprzedawanych to jest 18T, która za bardzo by pogorszyła podjazdy. 

Jednak to wszystko na razie teoria, a praktyka będzie jak fundusze znajdę, więc też z chęcią posłucham opinii kogoś kto już ma nexusa.

Czy nexus3 wystarczy do jazdy miejskiej? Ruszanie ze świateł, lekkie podjazdy i docelowa prędkość 20-25km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulas, rozmiary zębatek są znane, więc kalkulator w rękę i liczysz jakie są przełożenia na poszczególnych biegach.

 

panmarcepan, ciężko powiedzieć bo jeżdżę na 8. Najbardziej zbliżone przełożenia do 3 mam na 3, 5, 7 (główne przełożenie w tej chwili to 38/18). Na 5 można spokojnie ruszać na płaskim i jechać w okolicach 21km/h (przy 25km/h zaczyna być już mało wygodnie). 7 to już prędkości w okolicach 30km/h. 3 przeważnie wystarcza mi na "wiaduktowe" nachylenie terenu.

Policz jakie teraz masz przełożenie, odpowiedz sobie na pytanie o ile jest za twarde na Twoje normalne prędkości przelotowe i na tej podstawie dobierz przełożenie główne do piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam policzyłem, ale czy dobrze to robię? Najpierw sobie wybieram jakie przełożenie chciałbym mieć na 2. biegu w nexusie bazując na tym jakie jest przełożenie biegów, które najczęściej używam. Potem sobie to mnożę przez 0,733 i 1,36 i na podstawie tego co mi wyjdzie mogę oszacować jakie biegi mniej więcej będą na 1. i 3. biegu w nexusie? Jeśli tak to wg. mnie dobre będą zębatki 44T i 18T, wtedy 1 = mniej więcej 4. bieg na 36Tx21T, 2 = mniej niż 7. bieg 36Tx14T i 3 = powyżej 8. biegu 36Tx11T. Panmarcepan, z moich obliczeń natomiast wynika, że 36T i 24T będzie bardzo miękkie, no chyba że masz w mieście dużo podjazdów stromych to ok :) Oczywiście mogę się mylić, bo nigdy wcześniej nie liczyłem takich rzeczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wczesniej nigdy nie jeździłeś rowerem z jakąkolwiek piastą wielobiegową, to naprawdę możesz mieć trudność ze zrozumieniem tych przeliczeń.

Najlepiej dla Ciebie będzie, gdy pożyczysz sobie taki rower i przejadziesz nim odcinek, który wcześniej pokonałeś rowerem z tradycyjnymi przrzutkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę i i tak nie rozumiem. :D

 

Ja rozumiem tylko tyle, że jak wsiadam na rower z tradycyjnymi przerzutkami to jest mi dużo lżej na podjazdach :P Ale to raczej kwestia tego, że moja damka na Nexusie 7 waży w porywach 20 kg i ma ciężką dupę, a drugi rower jakieś 14 i zadek ma lekki.

Na Nexusie 3 przełożeń było dla mnie za mało. Nexus 7 - dużo lepiej. Używam wszystkich biegów oprócz 1.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panmarcepan, z moich obliczeń natomiast wynika, że 36T i 24T będzie bardzo miękkie, no chyba że masz w mieście dużo podjazdów stromych to ok :) Oczywiście mogę się mylić, bo nigdy wcześniej nie liczyłem takich rzeczy :P

IMO dobrze policzyłeś swoje przełożenia.

 

Jemu chodziło, żeby 1 na Inter3 była odpowiednikiem 36/24 w tradycyjnym. Idealnie nie idzie dobrać, pod korbę 48 najbliżej jest 23t, ale u nas w sklepach nie widziałem, będzie trzeba zamawiać i czekać na dostawę do dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...