Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[kierownica] Kierownica szosowa, opłaca się?

kolarzówka kierownica

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 macjej

macjej

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:25

Aktualnie przerabiam mój rower na bardziej szosowy. I tu pojawia się moje pytanie: czy opłaca się wymienić kierownicę prostą, na szosową? Czy jest duża różnica? Opłaca się zainwestować?



Reklama

Reklama
Landersen Deuter

#2 Dromik

Dromik

    Maniak

  • Użytkownik
  • 301 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:28

Kierownica szosowa daje bardzo dużo, ale musisz liczyć się z tym, że na samej kierownicy się nie skończy. Pamiętaj o klamkomanetkach.


"Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłkę, tenisa lub hokeja, ale nie można grać w kolarstwo".
~Jean de Gribaldy

#3 panSocjolog

panSocjolog

    Maniak

  • Użytkownik
  • 729 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:30

A jaki konkretnie to rower? Musisz pamiętać, że szosowa kiera dość mocno zmieni pozycję no i jak napisał @Dromik będziesz musiał kupić jeszcze klamkomanetki, a to spory wydatek.


panSocjolog cannot into spacecthulhu_smiley.gif


#4 macjej

macjej

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:34

Giant Roam 2. Właśnie szukałem klamkomanetek i ich cena, co najmniej, mnie zdziwiła. Ale czy opłaca się wydać te pare stów?



#5 Dromik

Dromik

    Maniak

  • Użytkownik
  • 301 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:39

Jak dla mnie dużo lepszym rozwiązaniem będzie kupno szosy, bo upośledzisz sobie ten rower który teraz masz, a dalej to nie będzie to.


"Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłkę, tenisa lub hokeja, ale nie można grać w kolarstwo".
~Jean de Gribaldy

#6 macjej

macjej

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 14:00

Problem polega na tym że na nowy rower funduszy brak, więc ten chcę sobie przerobić na szosowy.



Reklama

Reklama

#7 Tomek21001

Tomek21001

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 884 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 14:24

Obniż kokpit,odwróć mostek,załóż rogi,najlepiej takie "oversized" dla lepszego chwytu.Powinno być lepiej.Jeżeli widelec nie ma blokady to trzeba zastąpić sztywnym.Wymiana kierownicy i klamek przyniesie małe efekty przy wysokich kosztach.



#8 Dromik

Dromik

    Maniak

  • Użytkownik
  • 301 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 14:38

Ile masz na całą operację?


"Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłkę, tenisa lub hokeja, ale nie można grać w kolarstwo".
~Jean de Gribaldy

#9 macjej

macjej

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 17:54

Nie jestem teraz w stanie określić, bo (ewentualny) zakup planuje na czerwiec. Myślę, że na kierownicę wydam ok. 150 złotych, a na klamkomanetki ok. 350 (tańszych w internecie nie znalazłem).



#10 Dromik

Dromik

    Maniak

  • Użytkownik
  • 301 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 18:50

Policz sobie jeszcze nowe hamulce


"Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłkę, tenisa lub hokeja, ale nie można grać w kolarstwo".
~Jean de Gribaldy

#11 macjej

macjej

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 19:01

To wyjdzie już konkretna suma... Nie wiem czy opłaca mi się tyle inwestować w takiej klasy rower...



#12 cienkun

cienkun

    Master

  • Użytkownik
  • 1835 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 19:11

W sumie to nie trzeba klamkomanetek, jeżeli nie planujesz jeździć dużo w dolnym chwycie, a jedynie np. gdy jedziesz pod wiatr, a obecne klamki masz na tyle krótkie że się zmieszczą. nawet możesz założyć rogi w kształcie baranka, bo takie coś też widziałem. :P



#13 Dromik

Dromik

    Maniak

  • Użytkownik
  • 301 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 19:13

Dlatego mówię, że lepiej kupić sobie dodatkowy rower. Jak chwile poszukasz to znajdziesz szosę z klamkomanetkami do 1000zł, a jak dłużej popolujesz to może i nawet z karbonowym widelcem. 


"Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłkę, tenisa lub hokeja, ale nie można grać w kolarstwo".
~Jean de Gribaldy

#14 macjej

macjej

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 19:22

@cienkun Masz może jakiś link do takich rogów baranich? Jeśli czegoś takiego nie znajdę no to jedyne co mi pozostanie to zbierać na nowy rower....



#15 cienkun

cienkun

    Master

  • Użytkownik
  • 1835 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 19:29

http://www.amazon.co...k/dp/B0013G6PB8



#16 macjej

macjej

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 19:35

Dzięki wielkie. A widziałeś może je na jakiś polskich stronach?



#17 Krzysiek22

Krzysiek22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 227 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 20:36

Za 5 stówek to masz juz fajną retro szose



#18 cienkun

cienkun

    Master

  • Użytkownik
  • 1835 postów

Napisano 15 kwiecień 2013 - 21:11

Dzięki wielkie. A widziałeś może je na jakiś polskich stronach?

Niestety nie znalazłem.



#19 tro7e

tro7e

    Amator

  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 16 kwiecień 2013 - 06:16

A może po prostu założyć jakąś zwykłą lemondkę? Też, w razie potrzeby, będziesz mógł zmniejszyć opory ruchu, a koszt lemondki się zamknie w 100 zł.


Dołączona grafika




Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post


Patronat i partnerzy