Skocz do zawartości

[Firma Kross]Zbiór pęknięteych ram Kross


szynas222

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można by zrobic temat lub listę modeli krossa (model + rocznik), którym pękła ramą i są obarczone wada fabryczna?

Ułatwi to decyzje przed zakupem wielu użytkownikom.

 

Proponuje wpisywać sie na listę:

1. Model , rocznik , data zdarzenia, miejsce pekniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania - jaka była przyczyna odmowy.

Dzisiaj dzwoniłem do KROSSa zapytać jak z tą wadą naprawde jest i wymianą.

 

Zapewniono mnie, że rowery obecne na rynku sa wolne od wady - mają odpowiednią grubość ścianki przy supporcie i mają inne malowanie.

Podobno wszytkie są sprawdzone i nie mieli jeszcze reklamacji na ramę w nowym malowaniu.

 

Dopytywałem również, co się stanie jeżeli rama pęknie w felernym miejscu po zakończeniu okresu gwarancyjnego - zapewniono mnie, że jeżeli będzie pękniecie przy supporcie to ramę również wymienią rame nawet po kilku latach.

Czytając forum bardzo negatywnie odebrałem serwis KROSSA - dzisiaj przez telefon rozmowa wyglądał tak jak powinna wyglądać obsługa klienta. (ciekawe jak podczas zgłoszenia).

 

Czy pękła komuś rama z nowym malowaniem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dołączam do kolekcji moją ramę, wyczajone kilka dni temu, gwarancja jest dosłownie dzień po 2 latach od domniemanego startu użytkowania - kupna przez sklep, gdyż byłem wówczas jego pracownikiem i kupiłem sobie rower w rozliczeniu. Szokujące jest to, że gdybym miał policzyć na oko to jestem sporo poniżej 1000km w jej użytkowaniu. 

 

uprzedzam, że pękło ok 3cm nad miejscem gdzie kończyła się sztyca w ramie, była ustawiona ok 3cm niżej niż maksimum na seryjnej sztycy krossa.

qmVKV43.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam do kolekcji moją ramę, wyczajone kilka dni temu, gwarancja jest dosłownie dzień po 2 latach od domniemanego startu użytkowania - kupna przez sklep, gdyż byłem wówczas jego pracownikiem i kupiłem sobie rower w rozliczeniu. Szokujące jest to, że gdybym miał policzyć na oko to jestem sporo poniżej 1000km w jej użytkowaniu. 

 

uprzedzam, że pękło ok 3cm nad miejscem gdzie kończyła się sztyca w ramie, była ustawiona ok 3cm niżej niż maksimum na seryjnej sztycy krossa.

 

 

Zgredoslav - Tak z ciekawości i dla przyszłych kupujących  - jaki to był model i rocznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

na razie odmówili: tłumacząc że uderzona... ciekawe... rower nie widział prawdziwego terenu

w 3mieście raczej o taki trudno... :down:

a mam info że znajomy ma dokładnie tak samo jak ja pękniętą ramę tylko po drugiej stronie...

trzeba było się chyba uderzyć mocno w głowę przed zakupem rodzimej marki...

i jak tu promować Polski przemysł... jak Ciebie dymają na każdym kroku...

bardzo nie honorowo...

 

 

 

B9 2014 też dołącza do pękniętych ram...

zgłoszony i wysłany dzisiaj do serwisu Krossa

zobaczymy co i jak

20150617_061548_resized.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bardzo nie honorowo...

 

Kiepski PR sobie robią. Koledze, jak pękła rama w KTMie to serwis bez słowa wymienił na nową (do tego nowszy model bo starych już nie było) i jeszcze przeprosili za kłopot... :) Nikt nie pytał, jak, kiedy, gdzie. Powiedzieli, że to nie miało prawa się wydarzyć i tyle. Wówczas aż sam się zastanawiałem mocno nad zakupem KTMa. Dodatkowo rower był już po gwarancji. Nie wiem, czy trafił na wyjątkowo przyjazny serwis, czy taki standard KTMa. Moim zdaniem tak powinno to wyglądać, ale jak widać niektórzy producenci są mili i sympatyczni tylko przy braniu kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie odmówili: tłumacząc że uderzona...

Jeżeli nie była faktycznie uderzona to poszukaj w necie właściwy dla twojego miejsa zamieszkania inspektorat inspekcji handlowej. Na ich stronie znajdź rzeczoznawcę od rowerów. Zadzwoń i dowiedz ile kosztuje ekspertyza. Droga długa ale nie jesteś na straconej pozycji jeżeli nie zgadzasz ze stanowiskiem serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda sezonu to fakt, ale innej drogi nie widzę. Duże firmy tak traktują Kowalskiego bo bardzo dobrze wiedzą jaka droga go czeka i że 99% Kowalskich ta drogą nie będzie chciała pójść właśnie ze względu na czas i koszty jakie trzeba ponieść. To że Ty ich roweru nie kupisz i Twoi znajomi także go nie kupią ( ponieważ prawdopodobnie im go nie polecisz ) dla Krossa nie ma żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

Parę dni temu coś zaczęło mi strzelać w okolicach suportu.. okazało się że winowajcą jest pęknięta rama na jednej z rur tylnego widelca... (próbowałem wrzucić zdjęcie ale coś jest chyba nie tak z serwerem..)

W związku z tym że gwarancja skończyła się 25.05. mam pytanie.. czy próbował ktoś z was spawać te ramy..? Nadmienię że jest to model Level A8 z 2013r..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Parę dni temu coś zaczęło mi strzelać w okolicach suportu.. okazało się że winowajcą jest pęknięta rama na jednej z rur tylnego widelca... (próbowałem wrzucić zdjęcie ale coś jest chyba nie tak z serwerem..) W związku z tym że gwarancja skończyła się 25.05. mam pytanie.. czy próbował ktoś z was spawać te ramy..? Nadmienię że jest to model Level A8 z 2013r..


Hehe, wiedziałem, że tak będzie i pisałem o tym w tym wątku. Okres gwarancyjny się skończy, ramy dalej będą pękać, a Kross zostawi swoich klientów z ręką w nocniku.

Przyznając się, że wypuścili wadliwe partie ram na rynek (info z krossowego fejsbuka znajdziesz pewnie gdzieś w tym wątku) POWINNI od razu te ramy wycofać, ale tego nie zrobili.

O ile dobrze pamiętam, to Level A8 był w tej grupie wadliwych ram (pęknięcie na dolnych widełkach to potwierdza), więc jeśli skończył Ci się okres gwarancyjny pozostaje Ci jeszcze podjęcie próby walki o swoje z tytułu niezgodności towaru z umową. Nie pamiętam, jakie są okresy przedawnienia w przypadku umowy konsumenckiej, ale być może mnie tu zaraz ktoś poprawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, to ja nawet o tym nie wiedziałem.. :o  w takim razie skoro oficjalnie się przyznali to nie powinno być problemu z reklamowaniem na podstawie niezgodności towaru z umową.. o ile nie nastąpiło przedawnienie.. Już szukam dokładnych informacji na ten temat.

Dzięki za odpowiedź  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
w takim razie skoro oficjalnie się przyznali to nie powinno być problemu z reklamowaniem na podstawie niezgodności towaru z umową.. o ile nie nastąpiło przedawnienie.. Już szukam dokładnych informacji na ten temat.

 

Poczytaj też ten wątek. Argumentów na skuteczną walkę z Krossem powinno Ci wystarczyć.

 

Te ramy miały wadę konstrukcyjną. Dziwnie wyprofilowane, wylajtowane rurki były przepalane w okolicach suportu podczas spawania i po prostu pękały masowo w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poczytam jak tylko namierzę link do przyznania się Krossa  :thumbsup:

Co do pęknięcia u mnie wygląda to tak.. 

IMG 20150718 1233101

Strzeliła podczas podjazdu  :verymad:
 
Edit: zapomniałem wspomnieć, że przebieg to niecałe 1000 km, z czego z 300-400 po mieście (praca-dom) a reszta lajtowe przejażdżki po lesie..  tak na dobrą sprawę dopiero w tym roku zacząłem, a raczej chciałem zacząć na nim mocniej jeździć (czyt. dłuższe trasy, trudniejsze podjazdy etc.) ale po przejechaniu max 30 km w trudniejszym terenie (100% XC) ramę "piorun" strzelił..  :verymad:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

właśnie w nim szukam.. jestem na 14 str. aktualnie.. ;) a możesz mi podać bezpośredni link do tego tematu na fb? zrobię zrzut, wydrukuję i udam się z tym do rzecznika praw konsumenta.. ciekawe co na ten temat powie..


Jak dojdziesz do 16 strony, to ja tam właśnie wrzucałem taki wycinek ze strony Krossa. Dokładnie 22 lipca 2013r. Więc musiałbyś się do tego dokopać na profilu Krossa, o ile już dawno tego nie usunęli. :) Dobrze, że chociaż tutaj się coś zachowało. Zresztą zdjęć użytkowników z podobnymi pęknięciami też masz tutaj nie mało.
Walcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

SIemanko.

 

Przed momentem dostałem informację odnośnie mojego zgłoszenia reklamacyjnego.. Szanowna firma Kross zdecydowała się uznać moje zgłoszenie za bez zasadne..

Informacja trochę zaskakująca ponieważ kilka dni temu zadzwoniłem w tej sprawie do Kross'a i Pani, bardzo miła zresztą, z którą rozmawiałem stwierdziła, że wcześniej było już kilka podobnych zgłoszeń (czyt. pękniętych ram Level'a A8), które pękały ze względu na zbyt cienkie ścianki rurek tylnego widelca i jeśli moje pęknięcie jest również w tym miejscu to rama zostanie wymieniona.

Poprosiłem Panią żeby odnalazła moje zgłoszenie, rzuciła okiem na zdjęcie pęknięcia i powiedziała mi czy pęknięcie jest właśnie w "tym" newralgicznym miejscu.. odpoweidź była twierdząca i po raz kolejny dostałem informację, że rama zostanie wymieniona. Na moje pytanie odnośnie tego czy zostanie wymieniona pomimo zakończenia się okresu gwarancji Pani stwierdziła, że owszem, tylko że nie odbędzie się to tak jak na gwarancji czyli że oni zajmą się wszystkim tylko że zostanie mi wysłana rama a resztą, czyli przerzuceniem osprzętu będę musiał zająć się sam. Przed zakończeniem rozmowy zostałem jeszcze poproszony o przesłanie zdjęcia karty gwarancyjnej i adresu do wysyłki i o oczekiwanie na oficjalne potwierdzenie.. No i się doczekałem..

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...