Skocz do zawartości

[11321g] Accent El Niño by MokryxD


MokryxD

Rekomendowane odpowiedzi

Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1667g
Frame: (Rama) Accent El
No 17" - 1893g
Grips: (Gripy) Author pianki - 18g
Handlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm - 211g
Headset: (Stery) Accent HSI-S01 - 133g

Pedals: (Pedały) VP Aluminiowe - 372g
Seat: (Siodło) Accent Tide - 328g
Seatpost: (Sztyca) Accent SP-408 31.2x400mm - 348g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 34.9mm - 43g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x10mm - 28g
Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami
Stem: (Mostek) Accent AS-ST05 AH 100mm - 167g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Author 2g
Top Cap: (Top cap) Waga razem ze sterami

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 281g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 291g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Waga podana wyżej
Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT54 160mm - 317g

Adaptery: Shimano P+T - 37g
Śruby adapterów i zacisków: Shimano - 32g

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Basic - 80g
Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG50-9 34-11 - 434g
Chain: (Łanńuch) Shimano CN-HG53 110 ogniw - 272g
Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 870g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 - 153g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 226g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 bez telewizorków - 233g
Suport: Shiamno SM-BB51 101g

Skewers: (Zaciski koł) Shimano - 124g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 678g
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 723g
Tubes: (Dętki) Continental MTB 26" presta - 394g
Wheel Front: (Koło przednie) Shimano WH-MT15 - 936g
-Hub: (Piasta) Shimano Deore (koła fabryczne i nie znam numerków)
-Rim: (Obręcz) Shimano
-Spokes: (Szprychy) ???
-Nipples: (Nyple) ???
-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)
Wheel Rear: (Koło tylne) Shimano WH-MT15 -1146g
-Hub: (Piasta) Shimano Deore (jw.)
-Rim: (Obręcz) Shimano
-Spokes: (Szprychy)???
-Nipples: (Nyple)???
-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)




Suma: 12538g

Jest to mój pierwszy poważny rower MTB. Składałem go od kwietnia 2012 roku, pierwotnie miałbyć napęd Deore, później Alivio/Deore, a wyszło Deore/Deore XT.
Wiem, koła ciążą, ale w najbliższym czasie nie planuję jakiś zmian. Może na zimę wyskrobię coś grosza, to wtedy się zmieni. Chyba, że utrzymam tempo wzrostu, to raczej zamiast kół bardziej potrzebna będzie nowa rama.
Rower już objeżdżony i przy moich starych nie ma porównania, to samo jedzie :D

Jeżeli chodzi o zdjęcia to pojawią się niebawem, ale najpierw muszę skrócić przewody hamulcowe. Wiszą tak, że wstyd to pokazać.

Liczę na komentarze, zarówno pozytywne, jak i negatywne. :D

Edytowane przez Maniak
uaktualnienie wagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składałeś na nowych częściach, czy też wkradły się jakieś używki? Ile sumarycznie wyszło Ci za całość finansowo? Jestem ciekaw, bo sam mam bardzo podobny rowerek. (rama, osprzęt)

Najmniejszym kosztem zbijesz wagę na oponach i dętkach. Zwijane Race Kingi + wylajtowane dętki choćby Maxxisa.

Większym, ale najbardziej efektywnym dla szybkości jazdy wydatkiem będzie zmiana kół. Piasty shimano sporo ważą (także mam deorki), obręcze pewnie też nie mało (zakładam że powyżej 500 gram)

Wymiana mostka i kierownicy także da jakieś 100 gram. Podobnie jak wymiana sztycy i siodła - na każdym z komponentów możesz zbić 100 gram.

Potem już w zasadzie zostaje tylko wymiana korby na lżejszą, albo większy wydatek i zamiana ramy bądź amortyzatora. Mógłbyś się bawić jeszcze w wylajtowane zaciski, śrubki itd., ale w ten sposób zbijesz pojedyncze gramy - najlepiej zabrać się najpierw za koła i opony.

A, no i jeszcze przejście z klasycznych pedałów na lekkie spd-ki pozwoli Ci znowu zejść nawet kolejną stówkę z gramami.

Więc zejście poniżej 12 kilo jest w zasięgu ręki, poniżej 11 to tylko z wymianą kół lub ramy.

Edytowane przez TomoTonyHalik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystko nowe. z używek tylko manetki i przerzutki.

Dodatkowo manetki przerobione na XTRy.

 

Jakbyście zauważyli jakieś błędy to śmiało piszcie.

Wagę tylnej opony sprawdzę jeszcze raz, bo waży więcej niż drutowana znajomego.

Jeszcze kilka gram spadnie, bo przewody skrócę łącznie o dobre 40cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z umową wrzucam zdjęcia.

Przewody zostały skrócone, tylny hamulec działa prawie jak przed skracaniem. Przedni to koszmar, zapowietrzył się na maksa.

 

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale nie miałem aparatu pod ręką. Połączenie smartfonu ze sztucznym oświetlenie nie daje dobrych rezultatów.

Miałem nie wrzucać, ale nie byłoby widać zbyt dużej różnicy.

imag0147ci.jpg

 

Po skróceniu

 

imag0158iy.jpg

 

 

Dodatkowo zmieniła się waga.

Do łańcucha dodałem wagę spinki:

 

Chain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 110 ogniw - 275g (wraz ze spinką)

 

Waga hamulców spadła odpowiednio o 5 i 10 gramów dla przedniego i tylnego.

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 276g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 281g

 

Czyli łącznie spadło o gramów 12.

Proszę moderatora o zmianę tytułu tematu na "[12526g] Accent El Niño by MokryxD"

 

Po inne zdjęcia (np. wagi) zapraszam do albumu KLIK

Przepraszam, za brak zdjęć ze składania, ale nie było czasu.

 

Zachęcam do komentowania.

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają być uwagi, no to niech będą, dobra....

 

Hm, to co mi się szczególnie podoba w tym projekcie to determinacja jaka za nim stoi.

To nie jest żadna sztuka wyczarować bajkę dysponując dużymi środkami ale zrobić "coś" nie mając aż tak wiele to już coś :)

 

Zauważyłem że projekty podobne do Twojego wzbudzają tu na forum najwięcej zainteresowania i emocji. Gdybam że wiele osób widzi je tak jak przedstawiłem to ja :)

O ile więcej i dłużej można zrobić poprawiając swoje dzieło niż mieć od razu projekt finalny. A wtedy nie ma też za bardzo o czym pisać

Z chęcią tu "wdepnę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie to trzeba kupić akcesoria (lampki, koszyk na bidon, bidon itp) oraz troszkę ciuszków. Więc modyfikacji w najbliższym czasie nie będzie.

Jednak z czasem pewnie do wymiany pójdą koła.

 

Faktycznie rower wymagał trochę poświęceń, ale uważam, że było warto.

Początkowo napaliłem się na Kross A2, później był w planie Kross A6 oraz Unibike Flite. Ale na szczęście nie miałem takiej gotówki w ręce, bo zakupu mógłbym żałować widząc obecny stan rzeczy.

 

Dodatkowo skróciłem łańcuch o 2 ogniwa (troszkę wisiał)

 

Chain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 108 ogniw - 270g (wraz ze spinką)

 

Kolejne 5g mniej

Proszę moderatora o zmianę tytułu tematu na "[12521g] Accent El Niño by MokryxD"

Edytowane przez premier2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Accent ma już 143km przebiegu. Jeździ się dużo wygodniej i szybciej względem starego złomka, z którego części leżą w piwnicy.

Jednak nie jest do końca różowo. Tarcze hamulcowe nie grzeszą sztywnością i pójdą do wymiany jak będą pieniążki lub na koniec sezonu.

W najbliższym czasie powinien pojawić się koszyk na bidon Elite. Ogniwem, o które się obawiałem były hamulce (cały czas zastanawiałem się, czy dokładać do SLXów, czy zostać przy Deore), ale nie żałuję. Przy mojej wadze mam pełną kontrolę nad rowerem nawet na żywicznych klockach.

 

Na PW dostałem kilka pytań o Conti XK. Tak więc napiszę wszystkim. Przy 60 PSI na asfalcie są bardzo szybkie, w bezwietrzny dzień trzymanie okolic 30km/h nie jest żadnym wyczynem, jednak w okolicach 40km/h opory gwałtownie rosną i zaczynają być głośne. Nawet na wysokim ciśnieniu w terenie idą bardzo dobrze, jednak przy szutrowym podjeździe zdarzają się uślizgi przy ruszaniu/gwałtownym przyśpieszaniu.

 

Nowe zdjęcia dodam z pleneru, jednak muszę się do niego wybrać, a obecnie lipnie z czasem jest.

 

 

POST NR 1500 :D

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po 500km zmieniłem opony przód-tył. Przy okazji je zważyłem. Odkręciłem także mocowanie przewodu z Epicona, gdyż nie korzystam z niego.

Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1664g                                    -3g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 708g   +30g
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 675g           -48g

 

 

 

Suma: 12500g 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny wyszedł pomykacz .......

na samych oponach , detkach i zaciskach (bo pewnie masz sh*tmanowskie) pół kilo mozna zrzucić

zestaw Schwalbe RoRo + dętki Schwalbe XXlight i zaciski np:Dartmoor Bolt-On(najtańsze)

a wage kół odczujesz znacząco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zestaw Schwalbe RoRo + dętki Schwalbe XXlight i zaciski np:Dartmoor Bolt-On(najtańsze)

Ta czytam kolejny raz twoją propozycję i raczej obecnie na dętkach nie będę lajtował. Dużo rolę gra też niezawodność.

Nie chcę mieć jak w starym rowerze, o 50km laczek. Teraz przejechałem 476km i żadnego kapcia nie złapałem.

Swoją drogą nad oponami można się zastanowić i wiele kombinować. Spokobały mi się Geax Saguaro Kevlar 2.0. Waga 550g/sztuka przy obecnych prawie 700 jest sporo niższa.

XK 26x2.2 Kevlar waży 580g, a SuperSonic ponoć 450g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się bać trochę lżejszych dętek. O ile nie bierzesz naprawdę lekkich, to nie powinno być awaryjnie. Sporo zresztą zależy od opony.

Ja sam mam ultralighty od maxxisa - 130 gram, przejeżdżone już sporo kilometrów i żadnego kapcia. Przez jakiś czas jeździłem na ultralight z przodu i zwykłej ciężkiej dętce z tyłu i to na tyle złapałem kapcia. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę już na nim jeżdżę i zauważyłem kilka wad.

Epicon ma delikatny luz fabryczny (nie powiększa się), ale trochę denerwuje przy hamowaniu. Dodatkowo poprzez mocną sprężynę negatywną na niskim ciśnieniu szybko traci skok.

Klamka BL-M596 na samym początku skoku działa 0-1. Nie wpływa to zbytnio na modulację, ale wrażliwym na takie kwestie może przeszkadzać.

 

Jak będę miał wolną chwilę obniżę mostek i zobaczę jak się jeździ.

Po wczorajszym BM wróciła moja wiara w zmieniarki XT. Po nasmarowaniu chodziły świetnie. Przez całą trasę napęd chodził cichutko, choć troszkę sie ubrudził.

Dodatkowo testowałem XK na ciśnieniu o 1/3 niższym od mojego szosowego (60 PSI) i byłem ździwiony pewnością prowadzenia. Dopiero piasek na podjeździe i piaskownica doprowadziły do zerwania przyczepności.

 

Tak więc w najbliższej przyszłości planuję zmianę pedałów na SPD. Najprawdopodobniej PD-M540 i SH-M087/88.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tym luzem to chyba się przyzwyczaiłem. Ale ogólnie chodzi o to, że podczas gwałtownego hamowania delikatnie popuszczę klamkę i znowu dołożę siły.

Wtedy pojawia się ten luz.

Na początku obstawiałem tarcze, ale to raczej niemożliwe. Przecież nie są jakieś wycinane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...