Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz użyj wyobraźni że rozdzierasz bok opony w kraju że tak powiem odległym i naciągnij na to 2,4 żeby podróżować dalej. Życzę powodzenia.

To nie jest rower do zabaw max 20km od domu.

 

A na marginesie nie chcę wiedziec jaka jest dostępność tych ztrów. O cenie nie wspomne.

Edytowane przez yarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ishi...przecież nawet Surly zaleca obręcze w przedziale od 35mm do swych kapci trzycalowych więc w czym problem? 

 

Żarówka? Przewiń kilka stron jak bawiłem się Knardem na zwykłej obręczy - tragedii nie było, kraksy też żadnej...

 

 

POZDRo-:ver

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@yarr,

 

Hmm.. .wyprawa do "kraju odległego" bez zapasowej gumy byłaby... mało rozsądna. Co do ceny tego ZTRa to patrząc na konkurencję (surly, derby,syncross, ibis, etc.) jest jednak dość ciekawa dlatego ją wykopałem.

 

@@kazafaza, poniżej cytat zamieszczony na stronie Surly przy króliczej norze...

 

The Rabbit Hole weighs more than a standard 29er rim but less than a fat bike rim. At 50mm wide and with a single wall with internal tube, it was designed to work in conjunction with Surly’s Knard 29 x 3” tire and Krampus frame for a wide, stable footprint that walks the line between the traction and float of fat bike rims and the speed and obstacle rollover abilities of 29ers."

 

Trzydzieści pięć milimetrów IMO jest fajne do ęduro/am z kapciem 2.4. Tyle w temacie.

 

 

 

 

Edytowane przez ishi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że mowa raczej o oponie a nie o obręczy. Według Ciebie Czups wygląda jak żarówa na Blancie, a ja tylko chciałem zauważyć że Surly dla opon trzycalowych wymaga obręczy minimum 35mm. "Requires minimum of 35mm wide rim to safely engage bead hook" Luz.

 

W mojej opinii obręcz 35mm sprawdza się wspaniale z oponą 2.4(no okej, testowałem z 2,35") ale i z trzema calami nadal daje radę śpiewająco! I daleko takiemu zestawowi do żarówy. IMO.

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co tak drzeć koty i obrzucać się żarówkami? W tym temacie chyba wypada uznać że użytkownik danej części rowerowej zdaje sobie sprawę z jej prosów i consów :rolleyes: Dla mnie 3.0 na obręczy 35 mm jest do przyjęcia, aczkolwiek prędzej bym ładował tam oponę 2.5 lub 2.8 (mówię to jako użytkownik opony 26x2.5 na obręczy 32 mm). Do żarówy znanej wszystkim ze sklepowych rowerków jeszcze daleko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

...powiedzcie mi jak to jest, że do dziś wiele osób jeździ na 17/18/19mm obręczach i oponach 2,2/2,35 po terenach dużo, dużo trudniejszych niż te w jakie wybiera się Yarr i nie dzieje się NIC.
Że co? że już się nie da?
Inny przykład - wczoraj miałem wielką radochę pogonić z Kovalem po szczecińskich puszczach, założyłem do gojiry nano na przód, na obręcz 16mm wewnętrznej. 50mm opony na 16mm obręczy. Czy się dało? No o dziwo się dało :(
Dało sie cholernie dobrze, w zakrętach, na korzeniach i kocich łbach. Więc bardzo proszę co niektórych Kolegów o "niepieprzenie" o żarówkach, jedynych słusznych i nieakceptowalnych...


 

 

Rower i tak jest zacny, a jak widać każdy ma swoje kanony "piękna".

Ishi, jakie kanony piękna? k.. ludzie, to jest obręcz! to jest tylko głupia obręcz...

 

 

Rower i tak jest zacny, a jak widać każdy ma swoje kanony "piękna".

Ishi, jakie kanony piękna? k.. ludzie, to jest obręcz! to jest tylko głupia obręcz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiem jak można wspominać o jakichkolwiek kanionach piękna w odniesieniu do obręczy   :whistling:

 

velocity-image-rims.jpg

 

 

Ale z innej babeczki: ciekawy artykuł o kolesiu który pracuje tylko tyle aby móc jak najwięcej czasu spędzać na biwakowaniu i rowerze. UltraRomance. Oby każdy miał taką sposobność w życiu!

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale z innej babeczki: ciekawy artykuł o kolesiu który pracuje tylko tyle aby móc jak najwięcej czasu spędzać na biwakowaniu i rowerze. UltraRomance. Oby każdy miał taką sposobność w życiu!
 

 

Trochę jak "Pan Skarpetka" z szosowego świata. Będzie co poczytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tu tylko tak nieśmiało zostawię.

 

lon.jpg

Fajna koza, gratki! Pitolenie, ze blunty za wąskie, dla mnie w sam raz. Mega mocne, bezproblemowo można zalać mlekiem i jeszcze jakoś mi opona sie nie zwinęła na wirażu ;)

Co to za piasta z tylu ? Alfine ? Jak wrażenia ? Bo myśle zeby z czasem do krampusa wrzucić alfine 11.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasta to nowy model 8 alfine sg-7000-8 pozmieniany przez shimano.mozliwe kuman ze bedziesz mogl sie przejechac na 8 i na 11 bo moja malz ona ma 11 w grajku podworkowym ;)

W takim razie mam nadzieje, ze dojdzie do spotkania w pon ;)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
ale to jedno z niewielu miejsc na tym forum, w którym moga byc zainteresowani wspólnymi zakupami w on-one. Także kto chętny, proszę się zgłaszać

Zacna idea!  :thumbsup: 

 

a tymczasem w Paprykarzowie narobiło się "krosiarsko" ;)

DSCN1991.JPG

 

DSCN1995.JPG

 

DSCN1996.jpg

 

od najgrubszej ;)

NANO 29x2,1: 50mm, 605 gramów

VeeRubber 7 29x1,9, 46mm, 560-590 gramów 

MAXISS Wormdriver 700x42c, 41mm, 505 gramów

 

Vee niosą nadzieję wyśrodkowaniem między maxxisem i nano. I wagowo i szerokością. Wysoki balon i miękkie boki (bo na środku polali gumą na bogato) sugerują dobry komfort.  Mogła by być lżejsza, klocki mogły by wystawać ciut wyżej, guma mogła by być minimalnie miększa (to ostatnie na razie tylko na sucho ocenione) - i byłby pretendent do opony na 3 pory roku.

Przekrój opony ulubiony - mocno wyokrąglony. W przeciwieństwie do Ivana nie miałem problemów z założeniem palcyma i zdjęciem palcyma - ale to raczej kwestia obręczy (a nawet na pewno)

Pierwsze testy jutro.

 

A z około monsterowej beki - po ostatnim weekendzie w Buczynie z Kovalem zaczynam powątpiewać w REALNĄ potrzebę sarny na Szczecin. Jeżeli vee rubbery dadzą większy komfort niż maxxisy, lepsze trzymanie na luźnym w zakrętach to nie wiem... W niedzielę w Bukowej zmieniliśmy się w pół drogi rowerami z Kovalem. I jego 2,35 na ztr flowEx mnie przeraziło, a znajome szerokie wiosło kierownicy zaczęło drażnić i wydawać nieergonomiczne..., rower nie do napędzenia, gonienie na stojaka uciążliwe...

Czyżby nadchodził czas realnej zmiany? hmm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyżby nadchodził czas realnej zmiany stetryczenia? hmm

 

 

;)

 

Podobne ciemne myśli jątrzyły moją mózgownicę niejednokrotnie po ostrym wyrypie na przełajance... N+1 zawsze pamiętaj!

 

 

POZDRo-:ver 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...