Skocz do zawartości

[Kompendium] Kompatybilność napędów 6-11s


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Jaca. Chyba nie doczytałeś mojego postu. Opisujesz inną konfigurację niż ja.

Rower trekingowy. Łańcuch 10-rzędowy z FD-M311 nie chciał współpracować ani na korbie 48/38/28T, a także po późniejszej zmianie na korbę 42/32/22T. Wcześniej łańcuch 8-rzędowy śmigał jak złoto. M311 obsługuje oba rozmiary korb według dokumentacji. Poza tym ta sama korba, ta sama przerzutka - inny łańcuch - przestaje działać. Zatem nie mów, że szerokość klatki nie ma znaczenia, bo ma. Łańcuch 10-rzędowy (Connex) 5.9mm (zmierzyłem przed chwilą). Typowy 8-rzędowy, którego używałem (HG-40) 7.3mm. To 1.4mm różnicy.

 

Natomiast w MTB mam przerzutkę 9-rzędową FD-M430 i tam łańcuch 10-rzędowy już działa, przynajmniej SRAM'owy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadziała coś takiego ?
1. kaseta 8, manetka 7, przerzutka 8 ?
2. kaseta 9, manetka 7, przerzutka 9 ?
3. tutaj wiem że nie będzie ale zapytam : kaseta 9, manetka 7, przerzutka 9 ?
Z tego co czytałem 1 opcja będzie ok a z drugą może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To ma prawo działać. między przerzutkami 8 i 9 nie ma żadnej różnicy konstrukcyjnej. Oczywiście tylnymi. Wiadomo że w 9s wprowadzono szadoła a to już znacząca różnica ale tylko pozorna. Prawdziwe różnice sie zaczynają w 10rzędowym dyna-sys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu ;)

 

Napęd mam obecnie następujący:

- korba M430 44-32-22

- Acera M390 top swing, dolny ciąg

- kaseta CS-HG20-9 11-34

- SLX M662

 

Chciałbym powoli ulepszyć napęd zaczynając od wymiany przedniej przerzutki, która nieraz w terenie działa dość losowo pomimo regulacji. Myślę przynajmniej o SLX, tylko nowości są już tylko pod 10 rzędów i napotykam zupełnie przeciwstawne opinie o tym czy to zadziała czy nie. Jak rozumiem chodzi o pojemność i moja korbę 22t.

 

Czy w związku z tym jestem ograniczony do starszych wersji pod 9 rzędów?

Jesli tak, to myślę żeby kupić SLX M660/661 lub XT M770 zależnie od dostępności i ceny (od biedy M590/591) - będzie to działać w konfiguracji z pozostałymi komponentami?

 

Przy okazji zastanawiam się czy nie przejść na down swing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co nie ma być to rewolucja tylko ulepszanie/zmiany w razie niedomagania lub zużycia poszczególnych elementów ;)

3x9 zostaje, nie chcę zmieniać manetek, itp.

 

Przednia przerzutka działa u mnie dość chimerycznie, wiec to ona ma pójść na pierwszy ogień. W najmniej oczekiwanych momentach jest nagle problem ze wrzuceniem albo wrzuceniem biegu (najczęściej to drugie), pomimo ze chwilę wcześniej wszystko działało bezbłędnie...

Czy to co podałem w poprzednim poście będzie wspóldziałało z resztą? Czy trzymać się tylko przerzutek projektowanych pod 9 rzędów z odpowiednią pojemnością do mojej korby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do suportu Accent BB-EX PRO oraz korby SLX FC-M675 2x10. Miski tego suportu są szersze o jakieś 2mm od standardowego shimano i teraz moje pytanie, jak to wygląda z podkładkami dystansowymi przy mufie 68 ? 2 i 1 na pewno nie wejdzie, wydaje mi się, że jedna powinna wystarczyć (chyba że się mylę), tylko z której strony ? Od strony blatów ?

   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy ten napęd będzie współpracować:

 

- Klamkomanetki Sh. Tiagra 4600 2x10

- Korba Sh. FC 3500 46-36 9-rzedowa

- Przerzutka Przednia Sh. Ultegra FD 6800

- Przerzutka Tylnia Sh. 105 RD 5701 GS

- Kaseta Sh. CS M771 11-32T

 

Mimo iż w specyfikacji RD 5701 stoi że odsługuje do 28T, to jestem pewien, że 32T też łyknie (wersja GS).

Nurtują mnie przede wszystkim dwie sprawy:

 

1. czy korba będzie banglała z łańcuchem 10 rzędowym?

2. czy będę musiał zastosować podkładki dystansowe przy korbie, żeby zminimalizować przekosy korba-kaseta, a jeśli tak to jakie?

 

Ewentualnie rozważam Korbę Sh. SLX 48/36/26 z opcją wywalenia młynka.

 

Wskazówki mile widziane.

 

Pozdro

Grizzli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jak to wygląda z podkładkami dystansowymi przy mufie 68 ?

Zapewne suport ma w zestawie podkładki, swoje i instrukcje tez powinien. Ale skoro jest szerszy to albo ma węższe podkładki lub stosuje się ich mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcji brak... nawet w internecie nie znalazłem manuala co do tego suportu. Podkładki ma standardowe 2.5mm, może ktoś wie jaka powinna być odległość miedzy końcami misek suportu to wtedy bym już mniej więcej wiedział ile ma być tych podkładek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Na razie czysto teoretyczne. Mianowicie mój rower już pełnoletni jakoś sobie tam jeździ. Ale jak patrzę na ząbki to nie da się chyba ukryć, że będą wymagały wymiany nie mówiąc o łańcuch ale tego na stare zdaje się też nie ma co wymieniać. W swoim czasie wrzucę fotki o poradę czy to już czas wymieniać korbę itd.



Ale moje pytanie jak pisałem teoretyczne. Bo osprzęt jaki mam to Altus Shimano tak mniej więcej 1995/96 rok. I np korba to FC-CT91. 38-32-24T i jak sobie przeglądam to takie w zasadzie nie występują. Są 42T. I pytanie jak to wymienię to wszystko do wymiany czy przerzutka również? W zasadzie cały wszystko to Altus CT91, dźwignie, przerzutki i suport (chyba też). Czy kupienie 42T spowoduje lawinę kosztów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli trochę trzeba by zrobić ale w gruncie rzeczy do tego roweru i moich potrzeb, to raczej nie potrzeba wysokiej półki. Więc i koszty raczej nie za duże.  A tak podpytam jeszcze wolnobieg (to mam) wymienić bo? Tzn i tak podobnie jak inne "ząbki" raczej się kwalifikuje. Ale chodzi o to aby na stare już w jakimś stopniu zużyte tarcze nie zakładać nowego łańcucha po prostu, bo to traci sens, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bardziej dla forum retro, ale spróbuję tutaj.

Zamierzam wymienić tylną przerzutkę. Dotychczasowa, to wysłużona MC16 pracująca od nowości (czyli od 17 lat). Początkowo współpracowała z kasetą 7rz, teraz z 8rz. Manetki to ośmiorzędowe roczne Sachs Wavey ze sprężyną wspomagającą wrzucanie wyższych (bardziej miękkich) biegów. Przypomnę, że są to manetki typu Grip Shift.

Przerzutka wymaga coraz więcej dbałości, by chodziła niezawodnie, więc postanowiłem wymienić na coś nowszego i z wyższej grupy. Tym bardziej, że ostatnio zacząłem bawić się, na tym oldtimerze, w maratony.

I stąd pytanie. MC16 to oczywiście przerzutka typu "Top normal". Czy z posiadanymi przeze mnie manetkami będzie poprawnie współpracowała przerzutka typu "Low normal" i czy sprężyna wspomagająca nie będzie przeszkadzała?

W jaką przerzutkę tylną celować? Które modele ze starych LXów, XTków lub XTRów są solidne i warte zainteresowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wszystko jasne. To teraz wiem, dlaczego w tych Sachsach mam odwrotne oznaczenia - najbardziej miękki bieg to 8 a najtwardszy to 1. Widać one są fabrycznie przewidziane pod "low normal".

Ponawiam pytanie o to jakich starych modeli przerzutek warto szukać. Czytałem o solidności M95x i M960, a jakieś z XT i LX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam cały napęd SRAM w konfiguracji 3x10. Chcę wymienić korbę w układzie 44-33-22 (3x10) SRAM S800 na inna w tym samym układzie zębatek lub 44-32-22… Czy zakup korby Shimano 3x9 np FC-M590 nie będzie problematyczne? Czy lepiej jednak wybrać 3x10 FSA czy SRAM/Truvativ? Czy nie będzie problemu z wymianą suportu po zakupie nowej korby, mam suport octalink w standardzie BSA 34mm X 68mm mufa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu dodam jeszcze, że po serii eksperymentów mam następujące doświadczenia z kombinacjami Shimano Dyna Sys (choć chyba należałoby pisać to ostatnie przez f na końcu), ale do rzeczy;

Kompatybilność, a właściwie jej brak w przypadku Shimano Dyna Sys nie bierze się tylko z manetek ciągnących tyle linki ile wynosi ruch samą manetką. Kłopot leży w tym, że geniusz Japończyków postanowił kombinatorom powiedzieć NIE i pokazać palec środkowy wprowadzając nową konstrukcję przerzutki, która ciągnie inaczej niż stare Shimano (stare wózki poruszały się o tyle o ile linka wyciągnięta przez manetkę, a nowe jakby nie koniecznie. W efekcie mamy takie o to sytuacje testowane w następujących kombinacjach:

 

Piasta tył Deore LX (bębenek 8-9), chociaż jak się okazło 10 też się zapięła;

Manetki: SLX

Łańcuch: HG-X, bo miał działać z 10.

Przerzutka tył: XT Dyna Sys

Zatem dopóki na piaście była 10 SLX z cienkim łańcuchem, który po 1000 km właściwie nadaje się do

wymiany działało.

 

1. Podejście do wymiany mechanizmu 10-rzędowego polegało na wyrzuceniu manetek i stoworzeniu kombinacji jak niżej:

Kaseta HG- 41

Łańcuch nowy, ale z bardzo starych zapasów IG-70 (to nie pomyłka) jak ktoś nie wie to niech sprawdzi

Manetki: Deore LX-9,

Przerzutka: bez zmian XT Dyna Sys

Spodziewałem się, że manetka po prostu wygarnie 2x więcej linki niż Dyna Sysowy SLX (nie jaram się ilością przełożeń, szczególnie gdy muszę je cały czas zmieniać)

Efekt? Przerzutka nie była w stanie obsłużyć całej kasety 8-rzędowej, chociaż zajmuje mniej miejsca niż 10. Jak to możliwe? Manetka 9 rzędowa 2-3 biegi zmieniała poprawnie, potem był potrzebny "podwójny" skok manetki i znowu 2-3 biegi. I tak w manetce 9 brakło ruchu linki na obsługę przełożeń 8-rzędów

 

2. Podejście polegało na wprowadzeniu poprawnej zdawałoby się manetki do 8-biegowej kasety, czyli jeszcze starszego modelu Deore LX, który akurat poniewierał się gdzieś w piwnicy, czekając jako "zapas części zamiennych"

Łańcuch IG-70 oraz 8-rzedowa kaseta została, niestety została też przerzutka XT Dyna Syf

Znów brakło linki w manetce i 1 rząd wolnobiegu został nie obsłużony (tym razem już tylko 1, a nie 2 jak w kombinacji powyżej)

 

3. Kombinację stowrzyłem raczej dla żartu, ale myliłby się ten kto jest zdania, że po założeniu starych manetek, które wybierają linkę 2:1 (chociaż chyba raczej 1,6:1) w kaseta 10 będzie skakać po 2 biegi.

 

 

Otóż nie. Konstruktorzy przerzutki tylnej XT Dyna Syf zadbali o to by na pewno nic poza nowym system nie pasowało. W efekcie biegi 8-biegową manetką LX-a zmienia się dość płynnie, z tym, że po 3 trzeba 2-krotnie ruszyć manetką, żeby zmienić bieg w 10-rzedowej kasecie po raz 4. Niestety od tego momentu kolejne biegi nie wchodzą precyzyjnie. Na pocieszenie dodam tylko, że stary poczciwy łańcuch IG-70 zmieścił się w kasecie 10 i nie zakleszczał się ani przy obsłudze dolnych, ani górnych zakresów.

Nie zmienia to faktu, że terroryści z Shimano w imię pseudo-ulepszeń każą nam wyrzucać sprawdzone i trwałe rozwiązania w imię wątłych mechanizmów o wątpliwie lepszej precyzji, bo tak naprawdę chodzi o to, żeby nic nie pasowało i konieczność wymiany jednego podzespołu w połączeniu z brakiem jego zamiennika powodowała konieczność wymiany 2, 3 kolejnych elementów.

 

Pasjonatom 10-tek chętnie odstąpię po przystępnej cenie manetki SLX, przerzutkę tył XT-Dyna Sys, bo jak napisałem wyżej piast wymieniać nie trzeba

 

 

 

Temat kompendium rozrósł sie tak ze leniwce pospolite nie chcą czytać a pytają znowu o to samo, wiec trzeba coś z tym zrobić. Chciałem przerobić już istniejący temat jednak ze była by to zbyt duża ingerencja i autor mógł by sie poczuć urażony :P

Postaram sie w tym temacie zebrać cała przydatną wiedzę z tamtego i umieścić w pierwszym temacie.

Obecnie jak wiadomo są 2 głowne firmy których komponenty możemy nabyć - Shimano i Sram. Są też i inne ale jakoś nie chętnie przez nas wybierane.


Shimano - wprowadziło swój system SIS czyli Shimano index System, to nic innego jak indeksowane manetki, czyli kliki na manetkach. Był także positron który co ciekawe miał indeksowaną przerzutkę. Do bardzo niedawna czyli wprowadzenia Dyna Sys mechanika shimano opierała sie o system 2:1 czyli pociągnięcie linki i 1mm skutkowało przesunięciem wózka o 2mm. Co to oznacza w praktyce ?


Otóż każda przerzutka shimano zgodna z systemem 2:1 ( nie wiem jak te naaaprawde stare, czy one też opierały sie o ten sam schemat) jest ze sobą kompatybilna. Oznacza to ze można wsadzić sobie XTR np RD M970 do kasety 6, 7 jak i 8 rzędowej. A nawet 5 rzędowej ale tutaj z drobnym zastrzeżeniem o czym za chwile.


Jest to możliwe dzięki temu że od 6 rzędów kasety/wolnobiegi mają stałą odległość między zębatkami. Tak naprawdę nie jest ona stała jednak różnica jest na tyle mała ze działa to dobrze. Wnioskując z tego każda następna wersja wzbogacona o jeden bieg jest o ten że bieg szersza. Dlatego można do kasety 8 rzędowej dać manetki 7 czy 6 rzędowe z tym ze 2 czy 1 biegu braknie.


Z tym 5 rzędowym są takie historie ze niektóre pochodzą od producentów którzy nie stosowali indeksacji czyli mogą (wcale nie muszą) posiadać inne odległości między zębatkami co je by dyskwalifikowało do użytku z shimano. Nie chce mi sie szukać po internetach o trybach 5 rzędowych bo to za duży zabytek by sobie tym głowę zawracać.



Teraz kilka faktów:
- Shimano działa w systemie 2:1 aż do przerzutek ochrzczonych Dyna sys a Ten z kolei pracuje w czymś w okolicy 1:1.
- kasety 6, 7, 8 posiadają taką samą indeksacje +1 czyli większa kaseta ma po prostu doklejona zębatkę. (co prawda kaseta nie jest indeksowana ale chyba wiadomo o co chodzi)
- manetki 6, 7, 8 można ze sobą łączyć i mieszać i jedynym negatywnym skutkiem powinno być nadmiar lub brak przełożeń. Przy zastosowaniu kasety 8s i manetki 6s jest brak a odwrotnie nadmiar.
- przerzutki 6, 7, 8 są kompatybilne wstecz jak i do przodu. Co to znaczy? otóż jedyne co może sprawić że taka przerzutka nie zechce pracować to brak zakresu pracy np od 6 do 8 mamy jeszcze 2 zębatki i teoretycznie przerzutce powinno braknąć wychylenia. Z doświadczenia wiem ze to bajka i jest to w pełni kompatybilne.

Jeżeli chodzi o łańcuch to tutaj można stosować jeden do napędów 8 rzędowych.

Warte wzmianki jest że shimano zmieniło bębenek między 7 a 8. Znaczy to taki sam bębenek tylko kapkę dłuższy co skutkuje tym ze kaseta 8s nie zmieści sie na bębenku 7s a kaseta 7s musi mieć dodatkowy dystans przy bębenku 8s.


No do teraz nie było problemów ale z pojawieniem sie napędów 9 rzędowych zaczynają sie schody bo to pierwszy "innowacyjny" napęd. Zmiany jakie ze sobą niesie to przede wszystkim zmniejszenie odległości między zębatkami i zastosowanie węższego łańcucha. i wszystko by było ok gdyby zrobili to na nowym bębenku. Jednak zrobili na starym dlatego jest węziej co powoduje ze do tego napędu można zastosować tylko i wyłącznie manetki 9 rzędowe. No chyba ze bezstopniowe.


Propaganda nie tylko shimano ale i innych producentów głosiła ze do tego napędu tylko specjalny super ble ble 9 rzędowy łańcuch można stosować. Ale życie pokazało co innego. Otóż zastosowanie szerszego łańcucha od napędów 8s sprawdza sie równie dobrze co dedykowany 9s. podobnie z przerzutkami równie dobrze z kasetą 9 rzędową będzie pracowała nieśmiertelna TY18 jak Stary LX czy "nowy" XTR. Pomijając oczywiście różnice jakościowe owych przerzutek.


Teraz kilka faktów:
- system 9 rzędowy mieści sie na tym samym bębenku co 8 rzędowy, co za tym idzie jest ciaśniej upakowany. (można załozyć również na 7 rzędowy bębenek wyrzucając ostatnią zębatkę).
- do poprawnej obsługi napędu 9s można wykorzystać tylko manetki 9s od shimano lub ewentualnie inne bezstopniowe.
- można zastosować łańcuch 8 lub 9s a także 10s.


W tym że też systemie zmieniła sie przednia przerzutka. Nieznacznie, lekko zwężono jej prowadnice. Tutaj także może ujawnić sie wyzwanie dla nie doświadczonych jeżeli chodzi o regulacje. Żeby wszystko pięknie grało trzeba sie chwile pomęczyć, jeżeli chcemy zastosować szerszy łańcuch, przy dedykowanym nie powinno być problemów..


Nie wspominałem o przednich zmieniarkach bo nie ma sensu są ze sobą kompatybilne, koniec. Jak i manetki tak i przerzutki.
Nie wspominałem również o korbach bo także są ze sobą kompatybilne.


Ostatni system jaki Shimano wprowadziło dla grupy MTB to Dyna Sys. Jest to napęd 10 rzędowy. i wszystko by było ok jak by nie zmiana systemu. Shimano tłumaczy sie zwiększoną precyzją jednak ludzie mają inne zdanie.


Nie zmienia to faktu że system sie zmienił co dyskwalifikuje te przerzutki do współpracy z ich poprzednikami. Nie będzie to działać. Nie są kompatybilne ani przerzutki ani manetki. Nie dotyczy sie to przednich przerzutek i manetek one działać będą, podobnie jak korby i zebatki do nich dedykowane.


Jak łatwo wywnioskować także i do tego napędu przeznaczone są nowe węższe łańcuchy. Tutaj już nie jestem taki pewien ale sa słuchy że można zastosować z powodzeniem łańcuchy 9s. Jednak za mało jest takich głosów by to jednoznacznie stwierdzić.


Teraz kilka faktów:
- dyna sys nie jest kompatybilny wstecz
- kaseta 10s pracuje na tym samym bębenku co 9 i 8.
- pracuje raczej z łańcuchami 10 rzędowymi.
- przednie przerzutki są kompatybilne ze starszymi rozwiązaniami.
- korby i blaty tych korb również są kompatybilne.

Warto dodać że shimanowskie Shadow'y nie specialnie lubia małe kasety np 11-28 lub mniejsze, występują problemy z regulacją i pracą. należy zastosować wówczas konstrukcje klasyczną.


Ciekawostką jest że można przejsc na 10s bez Dyna sys. Można zakupić manetki Ultegra Flat bar sl R780 Shimano Ultegra SL-R780 Flat Bar Shifter 2x10-fach silber bo pracują w 2:1 z tego co mi wiadomo. są to ekwiwalenty klasy XT w MTB



SRAM. Napęd sram od zawsze był inny niż shimano. Posiadał i nadal posiada inny system w tym przypadku 1:1 w każdej swej grupie co skutkuje tym ze ani manetki ani przerzutki nie są kompatybilne w obrębie tych 2 firm, jednak nie tyczy sie to przednich przerzutek. Ciekawą rzeczą jest i jasno wynikająca z liczb ze da sie połączyć sram i shimano. Otóż przy zastosowaniu manetek shimano i przerzutki sram napęd działa płynnie ale ... heh co 2 biegi :D różnica 1:1 i 2:1. Odwrotna konfiguracja była by co pół biegu.


Sram wypuścił Na rynek manetki w systemie 2:1 takie jak MRX czy Rocket. Są to jedyne manetki obrotowe tzw gripy które można używać z shimano bo oni nie wpadli na pomysł stworzenia dobrych gripów ... niestety.



Podobnie jak Shimano Sram jest kompatybilny do napędów 9s. Chodzi tu o pełną kompatybilność. Przerzutki 10s niby też są w 1:1 ale nie zupełnie dlatego dziać będzie ale nie tak jak powinno.

Ciekawą sprawą jest ze przerzutki Dyna sys można założyć do napędu sram ESP 8 czy 9 niemal ze 100% poprawnością działania z racji bardzo zbliżonego systemu 1:1. Z wypowiedzi osób które takie mixy robiły wynika ze lepiej zmixować napęd 8 rzędowy działa lepiej od 9 rzędowego.


Całkiem oddzielną bajką jest już 11 rzędowy napęd Srama XX1 który nie mieści sie już w żadnych kanonach i nie jest w ogóle kompatybilny, ani piasta ani kaseta ani przerzutka.


Wartym wzmianki jest fakt ze bębenki używane obecnie są w standardzie Shimano HG, to chyba jedyny a przynajmniej w naszym rejonie standard w MTB. Wcześniejszy system nosił nazwę UG i charakteryzował sie tym że zamiast obecnego dziś lockringu kasetę blokowało sie podobnie jak w wolnobiegach, ostatnią zębatka. Bębenki posiadał gwint na zewnątrz. Jeżeli posiadasz taką piaste to jest to piasta UG - Uni Glide.

Odnośnie łańcuchów mamy wolną wole Shimano, Sram, Campagnolo czy KMC ... Connex czy inny producent. Co chcemy to kupujemy Nie spotkałem sie z niekompatybilnością w danej szerokości. Trzeba uważać na łańcuchy kierunkowe by je poprawnie zamontować.

Jeżeli pominąłem jakiś ważny fakt czy coś namieszałem piszcie swoje uwagi. poprawie co jest nie tak :P


Podsumowanie:
Shimano do napędów 8s totalnie kompatybilne przerzutki, korby, kasety, łańcuchy u uwagami zawartymi powyżej. 9s kompatybilne, korby przerzutki i lewa manetka, trzeba mieć kasetę 9s i manetkę 9s. Dyna sys jest kompatybilne tylko w swoim obrębie jeżeli chodzi o przerzutki tylne. Przednie przerzutki jak i korby są wstecznie kompatybilne.

Sram podobnie jak shimano kompatybilny całkowicie do 8s, w 9s tak samo jak wyżej. i przy 10s również tak jak wyżej.

Edit 13.02.13

 


Masz rację, szerokość klatki ma znaczenie, ponieważ Dyna Sysy są węższe (z powodu węższego łańcucha 10), w związku z tym łańcuch ma większy luz na klatce jeśli przerzutka przednia jest 8/9 i czasem ten luz jest po prostu za duży na precyzyjną zmianę.

W takim razie dlaczego łańcuch 8sp pracował bez zarzutu a 10sp ni groma... testowałem na fc-m311 i fd-m311. Różnica w szerokości łańcucha jest wyraźna i szrokość katki nie jest bez znaczenia.
To o czym pisze dotyczy dwóch różnych rowerów, bo na obu jechałem na łańcuchu 10sp. Jeden konfiguracja 8sp (altus) i łańcuch 10sp. Drugi 9sp napęd (alivio) i 10sp łańcuch.
Fd-m311 obsługuje zarówno 42t jak i 48t a z łańcuchem 10sp nie chciała działac na żadnej z korb.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czytałem o solidności M95x i M960

To klasyki szare eminencje model 95x, dobre, mocne i lekkie ale to unikaty obecnie. stare XT i LX tez sa spoko ale z racji konstrukcji klasycznej, trochę tłuką o ramę.

 

 

Czy zakup korby Shimano 3x9 np FC-M590 nie będzie problematyczne?

Nie powinno być problemów.

 

 

Znów brakło linki w manetce

to bierze sie z roznic 2:1 i ok 1:1. Kiedyś miksowałem srama i shimano i działało to precyzyjnie, co 2 biegi, lub co pół biegu przy odwrotnej konfiguracji i jak u ciebie brakowało linki w połowie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam nastepujacy problem,

zmienilem naped kaseta xt 9 rzedow,lancuch campagnolo c-9 i korba slx 10 rzedowa. Ustawiłem tylną i przednia przerzutke wszystko dziala bez problemu tyl perfekcyjnie , przod tez. Kiedy wsiadam na rower po przerzuceniu na zebatki 11-12-14-16 zaczyna mi obcierac przednia przerzutka. Naregulowalem się roznie i nie moge tego opanowac , czyzby korba 10 rzedowa to mogla powodowac. Troche nie mam pomyslu dlaczego sie tak dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki zestaw:

 

1. Manetki Shimano Deore XT SL-M770

2. Przerzutka tylna Deore XT RD-M771 SGS

3. Przerzutka przednia Deore LX M581

4. Kaseta Deore XT CS-M737 11-28 8x

5. Korba Deore M532 48/36/26

 

Będzie bezproblemowo ze sobą współpracował?

Czy, żeby nie mieć problemu z dziewiątym przełożeniem (jego brakiem) wystarczy wyregulować śrubką maks wychylenie przerzutki na zewnątrz (wtedy zrzucenie na 9ty, brakujący, bieg skutkowałoby jedynie poluzowaniem linki), czy może da się jakoś przyblokować to ostatnie przełożenie w manetce, czy po prostu trzeba pamiętać, żeby nie zrzucać na najmniejszą zębatkę?

I czy wąski wózek przerzutki przedniej w połączeniu z tarczą 48 nie stanie się zestawem prawie-nie-do-wyregulowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...