Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[amortyzator] SR SUNTOUR XCT V4 regulacja

giant revel 3 disc SR SUNTOUR XCT V4 amortyzator regulacja

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 trader90

trader90

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:A

Napisano 14 wrzesień 2012 - 12:49

Witam:)
Kilka dni temu zakupiłem rower Giant Revel 3 Disc z amortyzatorem SR SUNTOUR XCT V4 http://www.giant-bic...#specifications i mam nastepując pytannie: jak go najlepiej ustawic? Amortyzator posiada dwa pokretla jeden do blokady drugi do regulacji jednak jest to moj pierwsszy rower z amorem wiec bede wdzieczny za jakies cenne wskazowki:) Jak na razie rower nie ma przejechanego duzego dystansu wiec podejrzewam ze amortyzator sie jeszcze "wyrobi". Prosze o jakies cenne wskazowki:)

Pozdrawiam

Użytkownik trader90 edytował ten post 14 wrzesień 2012 - 12:51

  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#2 qwaq

qwaq

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 872 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń

Napisano 14 wrzesień 2012 - 13:06

Miałem wersję V3, bez blokady, mogłem sobie kręcić w prawo, w lewo, brak zmian, nie wiem jak jest w tym modelu, ale nie sądzę, żeby było dużo lepiej.

Pozdro
  • 0
Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę musisz się poruszać naprzód. Albert Einstein

#3 kamil13342

kamil13342

    Pro

  • Użytkownik
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gorlice
  • Imię:Kamil

Napisano 14 wrzesień 2012 - 13:34

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w XCMie ta regulacja nie daje praktycznie nic, przekręć na maksa na + (chyba) i jeździj, aż amortyzator sie coś wyrobi :)
  • 0

#4 Terrqge

Terrqge

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 939 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Puławy
Garaż Rower

Napisano 14 wrzesień 2012 - 13:59

Nic nie wyrobi, to nie amortyzator tylko uginacz, zwykła sprężynka, a regulacja jest w tak małym stopniu, że niezauważalna w ogóle. Czasem brunoxem możesz psiknąć, poza tym nie oczekuj za wiele, jakkolwiek byś regulował i tak będzie ci wyłapywać dziury wielkości telewizora. ;)
  • 0
u13594y2013v3.gif

#5 Szymon90

Szymon90

    Pro

  • Użytkownik
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Imię:Szymon

Napisano 14 wrzesień 2012 - 14:14

Niestety, ale to co piszą poprzednicy to 100 % prawda sam mam tej klasy amortyzator a mianowicie xcm i szczerze powiedziawszy gdyby ktoś mi zablokował ten amortyzator i nie wiedział bym o tym to pewnie nawet nie za uwarzyłbym różnicy. Dlatego pierwsza rzecz jaką wymienię w moim rowerze to widelec na jakiś sensowniejszy.
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#6 Pire

Pire

    Amator

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mieroszów
  • Imię:Martin

Napisano 14 wrzesień 2012 - 14:35

Powiem tak mam dwa rowery i dwa amortyzatory wymienione wyżej XCM i XCT w pierwszym mam blokadę skoku w xct nie, aczkolwiek jak dla mnie XCM nie działa, natomiast xct wyłapuje o wiele mniejsze dziury niż "wielkości telewizora" hehe, jestem zdziwniony z jego pracy, ważę 66kg i uważam że xct jest lepszy od xcm'a. W moim przypadku jeśli dam oba pokrętła w prawo to ugięcie wstępne się zmienia albo mam taką faze że mi się wydaje, choć naprawdę odczuwam różnice, xcm niby lepszy dla mnie nie. Dodam że jeździłem na amortyzatorach lepszej klasy więc nie jestem zachwycony byle gównem aby się uginało ;) Nie jest to rewelacja ale da się jeździć moim zdaniem xct to cześć która idzie do wymiany na pierwszy strzał. Gdybym miał jakąś kamerkę to nagrał bym pracę jego może i mi się uda jakoś to zrobić ale to w wolnym czasie :D ps. u mnie się wyrobił po mocniejszych dobiciach bo nie dbam specjalnie o rower, jak się zniszczy to nowe.
  • 0

#7 trader90

trader90

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:A

Napisano 14 wrzesień 2012 - 22:58

Dzieki za info:) i jeszcze jedna sprawe mianowice: czy to pokretlo od regulacji wykonuje okolo 1 obortu czy moze wiecej? Na chwile obcena moge je przekrecic z + na - wykonujac okolo 1 obrot pozniej czuje jakis opor, nie staralem sie moco krecic zeby czasami nie przekrecic wiecie jak to jest jak sie ma cos nowego:P Ogolnie, na tym miom giancie planuje takie zwyczajne wycieczki szosa las itp bez wiekszych szalenstw wiec mysle ze mi wystarczy, przynajmniej jak na razie:)

Pozdro:)

Użytkownik trader90 edytował ten post 14 wrzesień 2012 - 23:01

  • 0

#8 PoleK

PoleK

    Master

  • Użytkownik
  • 2047 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kalisz
Garaż Rower

Napisano 14 wrzesień 2012 - 23:28

Naprężenie kręcić się powinien z 15 obrotów, i co jeden obrót będzie "KLIK" ;)

Na przyszłość: Blokada kręci się o jakieś 270stopni w XCR i około 90 w "wyższych" modelach.
  • 0
Sprzęt
Sprzedam - Najtańsze Nowe rękawiczki SCOTT i przednie X5!!

#9 trader90

trader90

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:A

Napisano 15 wrzesień 2012 - 19:31

Jak dbac o taki amortyzator aby sluzyl jak najdluzej i tak samo dlugo dzialal? Polecacie jakies smary, jaki ich uzywacie? Co robicie jezeli po jezdzie po blocie macie zabrudzone golenie? Uzywacie zwyklej szmatk,i wody i juz.... czy moze cos jeszcze?:)
  • 0

#10 Terrqge

Terrqge

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 939 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Puławy
Garaż Rower

Napisano 15 wrzesień 2012 - 20:15

Brunox deo, wystarczy z pewnością. Ten amortyzator będzie chodził tak jak chodzi i nie ma sensu go w ogóle rozbierać i kombinować bo nic nie polepszysz.
  • 0
u13594y2013v3.gif

Reklama

Reklama
  • Google

#11 PoleK

PoleK

    Master

  • Użytkownik
  • 2047 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kalisz
Garaż Rower

Napisano 15 wrzesień 2012 - 20:15

ja wycieram papierem golenie, raz na xxx razy psikam brunoxem (jak jest zaschnięty syf)
serwis tak z 2-3 razy w roku.

i wsio.
  • 0
Sprzęt
Sprzedam - Najtańsze Nowe rękawiczki SCOTT i przednie X5!!

#12 Terrqge

Terrqge

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 939 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Puławy
Garaż Rower

Napisano 15 wrzesień 2012 - 20:23

serwis tak z 2-3 razy w roku.


Bo jeśli serwisem nazywasz rozbieranie go i grzebanie w wnętrzościach w celu smarowania itp. to dla mnie gruba przesada.
2, 3 razy w roku dla xct? No chyba jak ktoś robi 15 000km rocznie (ale wtedy chyba nie jeździł by na xct), mój kolega 2 lata jeździ na xct v4 i pracuje identycznie jak po zakupie, wystarczy czasem aby psiknąć brunoxem, nigdy go nie rozbierał...

Ja na swoim klocku xcm (bo amortyzatorem to ciężko nazwać), zrobiłem już 4200km i w tym roku na pewno nie zamierzam go rozbierać (może w następnym, jeśli odczuję że chodzi gorzej) i robić jakichkolwiek serwisów.
Bez przesady, to kloc warty 150zł a nie super hiper wypasiony powietrzny amorek.

No chyba, że serwisem nazywasz co innego.

Użytkownik Terrqge edytował ten post 15 wrzesień 2012 - 20:25

  • 0
u13594y2013v3.gif

#13 trader90

trader90

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:A

Napisano 15 wrzesień 2012 - 20:48

A tak z czystej ciekawosci jaki polecacie zamienik SR SUNTOUR XCT V4? Mi jak na razie wystarcza to co mam jezdze dla przyjemnosci wiec wiecie nic super wypasionego mi na chwile obecna nie potrzeba ale znajac siebie po pewnym czasie bede chcial cos wymienic i ulepszyc:)
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#14 Terrqge

Terrqge

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 939 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Puławy
Garaż Rower

Napisano 15 wrzesień 2012 - 22:43

Nie ma sensu pakować się w xct czy xcr bo kolosalnej różnicy nie odczujesz, już lepiej celować coś w pokroju raidona albo używanego epicona, ale to już zupełnie inna półka cenowa.
  • 0
u13594y2013v3.gif



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: giant revel 3 disc, SR SUNTOUR XCT V4, amortyzator, regulacja