Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
* * * * - 4 głosy

[650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdania

650b

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
594 odpowiedzi w tym temacie

#121 Lumperator

Lumperator

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 05 kwiecień 2013 - 01:30

Wpakowanie trpochę większego koła nie zrekompensuje braku amortyzacji. To dwie różne sprawy. Na większym kole można spróbować z krószym skokiem, ale na pewno nie z całkowitym wyeliminowaniem na rzecz sztywniaka. No chyba, że naprawdę jeździsz po lekkich trasach. Tylko czy wtedy na serio poczujesz zalety większgo koła z przodu? Bardzo w to wątpię. Dla mnie pakowanie w ramę pod 26er większych kół nie ma sensu. Pogmatwają sie kąty, suport poleci do góry... fuj ;) Prędziej widziałbym ramkę 650B z mieszanymi kołami.
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#122 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 4677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 05 kwiecień 2013 - 06:18

Durnykocie - a wiesz jaką radochę dają takie bezsensownie idiotycznie radykalne rozwiązania?


Tak, wiem- mam dwójkę dzieci i kredyt.....:)
Ja nie neguję samej ideii- wszak każdy jeździ na tym, co sobie poskładał/kupił. Nie widzę jednak sensu w szukaniu alternatyw,które nie wniosą żadnej wymiernej korzyści. Tym bardziej,że wiekszość ( jeśli nie wszystkie) były juz testowane i opisane.

Korci mnie po prostu założenie 650b z przodu.Co do Foxa to właśnie 80mm.

IMO jedyne sensowne rozwiązanie z zaproponowanych. Pomijam tu zmiany geometrii .
  • 0

#123 anarchy

anarchy

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3584 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Dawid

Napisano 05 kwiecień 2013 - 07:49

"amortyzacja" tak naprawdę przydaje się w ciężkim terenie, dla wszelakich "lotów" i "nielotów", w górach, na kamiennych ścieżkach, jak większość z Was ja też znam smak i gór i smak zwykłej leśnej ścieżki.
Tu pisałem o tych trasach łatwych.

Lumperator - nie zawsze potrzeba amortyzacji, czasem wystarczy poprawienie komfortu. Czy większe kolo rekompensuje amortyzację? W pewnym stopniu tak (prosty dowód skoku w rowerach 29 i 26). Amortyzacja odpowiada za trakcję, a duże koło? Czy nie daje lepszego prowadzenia roweru? Czy można jeździć na mniejszym ciśnieniu (lepsza czepność terenu), czy nie lepiej "łyka" małe nierówności?
To jak z tym sławetnym brukiem - wiele amortyzatorów sobie z tym nie poradzi (przy kole 26), dobre 29 plus dobry sztywny wideł i zapominasz o problemie.
Nie jestem radykałem jeśli chodzi o sztywność-każdemu wg gustów - nie przeceniał bym jednak aż tak amortyzacji i nie nazywał rowerów w pełni sztywnych "idiotycznymi rozwiązaniami".
Durnykocie - ja mam 3 dzieci i kredyt (ręka do góry kto nie ma kredytu :) ). Wymierne korzyści? Mniejsza masa całości, sztywniejsze połączenia koła-kierownica (to naprawdę czuć), możliwość obniżenia całego roweru (niepotrzebny "zapas wysokości na ugięcie amortyzatora), lepsze przyspieszanie, brak potrzeby serwisowania, koszty początkowe (nawet Niner nadal tańszy jest od przeciętnej Reby) itd itp
Sam mam fula ale to w góry, duże góry.
No i jak pisałem wcześniej-połowa będzie za amortyzatorem a druga połowa za sztywnym widłem :) i to jest piękne...

Co do przejścia z 26" na 650b -tak jak pisałem dawno temu - nie szykował bym się na rewolucję (w stylu z 26" na 29"), gdyby miało być na sztywno dołożyłbym karbo kierę i dobre rączki.
Mam porównanie 79erowca i 67erowca (oba na widle od tego samego człowieka, oba na carbo kierze itd) - jest spora różnica w komforcie jazdy.
  • 0

Stallovy Paprykarz 2014 24-26 X 2014

szczegóły na www lub FR


#124 bikerboy

bikerboy

    Pro

  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowa Słupia G.Świetokrzyskie
  • Imię:Krzysiek

Napisano 05 kwiecień 2013 - 11:37

Dzięki chłopaki,ogarnę temat.
Będzie kilka czynników,które będą miały wpływ na wybór.
  • 0

#125 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 15269 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 05 kwiecień 2013 - 13:08

Szkoda Twojego czasu na pozorne zmiany nie wnoszące w praktyce niczego, jeśli już to zacznij od kupna ramy pod 27,5" i zbuduj rower który faktycznie coś zmieni.
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#126 bikerboy

bikerboy

    Pro

  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowa Słupia G.Świetokrzyskie
  • Imię:Krzysiek

Napisano 05 kwiecień 2013 - 13:31

Ano właśnie,bardzo żałuję,że mcm nie przyjmuje większego koła.
Co więcej max tylna opona to 26x2.2
Może zostawić to przednie koło 26 i po prostu wrzucić 26x2.4 ? Tak dla poprawy komfortu.
A 27.5`` zbudować kiedyś od podstaw.
  • 0

#127 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 15269 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 05 kwiecień 2013 - 13:35

Po założeniu opon 2,4" powinna być odczuwalna poprawa komfortu .
  • 0

#128 Krzysiek22

Krzysiek22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Imię:Krzysiek

Napisano 08 kwiecień 2013 - 15:02

2,4 to chyba tylko w DH


  • 0

#129 kadargo

kadargo

    Stary wyjadacz

  • Zasłużony user
  • 3379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 08 kwiecień 2013 - 15:12

Kolejny spamer co nabija licznik na giełdę?
  • 1

#130 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1792 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 10 kwiecień 2013 - 14:11

Mój tymczasowy amor umarł ostatecznie (pewien starszy pan w samochodzie "trochę" mu pomógł :)) to musiałem szybko coś kupić.
Jako że widelców 650b jest niewiele, a jak już są to mają chore ceny, to postanowiłem poszukać czegoś wysokiego (oś <-> korona) wśród modeli 26". Padło na:

2a1740248100489.jpg f22f0e248100490.jpg cf15f7248100491.jpg

* nie powiem, jestem mile zaskoczony wagą; dotnę sterówkę, nabiję bieżnię sterów i gwiazdkę, da to razem ~1620g,
* opona to Saguaro, nabita do 3.5atm,
* prześwit wynosi 8-9mm, klucz na zdjęciu to imbus ósemka, wszedł luźno i musiałem go trzymać palcem, z kolei dziesiątka nie wchodzi nawet przy próbie mocnego wciśnięcia,
* wysokość 480mm, do poprzednika (29er/80mm) brakuje centymetra, więc rozwiązanie jest jedno - Epicon idzie 10mm do góry, ale z jednoczesnym ograniczeniem skoku, pewnie o ~15mm.

Użytkownik rzymo edytował ten post 10 kwiecień 2013 - 14:12

  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#131 Lumperator

Lumperator

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 11 kwiecień 2013 - 15:04

I tu wada epiconów w postaci wysokiego A2C staje się w 650B zaletą :)


  • 0

#132 ronina

ronina

    Maniak

  • Użytkownik
  • 486 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:rafał
Garaż Rower

Napisano 11 kwiecień 2013 - 17:45

A2C - co to takiego bo nie wiem?


  • 0

#133 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 4677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 11 kwiecień 2013 - 17:52

Axel To Crown- odległość między osią a koroną. Słowo To brzmi tak samo jak Two ( 2 )


  • 0

#134 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1792 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 14 kwiecień 2013 - 17:48

Jest gotowy:

f8a8a5248866778.jpg

Pojeździłem dzisiaj trochę, chyba wszystko wyszło tak jak chciałem, pozycja na pierwszy rzut oka w porządku (siodło, mostek, sztyca), ale zobaczę co będzie na dłuższym dystansie.
Z amortyzatorem muszę jeszcze dojść do porozumienia, zapewne kwestia doboru ciśnienia.
Opony w porządku - na piachu dałem radę, przez lekkie błoto/podmokłą trawę jechałem prosto, całkiem nieźle jak na twardą mieszankę.

Zmienię jedynie tarcze (przednią mam 'trochę' krzywą :)) - 2x 160mm, Avid HS1 i chyba tyle.

Szczegóły sprzętowe tu: klik.

Użytkownik rzymo edytował ten post 14 kwiecień 2013 - 17:50

  • 0

#135 anarchy

anarchy

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3584 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Dawid

Napisano 14 kwiecień 2013 - 18:01

uffff
złożony!
To były najdłuższe "dwa zdania na temat swojego 650b" :)
A tak w ogóle ładnie wyszedł, ładnie, i tylko ciągle to tylne koło robi wrażenie większego

Co by jednak nie zawiało nudą już teraz wspominam, że niedługo (2-3tyg) pojawi się tu kolejny wykolejeniec (nie mój), z tylnym 650, na stali i podobnie jak u Rzymo, na ramie z 29erowca .. :) I na razie tyle.


Użytkownik anarchy edytował ten post 14 kwiecień 2013 - 18:03

  • 0

Stallovy Paprykarz 2014 24-26 X 2014

szczegóły na www lub FR


#136 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1792 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 14 kwiecień 2013 - 18:05

No właśnie nie wiem dlaczego tak jest z tymi kołami :) Na które zdjęcie nie spojrzę, to jedno koło jakby większe...
  • 0

#137 anarchy

anarchy

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3584 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Dawid

Napisano 14 kwiecień 2013 - 18:19

..bo się napatrzyłeś tych wszystkich dziwolągów, 67er, 79er.. :) .....


  • 0

Stallovy Paprykarz 2014 24-26 X 2014

szczegóły na www lub FR


#138 adamos

adamos

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3778 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Imię:adamos

Napisano 14 kwiecień 2013 - 20:41

Na które zdjęcie nie spojrzę, to jedno koło jakby większe...



Nie wiem jak Ty na zdjęcia patrzysz kolego rzymo, bo jak dla mnie to oba koła równe, tylko trochę w ściółce zatopione :)

PS.1 Czy Ty tą ramę czymś oklejasz, że lakier w takim nieskazitelnym stanie masz cały czas?
PS.2 Ładnie już tam u Was przeschło lesie, u mnie jeszcze konkret breja zalega :confused:

że niedługo (2-3tyg) pojawi się tu kolejny wykolejeniec (nie mój)



Tajemniczo się zrobiło, niczym w Stonehenge ;)
  • 0

The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
SPRZEDAM: CUBE ATTENTION (2010/11) rozmiar 20", stan bdb. Po szczegóły zapraszam na PRIV.
Witamy chlebem i solą w kraju gdzie wszyscy wszystko p*****ą


#139 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1792 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 14 kwiecień 2013 - 21:02

"lakier w takim nieskazitelnym stanie masz cały czas?" - nie mam :) Jakiś taki słaby jest, pełno zarysowań (także do gołego metalu), zwłaszcza na górnej rurze, wygląda na to, że od przedzierania się przez krzaki.
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#140 adamos

adamos

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3778 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Imię:adamos

Napisano 14 kwiecień 2013 - 21:15

pełno zarysowań (także do gołego metalu)


Na zdjęciach jakoś nie zauważyłem.

Wiem, że jak na kłopoty z kółkami i na tą ramę, to wynik wagowy jest do przyjęcia, ale czy będziesz chciał jeszcze coś z wagi urwać, czy zostawiasz i tak będziesz śmigał?
 


  • 0

The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
SPRZEDAM: CUBE ATTENTION (2010/11) rozmiar 20", stan bdb. Po szczegóły zapraszam na PRIV.
Witamy chlebem i solą w kraju gdzie wszyscy wszystko p*****ą




Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 650b