Skocz do zawartości

[650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdania


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

...staram się opanować wklejanie grafiki - na razie bez powodzenia...

 

Sztywnej ośki jeszcze nie testowałem w górach, natomiast zauważyłem, że nie trzeba korygować hamulca po włożeniu koła. Przy zwykłej szpilce różnie z tym bywało.

 

Przy okazji wymiany piasty zdecydowałem się przepleść koła na szersze obręcze

(wg mnie stosowanie przez Gianta obręczy o szer. wewn.19mm do opon 2,25 nie jest zbyt szczęśliwe.)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Przedstawiam nowy nabytek - styczeń 2015 - GIANT TALON RC LTD 27.5

Przesiadka z rozmiaru 26. Rower mam około miesiąca. Obecny przebieg to niespełna 300 km ale na 26 już nie wrócę :) Konfiguracja roweru jest dostępna u mnie w garażu, także nie będę się tu rozpisywał na ten temat. W razie pytań służę informacją.. 

 

image_url-170275-1422809363.jpg

 

image_url-170275-1424195613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co za pedały masz założone i jak wrażenia?
 

 

Pedały to platformówki dartmoor fever v.2 - pełna specyfikacja jest u mnie w garażu ;) http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/6046-giant-talon-275-rc-ltd/?tab=1

 

a wrażenia.. dodałem opisik do roweru i mam nadzieję, że znajdziesz tam to co Cię interesuje - http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/6046-giant-talon-275-rc-ltd/?tab=main

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śliczny cube-jedyny słuszny kolor <3

ile waży? będziesz go odchudzać?

Mial byc fritzz 180 hpa race ale padlo na stereo 160 :) 

Waga jak na razie 14.2kg a czy bede odchudzac to jeszcze nie wiem powiem szczerze ze nie czuje tej wagi. Ale kto wie moze z czasem cos zaczne dzialac :) Chyba najlepiej to byloby samego siebie odchudzi bo z tym jest gorzej hehe ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Kellys nie dominuje w tym temacie, a muszę się pochwalić całkiem ciekawą konstrukcją ich autorstwa.

 

Krótko i zwięźle: zanim go zakupiłem, jeździłem sobie Meridą za niecałe 2k złotych, która sprawowała się doskonale w każdych warunkach, miałem z nią (po kilku modyfikacjach) nawet całkiem udane starty w maratonach MTB - bez awarii i w pierwszej połowie stawki :P No ale nie o to chodzi. Pewnego pięknego, czerwcowego dnia 2014 roku potrącił mnie samochód, trochę poobijał (mnie) i skrzywił ramę Meridy :(

Bo otrzymaniu pieniędzy z OC sprawcy dorzuciłem kilka groszy od siebie na tę oto maszynę:

 

b18372-u15645_orig.jpg?1421433804

 

Czyli Kellys Thorx 10 2014 Limited Edition

 

Cóż to takiego ta edycja limitowana? Ano, Kellys rokrocznie wypuszcza dwa-trzy modele w różnych kategoriach sprzętowych, które sprzedaje po okazyjnej cenie i w ograniczonej ilości sztuk a co najważniejsze do swych sklepów otrzymują je wyłącznie autoryzowani sprzedawcy tej marki.

 

Przejdźmy do suchych konkretów:

rama: KELLYS 6BOX SWT 6061 3ple butted - Race Geometry
rozmiar ramy: M (19")
widelec: ROCK SHOX XC 30 TK (27.5), 100mm, coil / TurnKey Lockout
stery: KLS Master 1.5 integrated
korby: SHIMANO Deore XT M780 Hollowtech ll (42x32x24)
manetki: SHIMANO Deore (14) SL-M610 Rapidfire Plus
przerzutka przód: SHIMANO Deore (14) M611 (34.9mm)
przerzutka tył: SHIMANO Deore XT M780
ilość biegów: 30
kaseta: SRAM PG-1030-10 (11-32)
łańcuch: KMC X10 (108 links)
hamulce: AVID DB3 Hydraulic Disc
tarcze hamulcowe: 160mm front / 160mm rear
dżwignie hamulcowe: AVID DB3
piasty: SRAM MTH-306 Disc (32 holes)
szprychy: stainless steel black
obręcze: KLS MadMax Disc 584x18 (32 holes)
opony: SCHWALBE Rapid Rob 57-584 (27.5x2.25)
wspornik kierownicy: KLS Expert (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7°)
kierownica: KLS Expert RiseBar (31.8mm)
chwyty: KLS Advancer 2Density
sztyca: KLS Expert (31.6mm)
siodło: KLS Falcon
pedały: Shimano M505 SPD

 

Tak, zachowałem do tej pory wszystko w fabrycznej postaci - jak do tej pory wymieniłem zgodnie z normalnym tokiem eksploatacji łańcuch. Aktualnie rowerek przejechane ma dokładnie 3758 km (stan na dzień opublikowania tego postu) i powiem tyle, że zdążyłem już poznać jego słabe i mocne strony, tak na szosie, jak i w terenie.

 

Zacznijmy od ogółu: rama. Pięknie wykonana, aluminiowa rama, diabelnie sztywna i naprawdę (według mnie) ciekawa stylistycznie (choć malowanie ma odrobinę odpustowe, ale naklejkami się nie jeździ ;) ) 3/4 spawów i połączeń w tej ramie jest zeszlifowanych tak, by nie było ich widać, więc wszelkie rury wyglądają na łączeniach tak, jakby były odlane z jednego wielkiego kawałka metalu - spawy widać dopiero na tylnym widelcu, przód i górne łączenie tylnego trójkąta są gładkie i powabne :) Co dalej? Linki przerzutek schowane są w ramie, nigdzie więc nie wystają pancerze. Bardzo estetyczne rozwiązanie i nawet też praktyczne - łatwiej taki rower utrzymywać w czystości i trudniej uszkodzić wystające linki i pancerze. Gorzej będzie podczas serwisowania, ale tą czynność wykonuje się tak rzadko, że nie jest to jakoś wielce istotne. Rama w skrócie jest więc dobrze wykończona, funkcjonalna, wygląda masywnie, jest sztywna i zwraca na siebie uwagę. Geometria? Sportowa, przynajmniej mogę powiedzieć tyle, że zmusza do niezłego pochylania się nad mostkiem ;) Trochę rozczarowuje fakt, że błyszczący lakier niemiłosiernie łatwo się rysuje, a i zaczęły się już pojawiać pierwsze odpryski. W Meridzie było z tym lepiej, aczkolwiek... Jeżdżę bez błotników, a kamienie głośno strzelają o ramę - piękno w takim przypadku nie może być wieczne :)

 

Napęd - jak wyżej w specyfikacji. Kaseta jest diabelnie trwała, łańcuch KMC pracuje bardzo kulturalnie, przerzutki wchodzą cudownie - oczywiście jak na mój gust i doświadczenie z dotychczasowymi rowerami. Nie można się tutaj do niczego doczepić. Obawiałem się trochę trwałości suportu HTII, ale chyba niesłusznie, bo jak do tej pory nie ma ani luzów, ani trzasków, ani niczego niepokojącego. Pedały mogłyby być trochę lżejsze i działać mniej topornie - w przyszłości zmienię je na M520. Trudno zmusić łańcuch do tego, by dotykał ramy podczas agresywnych przejazdów po dziurach - tylna przerzutka bardzo mocno go napina, co zresztą słychać - lekki terkot mocno zazębiającego się łańcucha na koronkach kasety i korby podczas kręcenia.

 

Hamulce - Avid DB3. Tutaj także ocena będzie mocno subiektywna, bowiem to mój pierwszy rower z tarczówkami, ale konstrukcja ta wydaje się nie mieć wad. Układ zalany jest płynem DOT4, modulacja jest świetna, ale bywają momenty, że chciałoby się mieć z przodu jednak tarczę 180 mm - czasami siła hamowania z przodu wydaje się być niewystarczająca.

 

Komponenty? Kierownica, mostek, sztyca, siodło - wszystko sygnowane marką KLS i wszystko jest zaledwie poprawne, bez rewelacji - jak to zwykle bywa w tego typu konstrukcjach. Siodło na dłuższych trasach może męczyć.

 

Amortyzacja - sprężynowy Rock Shox XC30 naprawdę daje radę! W meridzie miałem powietrznego Raidona X1 i obawiałem się, że będę odczuwał tutaj lekki niedosyt, a tu niespodzianka. Amortyzator pode mną (65 kg) pracuje naprawdę rewelacyjnie! Wybiera liście i drobiny kurzu ;) ma dość szeroki zakres regulacji i wcale nie jest taki ciężki. Sztywność też ma bardzo przyzwoitą - przednia tarcza nie dzwoni podczas agresywnych skrętów i pochyleń. Pracuje cicho, chociaż stalowe lagi łatwo się rysują, pomimo regularnego czyszczenia i konserwacji Brunoxem.

 

Koła - wytwór Kellysa. Ciężkie obręcze, ale zaprawdę powiadam - pancerne. Miałem już ze dwie albo trzy takie sytuacje, w których myślałem, że zgiąłem tylną obręcz (po nieoczekiwanym dropie, przed którym nie wyhamowałem w porę ;) ) a tu nic! Pomimo tego przebiegu nie ma na kołach śladów bicia. Piasty? Raczej wszyscy podzielają tą samą opinię - produkt firmy Sram tutaj jest raczej marny. Faktycznie, piasty nie luzują się i pracują cicho, ale jakby z dość dużym oporem. W rzyci to mam póki co, nie mam pieniędzy na zmianę, ale pierwsze co pójdzie do wymiany to na pewno kompletne koła - z dobrymi obręczami, na przyzwoitych piastach. Co do opon - jestem pozytywnie zaskoczony. Ani jednego kapcia jak dotąd (odpukać), strukturalnie opony trzymają się super (o całe niebo lepiej, niż Continentale Race King które miałem w Meridzie) i oferują świetną przyczepność na luźnych nawierzchniach. Gorzej z błotem, które klei się straszliwie i nie chce od nich odpadać, ale coś za coś :) Na pewno kupię je ponownie jak przyjdzie na nie pora.

 

Krótki widelec tylny gwarantuje naprawdę świetną zwrotność i to nie są mżonki. Poważnie, ten rower skręca "w miejscu", jak wózek widłowy. Fakt, jest nerwowy na gęsto występujących, poprzecznych nierównościach, ale dzięki przyczepnym oponom i dobrym nastawom przedniego amortyzatora można łatwo go okiełznać. Poza tym taka charakterystyka jazdy bardzo mi się podoba :) Nie polecam go osobom szukającym "kanapowców" do gładkiego pokonywania nierówności - tutaj trzeba walczyć o utrzymanie toru jazdy przy wysokich prędkościach, ale to walka pozytywna, wcale nie denerwuje, wręcz daje frajdę. Może to dlatego, że suma summarum jest to rower dość przewidywalny. I dobrze :) Łatwo go rozpędzić do wysokich prędkości i to nawet łatwiej, niż moją poprzednią Meridę, która poruszała się na 26" kołach.

 

Sądzę, że naprawdę warto zakupić ten rower. Fakt, jeśli ktoś ceni sobie niską wagę roweru, to będzie musiał tutaj sporo zmienić, ale uważam, że całość tworzy niezłą bazę do modyfikacji i rozbudowy.

 

Plusy:

- świetna rama (wykonanie, kształt, geometria)

- bardzo dobry napęd

- zaskakująco dobry amortyzator

- świetna baza pod modyfikacje

- świetnie się prowadzi (choć to bardzo subiektywne odczucie ;) )

 

Minusy:

- hamulce, choć przyzwoite, mogłyby być mocniejsze

- piasty (ciężko pracują, mają kiepską opinię użytkowników)

- pedały M505 są dobre na początek, później mogą wkurzać

- może trochę podatny na zarysowania i odpryski lakier

- waga, w której zbicie trzeba włożyć trochę $

 

Oficjalna cena w 2014 roku: 3699 zł (ja go dostałem po znajomości sporo taniej ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

w końcu udało się zrobić dłuższą przejażdżkę, poniżej link do roweru, nie radzę sobie z wklejeniem zdjęcia w treść posta :(

Rower specyfikacja fabryczna + SPD XT, na ogromny plus przedni FOX z CTD w manetce, napęd 2 x10 :) do tej pory 3 x10 i wielkość koła :)
 

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/6026-giant-anthem-1-27-5/

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant Talon 0 LTD 2015

 

10877688_804762926261234_1337759380_n.jp

 

Zdjęcie świeżo po wyjechaniu ze sklepu, obecie różni się minimalnie, pedały shimano pd mp520 (w najbliższym czasie będą zmieniane, koszyk na bidon velo,rogi, brak odblasków/świateł i w ciągu miesiąca, max 2 wpadną jeszcze hamulce slx'y ) :-) aa no i w przyszłym tyg sztyca 400 mm wejdzie :icon_cool:

 

Obecnie jestem po około 5 wycieczkach, w tym raz pojeździłem po lesie, generalnie jeździ się bardzo dobrze, zawiodłem się jedynie pracą amortyzatora (tzn. mój poprzedni to rock shox dart 3 więc nie nigdy na niczym lepszym nie jeździłem ale spodziewałem się czegoś lepszego), bardzo odpowiada mi szeroka kierownica, poza tym sameee plusy :thumbsup:

post-118354-0-27443600-1425487522_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczucie co do Reby może być uzasadnione.Zamontowałem w zeszłym roku nową,wersję box i po tygodniu chciałem odsyłać.

Po jakimś czasie przy okazji zmiany skoku zrobiłem podstawowy serwis na judy butter i nieco większej ilości oliwy w dolnych lagach........inny amortyzator,pojawiła się prawidłowa reakcja na regulację kompresji itd.Co ciekawe,nie tknąłem tłumika.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A oto i mój sprzęt :) Gdzieś w listopadzie zapadła decyzja, że przechodzę na większe koło, z racji wzrostu mogła to być tylko przesiadka o jeden poziom w górę ;) Wszystko miało się opierać na Peaku, ale że nadarzyła się okazja na Gianta to jest XTC. Rower budowany z myślą o Beskidach, i już nie mogę się doczekać kiedy tam zawitam bo większe koło jak i 1,5 stopnia bardziej płaska główka spowodują, że będzie to szatan na zjazdach :D

 

603771_1017096994986168_5696110315542996

 

1781908_1017096998319501_260936250992197

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...