Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Nocą w terenie - widzę że często są tego typu pytania.
Nie sprawdza się pojedyncza lampka zamontowana na kierownicy. Te świecące wąsko w ogóle kategorycznie odpadają, jedynie do przyjęcia są takie jak w Gregowej X1 z optyką TIR, jednak coś za coś - nie oświetla ona za to na tyle dobrze w przód, na szybszych zjazdach trzeba się ograniczać.
Jedyna opcja w terenie jeśłi mozemy sobie pozwolić tylko na jedną lampkę, moim zdaniem, to latarka na kasku. Oczywiście im lżejsza tym lepsza. Zastrzegam jednak ze jazda w ten sposób po drogach publicznych jest niebezpieczna i nielegalna - jakimś rozwiązaniem jest posiadanie uchwytu na kierownicę na czas dojazdów oraz dodatkowo zapobieganie oślepianiu innych użytkowników drogi (sposobów jest wiele, tu na forum).
Jeśli ktoś nie wie jeszcze, czy to jest to w co chce wejść na poważnie - trzeba powiedzieć że jazda nocą w terenie to nie jest bułka z masłem, ani ze względów technicznych, ani psychicznych, szczególnie samemu - ale kto w tym siedzi, wie, jakiego to daje kopa... ;).
Warto kupić na początek coś co pozwoli nam jeździć po drogach, czy ścieżkach. Zawsze można pokombinować żeby "skosztować" terenu (np. podnieść wyżej niż normalnie na drogę, założyć na kask). Jeśli nie poczujemy się w tym dobrze, pozostaniemy z fajnym światłem na dojazdy, jeśli jednak poczujemy to, niedosyt szybko każe nam kupić drugą, przeznaczona w teren lampę.

Pozdrawiam oświetlonych sun.gif
 

Edytowane przez Plastyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przyznam się bez bicia że napisałem ze chciałbym widoczność na 70 m bo 50 m wydawało mi się mało, a 100 m już przesadą. Małe mam doświadczenie w jeździe po ciemku i chcę to zmienić z racji tego że dni coraz krótsze i zaraz będzie ciemno już jak będę z pracy wychodził.

Skoro mówicie że 25 wystarczy to postanowię wam zaufać.

 

Wracając do MTB to jedna latarka na kasku wystarczy czy musi być jedna na kierownicy plus jedna na kasku? (Kolega wyżej ubiegł mnie z odpowiedzią zanim napusałem posta)

 

Czy odczuję realne zyski w świetle/wygodzie obsługi kupując modowaną latarkę ze swiatelka.pl w porównaniu do Convoya S2 z chin? Jeśli tak to wolę dołożyć i kupić raz a dobrze, a nie później żałować że coś mi tam brakuje, np jakiegoś trybu.

Edytowane przez KartofeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody latarki pozwalają na bezpieczne dla diody i sterownika latarki używanie jej podczas pracy w najwyższym trybie(najjaśniejszym).Mody obejmują wymianę podłoża,pasty termo ,sterownika,sprężyn,optyki reflektora i co tam jeszcze ktoś sobie zażyczy.Więcej dowiesz się z forum światełka.pl.

 

Zdecydowanie warto kupić moda gdyż wiesz co posiadasz niż "szczęśliwy los" z Chin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominv8 i Plastyk nie takie pytanie zadałem:)

1) za 22dolary nie muszę kupować bo wole dać za nią tu 130zł i mieć spokój chodziło o to czy kupić tą z linka za 130 czy na światełkach któraś będzie lepsza w tej cenie:

a)jakoś oświetlenia głownie w lesie ale w sytuacji awaryjnej tez w nocy wracając do domu(tak mam mrugające po oświetlonych ulicach)

B) długość działania na aku

2) czołówkę posiadam teraz potrzebuje na kierownicę, byłem w nocy z kumplami w lesie z pożyczona latarką(nie taka jak ze światełek)  reszta miała te z linka i nie miałem szans, ich światło zakrywało moje co utrudniało jazdę przed nimi, wielki cień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zdecydowanie" to owszem, gdy się używa poza rowerem.

 

Na rowerze to obojętne czy chinol czy "modowany" bo chłodzenie opływem powietrza na rowerze jest świetne.

 

ps. Co do "szczęśliwego losu" to z ok 30 latarek z chin tylko z jedną mam problem, konkretnie z włącznikiem - taką malutką Solarcostam na 1xAA (paluszek).

 

Convoye (a mam ich z 12) spisują się znakomicie. Tu przykład, latarka Convoy jest zamrażana, gotowana w wodzie, zrzucana z któregoś piętra i cały czas działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)To jaką latarkę z chin warto kupić, chodzi o to żeby się nie okazało, że niewiele więcej dam za kupioną w PL albo kupię o wiele tańszą ale będzie nic nie warta,?

2)Rozumiem, że tam kupuję samą latarkę?

3)coś do niej dokupić aby zmienić? ArekM pisze, że na rowerze się nie zgrzeje:)

4)Ogniwa mam kupić najlepiej na światełkach? Jakie?

5)Ładowarka wystarczy zwykła jaką mam do aku NiCd i NiMH?

6)przy okazji jakie też tylne światło kupić na takich samych zasadach:)

7)Całość musi mi wyjść poniżej 130zł a najlepiej 100zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:-) wiem, już więcej, tyle, że wynika z tego, że powinno się mieć dwie lampki, tego chcę uniknąć wolę jedną która będzie spełniała swoje zadanie na krętych nocnych zjazdach i podjazdach i było widać korzenie itp:-) ostatnio jeździłem z pozyczona od kumpla popularną latarką za 99zl z allegro z zumem i właściwie dawała radę do czasu aż nie jechałem pierwszy a z tyłu świeciły lampki z wcześniejszego mojego linka(wygląd waly) wtedy miałem jeden wielki cień:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zdecyduję na 2 latarki  :w00t: jeździłem już nocą po lesie i wiem, że jest to coś czego nie będę unikać więc jak już inwestuję chcę to zrobić raz a dobrze,

Tylko teraz jaki zestaw mi polecicie?

Jeden rower to MTB i wtedy miałbym jedną na kierownicy drugą na kasku.

 

Drugi rower to Triban 500.

 

Jako światło długie z kierownicy S2 czy M1 ?? 2,1A vs 2.8A (będą to w 95% światła rowerowe więc skłaniam się ku 2.8A)

 

Jako światło szerokie S3 ?? amperaż jak wyżej

 

Która lampka wtedy lepsza będzie dla szosówki? M1, S2 czy S3 ??

 

Oczywiście zrobię daszek bo nie chcę nikogo oślepiać, sam jestem kierowcą i mnie to strasznie #$%^&*@ jak jakiś $%^ ma źle ustawione światła, albo chiński ksenon.

Edytowane przez KartofeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale S2+ jest chyba tylko w wersji 1,1 A, dlatego nie dałem jej w moim zestawieniu. Dlaczego nawet lepiej S2+ ?

 

Kolimator jak najbardziej wchodzi w rachubę, jednakże w ogóle się na tym nie znam, nie wiem skąd kupić, jaki itp. Wiem po prostu, że lepiej rozprasza światło, bardziej równomiernie i szerzej.

 

Którą wtedy lampkę proponujesz na szosówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S2+ można kupić także z sterownikiem 2.1A czy 2.8A - http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-Convoy-S2-Black-Cree-XML2-U2-1A-AMC7135-3-2-Group-3-5-Mode/330416_1614309086.html

 

Reflektor w S2+ i S3 jest identyczny. Różnice tylko w reszcie konstrukcji (do tego niedawno pojawiła się nowa S3, która ma inne body od starej S3 ale reflektor bodaj nadal ten sam). O szczegółach można wygooglać. Brać która się bardziej podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce kupić na banggood zestawik Convoy M1 7135*8 + Convoy S3 7135*8 na diodach XML2 T6-4C.

Znalazłem tam wszystkie szpargały do tego oprócz kolimatora 60 stopni do S3. 

Gdzie takie cudo można dostać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy po lesie w nocy, kręte drogi. zjazdy, podjazdy takie coś będzie ok? http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-przednie/p,lampa-przednia-dual-power-2-x-cree-xml-t6-z-akumulatorem-i-ladowarka-prox,339830.html mogę ją mieć w dobrej cenie, czy jednak proponujecie coś kupić na światełkach. tyle, że szukam czegoś maks do 130zł albo mniej im taniej tym lepiej ale cały komplet.

Tak, na pewno da radę, ta lampa daje dużo światła, najwyżej zainwestujesz w nowe ogniwa, tak żeby latarka dłużej świeciła, ponieważ to co jest w standardzie (w każdej tego typu lampce) to raczej ściema - podają pojemność tak jak by akumulatorki były połączona równolegle, a połączenie jest szeregowo-równoległe i rzeczywista pojemność jest przynajmniej o połowę mniejsza :whistling:  ... ogniwa (od razu mogą zgrzać ci w pakiet) :

http://allegro.pl/ogniwo-akumulator-18650-2-6ah-samsung-icr18650-26h-i4603887661.html

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słówko dopiszę na temat sterowników 2.8A i dwóch lampek. Panowie i Panie, mam dwie latarki i zacne sterowniki a używam trybów 30% w obydwu lampkach i i tak mam mnóstwo światła! To określenie 2.8A czy - jak w moim przypadku 3,04A to tryb 100% który poza naprawdę szybkim przejazdem w nieznanym terenie jest niepotrzebny! To taki tryb "popisowy" i szkoda na to prądu po prostu. Bo akku w takim trybie to 45 minut pracy (czy troszkę ponad godzina na Panasonickach 3400mAh) - a światło się po prostu marnuje.

 

W trybie 30% przy dwóch lampkach macie światła bardzo dużo, a akku po 2h ma jeszcze pół godziny rezerwy pracy.

 

Zamawiając więc nie miejcie takiego ciśnienia na te 2,8A, bo po prostu 1A wystarcza w zupełności. A latarka odwdzięczy się czasem pracy i niską temperaturą.

Edytowane przez cervandes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...