Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o porade.

Do roboty jade 14 km w jedną strone. Cała trase jest w miare oświetlona.

Mam inną alternatywną droge, mianowicie cały odcinek z pkt.A do pkt.B lasem. Krócej, bo tylko 8 km. Tu pytanie. Czy lampka:

1. Cateye Econom Force 50 ---> 50 lux

lub

2. Cateye Gvolt 50 ---> 50 lux

 

będzie dobra do takie jazdy?

Widziałem foty i filmiki na yt economa i wydaje się ok. Natomiast nic na yt o gvolt 50 nie znalazłem :(

 

Ktoś używa takich lampek?

Edytowane przez monter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Solarstorm x2 na pewno da się zamontować do czołówki, ale czy do kasku to nie wiem ja ze swoim dostałem nawet te gumki na głowę.
 

X2 mam na kierownicę :) Ale na kask chciałbym coś mniejszego i lżejszego, z wewnętrznym akumulatorem (stąd pytanie o latarkę).

 

Póki co internety podwiedziały Convoy S2/S2+/S3, ale trochę drogawo wychodzi: ~150 zł z aku i ładowarką (co ciekawe, na Aliexpress wcale nie jest jest dużo taniej, niż na Allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam lampki na rower na ścieżki szosowe, 30/70 miasto/wieś. Zastanawiam się nad:

 

RS3 Speed

RX5 Premium

Busch & Muller Ixon IQ Premium

MacTronic Noise 500

Cateye VOLT800

 

Mała, długo trzymająca i nie oślepiająca kierowców - która to?

Chciałbym kupić raz a dobrze i jednocześnie nie przepłacić zbytnio.

 

RS3 jest kompaktowa, ale słabo świeci.

RX5 ma dobry rozkład światła, ale duża i mało wydajna.

Ixon IQ mała, ale może słabo świecić.

Noise 500 mocno świeci, ale razi kierowców.

Volt 500 mocno i długo świeci, ale razi kierowców i kosztuje krocie.

 

Coś z doświadczenia podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ixon Premium świeci mocno, może nie tak jak Noise, ale powinien spokojnie wystarczyć na drogi. Mam lampkę o podobnym rozkładzie światła (Luxos) i w mieście się sprawdza. W terenie na dobrych drogach jest ok, jednak jak się wjedzie w gorszy, to trzeba się wspomóc latarką. Jet to też kwestia ustawienia lampki, jakbym dał żeby świeciła nieco wyżej, to by się jeszcze lepiej jeździło, ale wtedy już będzie dawała innym za bardzo po oczach (teraz górna granica schodzi lekko w dół).

 

Co to znaczy długo trzymająca? Jeżeli potrzebujesz na całą noc, to i tak będziesz musiał wymieniać akumulatory po drodze, zwłaszcza przy jeździe w najwyższych trybach. Jeżeli często jeździsz po nocy i nie zapuszczasz się w las, to może warto pomyśleć o dynamie w przednim kole? Ewentualnie też lampa na dynamo i złożenie pakietu akumulatorów. Ostatnio kombinuję, żeby podpiąć taką lampkę (b&m Cyo IQ) pod powerbanka i pierwsze próby w domu wypadły pozytywnie.

 

Jeżeli rozważasz RX5, to zobacz jeszcze M6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Twój Luxos jest właśnie na dynamo? W sieci nie znalazłem jak ten wynalazek wygląda, chwalą się wszystkim, tylko nie samym mechanizmem. Mam crossa na tarczach, więc może jest to rozwiązanie... ale dodatkowy hałas i przewody jednak zniechęcają.

 

Im dłużej tym lepiej. Wypadów dłuższych niż 3-4 godziny nie planuję, ale też dziennie jeżdżę powiedzmy godzinkę i wolałbym nie latać do gniazdka co pół dnia. Tzn. 2-4 na pełnej mocy i dłużej, gdy muszę tylko doświetlać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luxos jest na dynamo, do tego nie współpracuje z prądem stałym.

 

Jaki hałas? Chyba nie chcesz dawać zwykłego dynama na oponę (no chyba że w ramach oszczędności, a przy okazji wymiany koła dać wtedy dynamo w przedniej piaście)? Bardziej mogą martwić dodatkowe opory.

Trzeba też pamiętać, że przy niskich prędkościach (<15km/h) lampka będzie świecić słabiej.

 

Jeżeli zamierzasz tylko przód zasilić, to według mnie nie ma problemu z kablami:

https://lh3.googleusercontent.com/-wiW-uq6oLGs/VTd_IELpDqI/AAAAAAAAOYQ/tLWoL_b8Soo/s1920-Ic42/P1150091.JPG

Tu akurat dokupiony kabel. Inne lampki mają zintegrowany i faktycznie zbyt długi, ale nie ma problemu gdzieś go owinąć:

https://lh3.googleusercontent.com/-I8eLHtF_KSE/USvXZEZPr-I/AAAAAAAAM_U/fpoDtVZXPlQ/s1280-Ic42/P1100273.JPG (słabo widać, ale kabel jest nawinięty na mocowanie lampki)

 

Do tyłu faktycznie czasami kabelek zawadza.

Jeżeli chodzi o urywanie kabli, to może raz mi się zdarzyło, że wtyczka się wysunęła przy jeździe po krzakach ;)

Jeżeli jesteś z okolic Gdańska, to możemy się umówić i zobaczysz jak to w praktyce wygląda.

 

Ixon Premium powinien świecić 4-5 godzin na wysokim trybie. Niski 20h, ale to tylko 10lux, więc bardziej pozycyjne bo ciężko tym sobie dobrze drogę oświetlić.

RX5 i M6 pod tym względem lepiej wypadają, bo producent deklaruje 6h na max i 9,5/11h na niższym trybie, który powinien w miarę oświetlać.

Niestety ale albo dużo światła, albo długi czas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, wyobrażałem sobie jedynie bardziej wydajne od starych klocków dynama zewnętrzne. Konstrukcja w piaście kusząca, choć to kolejne ~200 zł i przy 1 parze kół znowu będzie problem na lato. Chyba jednak lepiej podpiąć to pod akumulator pod ramą, dlatego raczej skuszę się na M6.

 

Wielkopolska, więc na testy nie wpadnę, ale dzięki za propozycję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój obecny Knog 4 Blinder pojechał na gwarancję i już z niej nie wróci, więc potrzebuję lampki na tył. Zwrócą mi kasę za niego i szukam czegoś w granicach 130 zł. Zdecyduję się chyba znowu na Knoga, bo jest ładowany przez USB, długo trzyma bateria, jest mały i lekki a przede wszystkim świeci tak jak powinien :nuke:
Mam tylko pytanie, czy ktoś miał styczność z nowymi Knogami z serii MOB, bo nie wiem na którą się zdecydować:

 

1.

 

four-eyes-v-rear-black.jpg

 

2.

 

imgrc0073536056.jpg

 

3.

 

k2-_65168162-d5ae-48e7-a29d-47c934000052

 

 

 

1. ma cztery diody 2. ma 16 diod 3. ma 64 diody.

 

Czy one czymś się różnią, czy jest to tylko taki "dizajn" ?

Edytowane przez SovaLTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei poszukuję tylnej lampki do roweru. Mój problem jest jednak taki, że czasem jeżdżę z sakwami i workiem na bagażniku, a wtedy lampka podsiodłowa zostaje zasłonięta. Chciałbym móc ją jakoś zaczepić np. o pasek, który zobaczycie z tyłu sawky na tym zdjęciu: http://www.crosso.net/upload_module/products/co1009~k.jpg

 

Myślałem nad lampką Walle https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-tylne/p,lampka-tylna-walle-ii-mactronic,313658.html ale właśnie niestety ciężko byłoby ją przymocować do paska na sakwie. Czy ktoś miał podobne wymagania i może coś polecić? :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei poszukuję tylnej lampki do roweru. Mój problem jest jednak taki, że czasem jeżdżę z sakwami i workiem na bagażniku, a wtedy lampka podsiodłowa zostaje zasłonięta. Chciałbym móc ją jakoś zaczepić np. o pasek, który zobaczycie z tyłu sawky na tym zdjęciu: http://www.crosso.net/upload_module/products/co1009~k.jpg

 

Myślałem nad lampką Walle https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-tylne/p,lampka-tylna-walle-ii-mactronic,313658.html ale właśnie niestety ciężko byłoby ją przymocować do paska na sakwie. Czy ktoś miał podobne wymagania i może coś polecić? :)

 

Pozdrawiam

Walle ma mocowanie na pasek, może na tym zdjęciu tego nie widać ale ma dość solidny klips.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik ma uchwyt ale jeśli mam worek, to zdarza się podczas jazdy, że trochę ugina się on z tyłu i zasłania te lampki z bagażnika.

 

Przyjżałem się Wallemu na kilku aukcjach - rzeczywiście ma klips. Pewnie się na niego zdecyduję, bo słyszałem o nim całkiem dobre opinie. Dzięki!

Edytowane przez Wismat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam tylko pytanie, czy ktoś miał styczność z nowymi Knogami z serii MOB, bo nie wiem na którą się zdecydować:

 

Zdecydowałem się na Knog MOB Mr. Chips ponieważ ma największy kąt świecenia na boki, zresztą nawet jakby nie świecił na boki to i tak za mną jest taka łuna, że trudno jej nie zauważyć nawet od przodu roweru :D

 

Jest mała, lekka i chowa się idealnie za sztycą. Jak każdy knog światło wręcz oślepia, jednak jak dla mnie ma trochę kiepskie tryby świecenia. Taka wielka przestrzeń do wykorzystania a taką "lipe" odwalili, że głowa mała :) Przydała by się opcja edycji trybów na kompie i tworzenia własnych, to by było coś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Zrobiłem opis rowerowego Fenixa BC30R + porównanie do znacznie tańszych Convoy S6

 

http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,61967.0.html

 

Fenix fajny, ma b.dobrą stabilizację i sterowanie ale zawiodłem się na tym całym dual distance beam, już mnie męczy ciągłe przestawianie lampki żeby nie oślepiać innych. Chyba jednak zostanę przy dwóch S6. 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy macie z tym oślepianiem innych.. po co używać takich lampek na "normalnych" drogach ? Mocne lampki włączam tylko w lesie, a na cywilne drogi zwykła lampka, żeby było mnie widać i po problemie ;) swoją drogą tyle dać za lampkę i wcale z mocą szału nie ma.. Za swoją XT40 dałem ok 200zł i miażdży wszystko co do tej pory widziałem, nawet 2 x Convoy S2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...