Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

tak w kwestii formalnej - ugina się w takim sensie że jest zablokowany, ale przy mocniejszym nacisku trochę się ugnie czy po prostu nadal pracuje bez wyczuwalnej blokady?
Jeśli to pierwsze, to tak ma być, jeśli to drugie to zrób jak Ci Kot podpowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, więc tak, blokada przez manetkę działa (teraz golenie nawet nie drgną :) ) , powodem wcześniejszych problemów było złe ustawienie blaszki i sprężynki pod pokrętłem blokady no i wyregulowanie naciągu linki, tylko znów ale, bo po zwolnieniu blokady manetką Milo, pokrętło nie do końca od razu powraca to pozycji wyjściowej - czy tak ma być, dodam ,że blokada już wtedy nie działa i amor pracuje jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Amorek wrocil z serwisu. Okazalo sie, ze stukanie wyeliminowala wymiana samej podkladki. Serwisant stwierdzil, ze plastikowa czesc byla juz taka jak z zestawu naprawczego. Nie wiem co to oznacza, a zapomnialem spytac.

Amor codzi znacznie plynniej, ale pozostalo takie wstepne zaciecie na poczatku po dluzszym nieuzywaniu.. Na razie sprawdzone recznie, bo dopiero co zalozylem.

Nie wiem jaka mam sprezyne, ale przy mojej wadze ok. 90kg i calkowitym wypuszczeniu powietrza mam SAG ok.3cm. 2cm mam po napompowaniu do okolo 15-20psi - czy to normalne? Nigdy jakos specjalnie sie nie bawilem regulacja. Czy to niebieskie pokretlo znajdujace sie na dole mam rowniez jakos "wyregulowac" jak sie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

pozostalo takie wstepne zaciecie na poczatku po dluzszym nieuzywaniu

W moim Drake'u i Minute jest dokładnie tak samo.  

 

 

Nie wiem jaka mam sprezyne, ale przy mojej wadze ok. 90kg i calkowitym wypuszczeniu powietrza mam SAG ok.3cm. 2cm mam po napompowaniu do okolo 15-20psi - czy to normalne?

Można zaryzykować twierdzenie,że masz twardą sprężynę (  Firm). W moim Drake'u SAG na poziomie 25% osiągam przy ok. 30 psi ( waga 85 kg). Ale głowy nie dam.

 

 

Czy to niebieskie pokretlo znajdujace sie na dole mam rowniez jakos "wyregulowac" jak sie da?

To niebieskie pokrętło to regulacja tłumienia odbicia. Działa opornie w większości Manitou - przyjmij ,że ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie SAG 3cm czyli te 30% przy calkowicie spuszczonym powietrzu i wiekszej wadze - wiec nieco inaczej albo Ty masz bardziej miekka sprezyne? W kazdym badz razie jako ze to amor z asysta powietrzna to jest to raczej w normie tak?

Wszyscy w serwisac cwala Rebe, Rebe, Rebe...co jest? :D Super amor z tanim serwisem?

Jakby ktos szukal na Slasku dobrego serwisanta i nie tak drogiego to mam namiar w Corzowie.

Moge rowniez odstapic ta plastikowa czesc z kitu naprawczego eliminujacego stukanie.

 

Edytowane przez zibra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

zibra - błagam Cię - poczytaj sobie ten temat. Wiem, że to 30 stron, ale wtedy będziesz wiedział że to początkowe zacinanie się jest winą uszczelek Evil Genius. Jest też i zaletą bo uszczelki trzymają dobrze kurz. Serwisowałem już trzy(3) Drake'i  i żaden mimo sporego przebiegu nie puścił ani odrobiny brudu do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko czytalem calosc od deski do deski:) I wlasnie m. in. wyczytalem, ze problem z poczatkowym zacinaniem powoduje element, ktory nalezy wymienic na taki:

 

http://roweryokey.pl/tlok-tlumika-odbicia-drake-2009.html

 

Jesli to jednak wina uszczelek to jest to nieprawda?

Dla mnie w sumie nie ma to wiekszego znaczenia, bo juz golymi rekami widac calkowicie inna prace amorka po serwisie, ale z drugiej strony nigdy nie mialem super amorka. Jesli to zacinanie po uprzednim "ruszeniu" nie ma wplywu na pozniejsza prace amorka i nie "zatrzymuje" go na malyc nierownosciac to dla mnie nie ma tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zibra, jeśli po przełamaniu tego pierwszego ,odczuwalnego przycinania się amorek pracuje płynnie to jest OK. Jeśli nie pracuje płynnie- kwestia trzpienia. 

Poza tym zauważ,że te problemy dotyczyły głównie amorków z naklejkami Centurion.

Jeździć,obserwować i nie szukać dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Drake ostatnio zaczął się zachowywać, jakby miał sprężynę negatywną (a już nie ma bo wyjąłem). Górne golenie można wyciągnąć ok 1cm do góry, po czym wracają na swoje neutralne położenie. Mam wrażenie, że problem pojawił się od momentu spuszczenia powietrza i okręcenia górnego korka w lewej goleni (w celu uzupełnienia oleju). Spotkał się ktoś z takim działaniem? Jest czym się martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo fatalnego samopoczucia wyskoczylem na szybka przejazdzke do lasu - amor pracuje z bardzo duza kultura i nie ma problemow z zadnymi przycinkami. Po stukaniu nie ma sladu - dziwne uczucie jak nie slycac, ze pracuje ;) Po otwarciu reaguje bardzo plynnie na najmniejszy nacisk na kierownice. Musze jeszcze znalezc idealne dopompowanie, ciut wieksze i bedzie gites. Wiecej sie z niego nie wycisnie.

 

 

http://voila.pl/index.php?f=1791262

Edytowane przez zibra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie popijam złocistego izotonika po kolejnym serwisie Drake.

Z tymi widelcami to była loteria i mi akurat trafił się z tłumikiem ABS+ (czyli ten z gąbeczkami).

odezwij się na priv to coś postaram się pomóc

był temat o tym i ten z gąbkami to kolejna wersja bez plusa była tak twirerdził niby suport producenta.

 

Mój po perypetiach z połamanym tłumikiem przy serwisie chodzi jak złoto juz 2 latka , tylko stuka skurczybyk cholernie- podkładkę naprawczą mam ale nie ma mi kto tego zrobić ;/

 

 

Finalnie szukałem dobrego na codzień amorka pod tarcze i 80mm skokiem (stara rama cube ) i ten centurionowy maniacz spełnił moje wymagania. Ma nadwagę, z 2 strony do codziennej jazdy spręzyna + asysta powietrzna jest chyba lepsza i bardziej konfortowa od pełnego powietrznego amora.  Do tego jednak wygląda nietypowo, ale uwagi że masz chyba odwtornie założony amor są bezcenne ;P

 

Edytowane przez 99tomcat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestema ntytalentem technicznym a jak anwet mój serwisant bał sie połamać tłumik to ja skapitulowałew
Wole dać to komuś , kto zjadł zęby na maniaczach ;)

Najgorsze,zę to stukanie nei wpływa chyab na pracę , a ja zwykle jadę z słuchawkach i jakos ciągle macham na to ręką ;)

Pewnie będzie stukać do czasu serwisu i smarowania całego amora. 

Edytowane przez 99tomcat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

w kwestii blogu zaginionego(na forum of kors) kolegi senjiro to jest mała nieścisłość. W instrukcji podaje że aby rozłączyć elementy tłumika wystarczy mocniej pociągnąć. Problem jest taki że we wszystkich Drake'ach do których zaglądałem trzeba było elementy tłumika rozkręcić by dostać się do części odpowiadającej za stukanie. Więc wyciąganie na siłę chyba się nie sprawdza :)
P.S. w kwestii serwisanta - rzeczywiście słaby serwisant :) Odezwij się na priv to coś może pomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiem, że to szczegół, ale zauważyłem pewną rzecz.

Raz przez pomyłkę skręciłem tłumik bez tej blaszki na dole tłumika (tej, która zamyka otwory olejowe przy ugięciu) i skok maksymalny wyniósł równo 9,5 cm.

Zorientowałem się jednak i wkręciłem blaszkę na swoje miejsce.

 

Tym razem skok, jaki udało mi się uzyskać wyniósł 9 cm, czyli zniknęło 0,5 cm skoku, ciekawe, nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Gdyby ktokolwiek zastanawiał się czy Drake pomieści średnie kółko:

121660e7f4f6e5f0gen.jpg

 

Opona to Rapid Rob 27,5 x 2,25, na obręczy Mach1 Neo (szer. 19/24mm). Jak widać jeszcze zostało trochę miejsca żeby kółko się kręciło, ale na nic więcej. Osobiście bałbym się na tym jeździć, chyba że jakaś szersza obręcz i węższa guma z mniejszym balonem, no ale wtedy nasuwa się pytanie - po co?

Dla porównania Nobby Nic 26 x 2,4 na Mavicu XM317 (szer. 17,4/23,5mm), a więc dosyć wąskiej obręczy - stąd efekt "żarówy"

fc4e6022498a5bdbgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...