Skocz do zawartości

[Rower Miejski]To jest to! - opinia po miesiącu jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Czemu zatem w Polsce przyjelo sie, ze jak rower to góral?!

 

U mnie na przykład, aby jeździć po chodniku czy nawet ścieżkach rowerowych potrzeba nie lada umiejętności i wytrzymałego roweru. U mnie w mieście, ja na rowerze miejskim połamałbym się - o rowerze nie wspomnę :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo pisać, miejski jest super ale... Do miasta i na ścieżkę ;) mtb nadaje sie do miasta,na ścieżkę, na górkę, w piach, las, zjazd i na każda trasę na która mogą wjechać inne rodzaje rowerów ;) Za to wybieram mtb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały ten temat...nie powiem, całkiem ciekawy. W sumie było wiele stwierdzeń i argumentów zarówno po jednej jak i drugiej stronie pod którymi mógłbym się spokojnie podpisać. Moim jednak zdaniem, bardziej "uniwersalnym" rowerem będzie MTB i to z prostej przyczyny... pojeździmy nim zarówno w lesie, górach, szutrach, łąkach jak i po ulicach i ścieżkach rowerowych. Oczywiście ktoś powie, że miejskim po ulicach jest wygodniej i będzie miał zapewne rację, ale z drugiej strony czy naprawdę jazda MTB po ulicach miejskich jest tak uciążliwa? Moim zdaniem nie. Biorąc więc pod uwagę, że mieszczuchem nie pojeździmy sobie komfortowo, a co najważniejsze bezpiecznie po bezdrożach, szczególnie tych bardziej wymagających myślę, że można wybaczyć "góralowi" ten mały dyskomfort przy poruszaniu się po mieście.

 

Mam jednak takie pytanie bo wydaje mi się, że dla większości poruszanie się na rowerze z prędkością 20 km/h jest jazdą mocno rekreacyjną, albo inaczej mówiąc amatorską. Osobiście po wieloletniej przerwie powróciłem na rower i średnia moja prędkość przy jeździe po ulicy to własnie 20-24km/h. Prędkość tą jednak osiągam na przełożeniu 2x8 dość żwawo przebierając nogami. Tych biegów do końca już za dużo nie ma, a zakładam że chyba nikt nie jeździ na przełożeniu 2x10, albo 3x7,8,9,10 podczas zwykłych przejażdżek. W związku z tym mam takie pytanie, czy to może ja mylnie założyłem, że 20 km/h to dla Was żadna prędkość, czy może faktycznie jestem taki cienki w uszach ?:P Oczywiście rower mam na typowo terenowych oponach, ale wątpię aby to miało aż tak duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o opony, to jednak ma znaczenie ;-) i to duże.

 

Pierwszym rowerem, jaki złożyłem, była stara damka z szelmowskim charakterem. Dumny z siebie woziłem się szpanersko po mieście, było super. Potem coraz bardziej chciało mi się po prostu jeździć i po pewnej dłuższej wyprawie zacząłem składać MTB, gdyż potrzeby znacznie się zmieniły a obecnie damka jest w użyciu brata dojeżdżającego nią do pracy. Ukochanej też składałem mieszczucha, ale okazało się, że dziewczyna rozwija się szybko, przez co ten sprzęt zaczął ją ograniczać podczas wspólnych wypadów, dlatego jej rower jest w ciągłej transformacji (zmiana pozycji, opon, typu hamulców bo hamowanie torpedem to chyba jakaś pomyłka, zapewne niedługo będę musiał znaleźć nową ramę). Pochylona pozycja w ogóle mi nie wadzi, a raczej pomaga, bo można więcej wcisnąć w pedały. Czuję się bezpiecznej na "góralu" - równowaga, szybsze reakcje hamulców, lepsze przyspieszenie, chociaż zastanowiłbym się nad sytuacją podczas poślizgu przodu.

 

Oczywiście, jak ktoś woli miejski bez biegów, to spoko, też ma to jakiś urok, ale mam silną potrzebę intensywnej produkcji endorfin i przeżywania radości z jazdy, przez co zapał to miejskich rowerów szybko mi minął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały ten temat...nie powiem, całkiem ciekawy. W sumie było wiele stwierdzeń i argumentów zarówno po jednej jak i drugiej stronie pod którymi mógłbym się spokojnie podpisać. Moim jednak zdaniem, bardziej "uniwersalnym" rowerem będzie MTB i to z prostej przyczyny... pojeździmy nim zarówno w lesie, górach, szutrach, łąkach jak i po ulicach i ścieżkach rowerowych. Oczywiście ktoś powie, że miejskim po ulicach jest wygodniej i będzie miał zapewne rację, ale z drugiej strony czy naprawdę jazda MTB po ulicach miejskich jest tak uciążliwa? Moim zdaniem nie. Biorąc więc pod uwagę, że mieszczuchem nie pojeździmy sobie komfortowo, a co najważniejsze bezpiecznie po bezdrożach, szczególnie tych bardziej wymagających myślę, że można wybaczyć "góralowi" ten mały dyskomfort przy poruszaniu się po mieście.

 

 

Ja też tak uważałem, ale teraz na mtb nie pojadę wcale, bo mi od razu nadgarstek i kręgosłup wysiada, a na mieszczuchu pojadę w lżejszym terenie bez problemów. własciwie nie pojadę tylko po trudnym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tej kolarzówce ? Kupiłem niedawno tą kolarzówkę / szosówkę (chyba tak to się nazywa ? PEUGEOT, link : PEUGEOT na tej stronie znajduje się 20 zdjęć roweru. Wiem tylko, że jest to PEUGEOT i zapłaciłem za niego 400 zł. Chciałbym na tym rowerze szybko i wygodnie jeździć. Czy w takim razie wystarczy zmiana siodełka na bardziej miękkie ? Czy nie przepłaciłem za ten rower ? Czy moze znasz ten model ? Takie informacje dostałem od sprzedajacego:

 

WITAM SPRZEDAJE ROWER PO REGULACJI PEUGEOT

DANE TECHNICZNE":

RAMA PEUGEOT

WIDELEC PEUGEOT

KORBA: OD PEUGEOTA

PRZERZUTKA PRZÓD: SIMPLEX

PRZERZUTKA TYŁ: SIMPLEX

PIASTY: EILARD

HAMULCE: MAFAC

KLAMKI: MAFAC

MANETKI: SIMPLEX

OBRĘCZE MAVIC

SIODEŁKO WHELLER

SZTYCA ORYGINALNA

PEDAŁA GIPIEMME SPRINT

STERY ORYGINALNE

MOSTEK ATAX

KIEROWNICA ORYGINALNA

DŁUGOŚĆ RURY POD SIODŁOWEJ 59CM

KOŁA 28"

WAGA11,5KG

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tej kolarzówce ? Kupiłem niedawno tą kolarzówkę / szosówkę (chyba tak to się nazywa ? PEUGEOT, link : PEUGEOT na tej stronie znajduje się 20 zdjęć roweru. Wiem tylko, że jest to PEUGEOT i zapłaciłem za niego 400 zł. Chciałbym na tym rowerze szybko i wygodnie jeździć. Czy w takim razie wystarczy zmiana siodełka na bardziej miękkie ? Czy nie przepłaciłem za ten rower ? Czy moze znasz ten model ? Takie informacje dostałem od sprzedajacego:

 

WITAM SPRZEDAJE ROWER PO REGULACJI PEUGEOT

DANE TECHNICZNE":

RAMA PEUGEOT

WIDELEC PEUGEOT

KORBA: OD PEUGEOTA

PRZERZUTKA PRZÓD: SIMPLEX

PRZERZUTKA TYŁ: SIMPLEX

PIASTY: EILARD

HAMULCE: MAFAC

KLAMKI: MAFAC

MANETKI: SIMPLEX

OBRĘCZE MAVIC

SIODEŁKO WHELLER

SZTYCA ORYGINALNA

PEDAŁA GIPIEMME SPRINT

STERY ORYGINALNE

MOSTEK ATAX

KIEROWNICA ORYGINALNA

DŁUGOŚĆ RURY POD SIODŁOWEJ 59CM

KOŁA 28"

WAGA11,5KG

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Rowerek fajny ale bardzo zniszczony,osobiście nie dał bym za niego 400zł.Siodełka miękkiego do tego typu roweru też bym nie zakładał,miękkie to do postawy raczej wyprostowanej miejskiej ewentualnie turystycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...