Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
- - - - -

[tętno] jakie najlepsze?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_mongiiii

Gość_mongiiii
  • Gość

Napisano 28 luty 2006 - 22:54

Czy tętno w spoczynku 40-50 uderzen to dobrze czy zle by jezdzic na rowerze?. Bo dzisiaj sprawdzalem z kolegami jakie maja tetno w spoczynku , to mieli oni ok 70- 100, ja mialem 45. Podczas biegu mam max 140. Słyszalem ze Amstrong ma ok 20- 25 uderzen na minute, o czym to swiadczy?

Reklama

Reklama
  • Google

#2 ralf

ralf

    Master

  • Użytkownik
  • 2741 postów

Napisano 28 luty 2006 - 23:13

mogłeś to dac do działu o zdrowiu
no to dobrze jak masz mało, jak duzo biegasz i takie tam to bedziesz miał niskie tetno

Max. dystans dzienny: 301.1 km | Max. prędkość: 75.7km/h

Dołączona grafika


#3 Lookas 46

Lookas 46

    The Doctor

  • Admin
  • 8062 postów

Napisano 28 luty 2006 - 23:17

Temat przeniosłem. Mongii jak sprawdzaliście z kolegami te tętno ?
Armstrong o ile dobrze pamietam ma 37.

Użytkownik Lookas 46 edytował ten post 28 luty 2006 - 23:18

"Tylko bogatych stać na kupowanie tandety, bo mogą ją kupować w nieskończoność;

Ja jestem biedny, żeby kupować tanio." John Davison Rockefeller

#4 ralf

ralf

    Master

  • Użytkownik
  • 2741 postów

Napisano 28 luty 2006 - 23:20

2 palce, stoper i sobie tak pewnie mierzyli kto ile ma :)

Max. dystans dzienny: 301.1 km | Max. prędkość: 75.7km/h

Dołączona grafika


#5 wonski

wonski

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 167 postów

Napisano 28 luty 2006 - 23:57

To zalezy jak zrozumiec to "dobrze czy zle". Ogolnie uprawiajac sporty - wysilek - rozrasta sie miesien sercowy i tetno spada, gdyz potrzeba mniej uderzen. Proste. Jezeli masz niskie tetno to (z reguly) znaczy ze jest on dobrze rozwiniety i tyla..
Gdyby potrafił mówić, byłby moim przyjacielem. Teraz tylko Go kocham.

Reklama

Reklama
  • Google

#6 szakq

szakq

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 4351 postów

Napisano 01 marzec 2006 - 09:49

gorzej jak nic a lbo malo trenujesz i masz takie tetno...

#7 epy

epy

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 56 postów

Napisano 08 marzec 2006 - 13:28

Wtedy to może być przerost mięśnia sercowego i raczej koniec ze sportem.. Mój kumpel tak ma a jeździł na rowerze, nawet w klubie :025:
LBM '06 - 666 Imagejet MTB Cross Kielce
Dołączona grafika

#8 Jelitek

Jelitek

    Maniak

  • Użytkownik
  • 443 postów

Napisano 08 marzec 2006 - 22:47

To że jest niskie tętno to jest też wynik nadaktywności nerwu błędnego (tzw wagotonia) - jest to wynika adaptacji organizmu do oszczęniejszej "pracy". Pobudzenie nerwu błędnego powoduje zwolnienie akcji serca i obniżenie siły skurczu efekt - niższe ciśnienie. A co do przerostu mm. sercowego to grozi to zawałem. W grubszej ścianie mm. sercowego trudniej rozprowadza się tlen przez co pewne obszary serca są gorzej dotlenione, także jak to się mówi co za dużo to nie zdrowo.


WWW.BIKEHOLICY.PL
Dołączona grafika


#9 roki

roki

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 60 postów

Napisano 19 marzec 2006 - 16:16

nie martw się ja kiedyś miałem 30 i żyje, gorzej jak dojdzie do tego bezdech:)

Użytkownik roki edytował ten post 19 marzec 2006 - 16:16

tanie kredyty przez internet, porównaj oferty banków

#10 bikezaglebie

bikezaglebie

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 187 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 16:44

ja mam w spoczynku 50-70 a podczas jazdy 90-120 przy max wysiłku do 150..lekarka powiedziała że za duże
<<CROSS - Bike Team>>

Max dystans dzienny 214.7 @ AVS 25.6

Reklama

Reklama
  • Google

#11 QWEY564

QWEY564

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3341 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 18:05

Ja mam w "takim maksymalnym" i "chamskim" spoczynku(na biologi w szkole) ok 80 na 120. a jadąc na rowerze to nawet 100-110 na 150-160
Użytkownik usunięty.

#12 karolyfer

karolyfer

    Master

  • Elita
  • 1881 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 18:57

przy max wysiłku do 150..lekarka powiedziała że za duże


Troche dziwne bo jeśli teoretycznie tętno maksymalne to 220 - wiek(wiem, wiem że bardzo uproszczony wzór) to w twoim wypadku 202 czyli 150 to tylko ~75% tętna maksymalnego czyli trening w zakresie podstawowym. Wg. zaleceń mojego trenera to do 150 ud/min w zime mogłem śmigać nie więcej, a w lato będzie max 180 przy najostrejszych interwałach w zakresie rozwojowym.
Dołączona grafika
Weltour Ganna 105 owner
GK Sosnowiec Wheeler

"Kłade laske na to czy masz dysleksje, dysortografie, dysgrafie czy jeszcze jakieś inne dysmózgowie. Staraj sie, bo napierdzielanie ortami jak gnojem po polu to zwykłe niedbalstwo!" - IBNZ

#13 Michel

Michel

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 19:09

Ja mam spoczynkowe ok.60-70, w czasie solidnej jazdy ok.140-150, a maksymalne (jak na razie) ~190. Trochę za wysoko jak na mój gust :D Inna sprawa, że tytanem treningu nie jestem :) i mam słabą pojemność płuc (lekka astma).

#14 Pati

Pati

    Maniak

  • Elita
  • 297 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 19:57

W warunkach fizjologicznych tętno spoczynkowe powinno być w granicach 60-100. U osób trenujących tętno poniżej 60 - nie jest patologią. Prawidłowo tętno powinno się mierzymy przykładając 3 środkowe palce - wskazujący, środkowy i serdeczny na tętnice promieniową (w okolicy nadgarska). Liczymy uderzenia tętna przez 15sek. i mnożymy uzyskany wynik przez 4. Prosto, szybko i przyjemnie :) Pozdrowerek

#15 IBNZ

IBNZ

    Maniak

  • Użytkownik
  • 499 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 20:08

ja raz chcialem zobaczyc jaki mam maksymalny i zrobilem tak jak pati mówiła tylko ze mierzylem przez 10 sekund, wyszlo 220 :o
Klade laske na to czy masz dysleksje, dysortografie, dysgrafie czy jeszcze jakies inne dysmozgowie. Staraj sie, bo napierdzielanie ortami jak gnojem po polu to zwykle niedbalstwo!

#16 MIC

MIC

    Stały bywalec

  • Zasłużony user
  • 1395 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 20:57

Moje tetno spocynkowe wynosi 52-55. W czasie wysilku max jakie udalo mi sie zanotowac to ok 165 ale zadko mierze tetno wiec nie wiem moze mam wyzsze

#17 Xsystoff

Xsystoff

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 3253 postów

Napisano 20 marzec 2006 - 21:56

Cos bardzo niskie macie to tetno maksymalne. U mnie teoretycznie wychodzilo 198, a praktycznie kilka razy probowalem wyciagnac ile sie da i max to 194. Spoczynkowe to niskie 50-tki, a po wstaniu z samoego rana nawet 48-49 ;) Okolice 150 czy 160 jak tutaj niektorzy pisali to dopiero Fitness Zone, u mnie Power Zone zaczyna sie od 173 w górę.


p.s pulsometr swietna rzecz, ale mozna sie zestresowac, jak w czasie szybkiej jazdy po lesie tetno nie schodzi ponizej 170 :)

#18 tictac

tictac

    Maniak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 215 postów

Napisano 21 marzec 2006 - 07:58

Zgadzam się z przedmówcą - pulsometr świetna rzecz. Rejestruje maksymalne tętno, w moim przypadku było to 196. Spoczynkowe mam pomiędzy 50 a 60. ;)

---------------------------------------------------------
Sprzęt sam nie jeździ !!!
---------------------------------------------------------


#19 epy

epy

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 56 postów

Napisano 24 marzec 2006 - 15:46

heh, raz jechałem na rowerze to zaraz po podjeździe na pulsometrze 235bpm było.. ale to chyba jakieś zakłucenia były bo to już jest migotanie przedsionków :twisted:
LBM '06 - 666 Imagejet MTB Cross Kielce
Dołączona grafika

Reklama

Reklama
  • Google

#20 QWEY564

QWEY564

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3341 postów

Napisano 24 marzec 2006 - 19:16

Pulsometr pulsometrowi nie równy... mam w domu taki profesional ciśnieniomierz... Z tego co się orientuję po wielu lekcjach boiologi to w spoczynku idealne tętno (oczywiście dla każdego człeka inne ale można przyjąć, że...) wynosić powinno 80-120... takie podchodzące pod 200 to murowany zawał(o ile już niebyło)

Zadziwiają mnie wasze niskie tętna(pielęgniarka na obozie wodnym mierzyła mi ciśnienie po opłynęciu jeziora kajakiem(1miejsce w grupie) to miałem 95-150 i się przestraszyła i miała dzwonić po pogotowie)...

takie mierzenie tętna palcami lub przy użyciu pulsometru w rowerze nie zdaje egzaminu(jest nic nie warte skoro granica błędu wynosi 15-20x)
Użytkownik usunięty.



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post