Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[Licznik]Sigma bc 1609


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
146 odpowiedzi w tym temacie

#81 stach34

stach34

    Pro

  • Użytkownik
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Stachu

Napisano 22 wrzesień 2011 - 15:22

Czyli, będę mógł ustawić sobie dokładny obw. koła przed każdą jazdą, i wtedy będzie mi odpowiednio naliczać kilometry. Dokładnie i do dystatsu calk.
Dzieki

Użytkownik stach34 edytował ten post 22 wrzesień 2011 - 15:23

  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#82 Sev

Sev

    Amator

  • Użytkownik
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 22 wrzesień 2011 - 15:45

Ale po co przed każdą jazdą? Jeśli co jakiś czas kontrolujesz ciśnienie w oponach to wystarczy zrobić to raz.
  • 0

#83 safian

safian

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4562 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Adam
Garaż Rower

Napisano 22 wrzesień 2011 - 17:11

Przecież bieżnik się ściera i trzeba to uwzględnić :)
  • 0

#84 stach34

stach34

    Pro

  • Użytkownik
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Stachu

Napisano 22 wrzesień 2011 - 23:19

Ale po co przed każdą jazdą? Jeśli co jakiś czas kontrolujesz ciśnienie w oponach to wystarczy zrobić to raz.

Użyłem złego zwrotu. Nie przed każdą jazdą tylko po każdej zmianie oponek (z szosy na terenowe i na odwrót, często tak mam bo póki co nie stać mnie na drugi rower). Mam zmierzony obw. koła dla tych i drugich gumach przy ciśnieniu dla nich odpowiednim :)

Przecież bieżnik się ściera i trzeba to uwzględnić :)

Heh, :) Teraz to mnie zagiąłeś :P
Zainstaluje taki licznik który to uwzględni :icon_cool:
A na poważnie, to może i za dokładnie chce mieć <_< Różnica jest.
  • 0

#85 ggfh666

ggfh666

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Imię:krizz

Napisano 27 wrzesień 2011 - 13:21

Dobry,
Przegladalem forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem.
Pozyczylem od brata rower z zamontowanym licznikiem Sigma bc 1609.
Wszystko wydaje sie dzialac znakomicie - pokazywana jest predkosc, temperatura, odmierzany jest czas etc. Jednak opcja kadencji pokazuje stale zero - bez znaczenia z jaka predkoscia sie jedzie. Co moze byc tego przyczyna? Jak mozna naprawic ten mankament??

kk
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#86 bemol14

bemol14

    Pro

  • Użytkownik
  • 195 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tychy
  • Imię:Damian
Garaż Rower

Napisano 27 wrzesień 2011 - 13:23

Może nie masz zamontowanego czujnika kadencji?
  • 0

Jazda na rowerze ma być przede wszystkim przyjemnością


#87 Loxlei

Loxlei

    Maniak

  • Użytkownik
  • 225 postów

Napisano 27 wrzesień 2011 - 13:33

Albo masz czujnik po prostu niewłaściwie zamontowany :)
  • 0

#88 ggfh666

ggfh666

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Imię:krizz

Napisano 27 wrzesień 2011 - 13:56

Tak wyglada ta konstrukcja - czy ta podkladka to wlasnie modul kadencji czy go brakuje?
Jezeli to to, to jak powinno wygladac poprawne podlaczenie?

kk

Załączone pliki

  • Załączony plik  Z0002.jpg   107,84 KB   87 Ilość pobrań

Użytkownik ggfh666 edytował ten post 27 wrzesień 2011 - 14:00

  • 0

#89 safian

safian

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4562 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Adam
Garaż Rower

Napisano 27 wrzesień 2011 - 14:14

Musisz sobie czujnik kadencji kupić (ok 25zł), zamontowanie go polega na przyczepieniu magnesu do korby, czujnika do tylnego trójkąta. Dodatkowo z drugiej strony czujnika na końcu masz 2 kabelki, które wpinasz te dwa wystające bolce na podstawce, które widać na zdjęciu.
Bez czujnika kadencji opcja wyświetlania kadencji po kilku minutach jazdy powinna znikać.
  • 0

#90 ggfh666

ggfh666

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Imię:krizz

Napisano 27 wrzesień 2011 - 14:46

Dzieki za odpowiedz.
Czy dowolny czujnik mozna dokupic czy trzeba jakis dydkowany do tej Sigmy?
Znasz jakis sprawdzony i godny polecenia?

kk
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#91 Sev

Sev

    Amator

  • Użytkownik
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 27 wrzesień 2011 - 15:16

Nie ma żadnych zamienników, musi być oryginalny Sigmy. Na przykład taki: http://allegro.pl/cz...1842940364.html
  • 0

#92 mbike05

mbike05

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 październik 2011 - 14:34

jeżeli mnie pamiętacie to pisałem że odsyłam licznik na gwarancję. 1609 bezprzewodowy.
Gwarancję przyjeli, wymienili nadajnik i podstawkę.
Zamontowałem i nie było żadnej poprawy, dalej nie pracował w niższych temp.
Zadzwoniłem tam, i oni powiedzieli że mi wymienią w takim razie na nowy. Już odesłałem do nich i ladfa dzień otrzymam nowy. Gwarancji zostanie ponad rok.
SPRZEDAJĘ!!!
wkrótce aukcja na allegro. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:
  • 0

#93 SilverXC

SilverXC

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk

Napisano 19 październik 2011 - 12:08

Kolejne i chyba ostatnie podsumowanie tego licznika.
Po półtora roku przyszedł czas na wymianę baterii. (poprzednie wersje liczników chyba trzymały krócej :icon_question: )
Licznik powiadamiał że jest głodny po wybudzeniu z uśpienia:
Dołączona grafika
Żeby zobaczyć dane na ekranie trzeba przycisnąć któryś z przycisków.
Miło że podaje taką informacje, mógłby się po prostu wyłączyć ;)
Co do podtrzymania danych w liczniku to działa to niestety wybiórczo ;/
Tj tylko na dystanse całkowite dla dwóch rowerów, podtrzymanie nie uwzględnia danych ostatniej wycieczki ani też zegarka :down:

Dodatkowo jakimś cudem wyłamał mi się fragment górnego przycisku ale do tej pory tego nie zauważyłem ani mi to nie przeszkadzało.
Mimo powyższego następny też taki kupie :)
  • 0
Dołączona grafika
Max - 88,4km/h

#94 mbike05

mbike05

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 październik 2011 - 16:26

Też wam schodzi chrom z boków licznika???
  • 0

#95 Patryke

Patryke

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1043 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Imię:Patryk

Napisano 24 październik 2011 - 22:33

Niestety schodzi i to dość łatwo... Całe szczęście to tylko wrażenie estetyczne.
  • 0

#96 daVe

daVe

    Pro

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań/Bydgoszcz
  • Imię:Dawid

Napisano 25 październik 2011 - 08:02

Schodzi, schodzi. Do białej ramy przynajmniej bardziej pasuje ;)
  • 0

u1667v3.gif


#97 Blastboy

Blastboy

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ŞţőľÝçă
  • Imię:Eustachy

Napisano 07 listopad 2011 - 23:11

Mam ten licznik w wersji przewodowej z przewodową kadencją oraz stacją dokującą wraz z oprogramowaniem Sigma Data Center 2.0.2 od 10 tygodni. Nie mogę poskarżyć się na nieprawidłowe bądź dziwne działanie licznika oprócz mierzenia temperatury. Nie jestem pewien w 100% czy licznik źle mierzy temperaturę czy może moje inne termometry podają nieprawidłowe dane. W każdym razie problem zauważyłem tylko przy niższych temperaturach tj. poniżej 10°C. Zazwyczaj licznik wskazuje temperaturę nawet 5 stopni wyższą niż inne termometry, które posiadam. Przeszkadza mi trochę zbyt krótki czas podświetlenia. Fajnie by było jakby była do ustawienia opcja, że np. co minutę licznik sam się zapala na 2-3 sekundy. Dzięki temu łatwiej można nadzorować czy utrzymujemy kadencję i odpowiednią prędkość jazdy po ciemku.
Podstawkę od licznika zamontowałem na mostku (trzeba było przekręcić podstawkę od gniazdka montowaną śrubkami o 90°) i zapiąłem ją opaskami samozaciskowymi, bo duże gumki musiałem wykorzystać na zamontowanie czujnika od obrotów koła i korby. Wcześniej korzystałem z taniego licznika ATECH F09, którego mocowanie było wieloelementowe i można było je tak ustawić, żeby dopasować odpowiedni kąt licznika. Tutaj niestety tego nie ma, a szkoda, bo wolałem patrzeć na licznik na wprost. Przy montażu czujnika kadencji do podstawki zostawiłem za mało luzu przez co przy skręcaniu kierownicą kabelki za mocno się napinały i pourywały się. Dodatkowo potrafiły wypadać z gniazdka od licznika. Przez jakiś czas gdy jeszcze nie wiedziałem, w którym dokładnie miejscu uszkodzony jest kabel zamontowałem czujnik od starego licznika, który działał prawidłowo. Więc jak ktoś z was chce mieć przewodowy czujnik kadencji, a nie chce wydawać ponad 20zł to potrzebny mu będzie kontaktron, magnes, kabelek i trochę zdolności manualnych :) Po zlokalizowaniu uszkodzenia kabla o dziwo udało mi się zapiąć podstawkę na mniejszej gumce. Przy lutowaniu kabelków zauważyłem, że producent w pewnym stopniu zabezpieczył się przed tego typu awarią, bo ten kto ma oryginalny przewodowy czujnik kadencji wie, że przy pinach kabel jest grubszy. W rzeczywistości są tam dwa kable - jeden do przesyłania impulsu, a drugi, grubszy jako wzmocnienie.
Co do stacji dokującej i oprogramowania to zdecydowałem się na nie, bo od wielu lat po każdej jeździe starałem się zapisywać podstawowe dane dotyczące jazdy takich jak dystans, prędkość średnia, czas podróży, prędkość maksymalna. Zazwyczaj kończyło się to na notowaniu na przypadkowych kartkach, a jak dobrze poszło to w notatniku. W tym wypadku wystarczy, że po jeździe podłącze licznik do stacji, wybudzę go wciskając dowolny przycisk, odpalę program i zaimportuję dane co chwilę trwa, ale nie ma tragedii.
W internecie jest dobry opis funkcji programu na stronie http://bikemarket.pl...eeny-z-programu Dostępne opcje różnią się w zależności jaki mamy licznik, więc w wypadku BC1609 nie ma maksymalnej kadencji oraz nie ma informacji dotyczących temperatury. BC1609 nie zapamiętuje maksymalnej kadencji, a temperatura jest tylko wyświetlana, a nie zapamiętywana, przez co nie ma takich danych w programie, czego trochę mi brakuje. Temperaturę można za to wpisać samemu w odpowiednie pole w zakładce Notatki (Notes). Można tam też mniej więcej określić jaka była pogoda, jaki był wiatr oraz jaki to było rodzaj terenu choć tutaj przydałyby się takie wskazania wprost z licznika z funkcją mierzenia wysokości. Statystyki są dostępne ale tylko te podstawowe informujące w jaki dzień jeździliśmy, ile zrobiliśmy wycieczek w ciągu tygodnia/miesiąca oraz jaki był całkowity przejechany dystans w tych okresach czasu i ile zabrały nam czasu. W aplikacji w edycji danej wycieczki można dodać partnera jazdy podając jego nazwę, wybierając płeć, a nawet jakiś kolorek. Problem w tym, że jeżeli później jedziemy znowu z tą samą osobą, to trzeba te dane podawać od nowa, zamiast wybierać z jakiejś listy. Brakuje mi tez podawania daty w liczniku i zapamiętywania przez niego kiedy zaczęła się dana podróż. Dzięki temu podczas importowania danych te informacje również byłyby zczytywane, a tak to trzeba je wpisywać ręcznie
.Dołączona grafika
Program oparty jest na Adobe Air. Do stacji dokującej nie ma dołączonego oprogramowania (a za taki hajs powinno być) przez co trzeba kupić je na stronie Sigmy, choć dzięki kuponowi rabatowemu jest o połowę taniej niż normalnie. Opłatę można wykonać za pomocą karty płatniczej na stronie Sigmy lub za pomocą pay-pall. Ja zapłaciłem kartą ale poprzez pay-pall, bo bardziej im ufam w kwestii bezpieczeństwa danych :) Nie trzeba mieć żadnej karty kredytowej - wystarczy np. popularna Visa Electron. Program aktywuje się przez internet, a cracków na razie nie ma, więc trzeba płacić :P

Jeszcze, krótkie sprostowanie do pojawiających się pytań:
Jeżeli usuną nam się ustawienia licznika np. po wymianie baterii to w ustawieniach można wpisać mu całkowity dystans jak i czas dla jednego i drugiego roweru. Te same dane włącznie z kilkoma innymi ustawieniami można wyeksportować z aplikacji na licznik (po ich uprzednim zaimportowaniu).
Mając drugi rower możemy kupić drugie gniazdo (WS2) i dzięki innemu rozmieszczeniu jednego z pinów od mierzenia obrotów kół, licznik rozpozna automatycznie, że to jest inny rower. Do tej podstawki również można podpiąć czujnik kadencji dedykowany specjalnie dla niej.
Jeżeli mamy jeden rower, na którym zmieniamy opony o innym rozmiarze, to albo zmieniamy dane dla danego gniazda w ustawieniach licznika (pozostałe dane nie są usuwane), albo jeżeli robimy to często i nie jest żal 40zł to można kupić drugie gniazdo i też zamontować je na rowerze pamiętając by ustawić inny rozmiar koła dla drugiego gniazda (bike 2).
  • 1

#98 Patryke

Patryke

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1043 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Imię:Patryk

Napisano 08 listopad 2011 - 10:41

Bardzo dobry, rzeczowy i wyczerpujący opis. Wszystko jest w jednym miejscu. Jakbyś go tylko trochę sformatował, aby był bardziej przejrzysty, dodać parę zdjęć i można spokojnie wrzucać do działu testy. Oby takich więcej B)
  • 0

#99 opium24

opium24

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wuwua
  • Imię:Piotrek

Napisano 11 listopad 2011 - 00:55

Witeczka koledzy i koleżanki. Poprzedni mój licznik to była bezprzewodowa SIGMA która po około roku użytkowania powiedziała dość. Nie pomagały wymiany baterii, licznik po prostu " nie łapał zasięgu " wyrzuciłem go na śmietnik i kupiłem nową SIGMĘ 1609STS ( niestety zadecydował wygląd rozglądałem się za innymi markami ale moim zdaniem nie ma konkurencji dla tej marki ) Licznik spisuje się bez zarzutu, tylko trapi mnie jedna rzecz, na wielu forach ludzie piszą na temat przekłamywania prędkości przez ten licznik.

Tak więc od początku :

1. W instrukcji napisane jest, że wpisujemy obwód koła .
2. Nie ma wzmianki o tym na jakiej wysokości ma być umieszczony czujnik i magnes na szprysze

Licznik zlicza ilość "piknięć" magnesu koło czujnika ale każdy wie że jeśli założymy czujnik i magnesik nisko to licznik będzie pokazywał większą prędkość niż jak założymy ten sam czujnik na samej górze koła.

Tak więc moje pytanie jest następujące :

1. Czy dobrze myślę z tym zamontowaniem czujnika ( większa prędkość niżej, mniejsza prędkość wyżej )
2. Jak się ma wpisywanie obwodu do tego gdzie zamontujemy czujnik
3. Czy jednak może w instrukcji jest konkretna wysokośc na jakiej ma być zamontowany czujnik :D

Pozdrowienia
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#100 gczarnocki

gczarnocki

    Amator

  • Użytkownik
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Węgrów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 listopad 2011 - 16:23

Podstawy fizyki się kłaniają... Umiejscowienie licznika NIE ma żadnego znaczenia w kwestii odległości, czy szybkości. Niezależnie, czy zamontujesz licznik centymetr od piasty, czy może przy samej obręczy - przecież i tak magnes wykona tylko jeden obrót, nieprawdaż? Proste doświadczenie: załóż dwa magnesy na szprychy - jeden przy piaście, drugi przy obręczy, i powiedz, jaki sposób ten pierwszy może wykonać więcej obrotów? Poczytaj o prędkości kątowej.

Użytkownik gczarnocki edytował ten post 11 listopad 2011 - 16:27

  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post