Skocz do zawartości

[Licznik]Sigma bc 1609


SilverXC

Rekomendowane odpowiedzi

Ustawiasz obwód koła dla każdego roweru odzdzielnie w ustawieniach licznika, ale z tego co wiem to licznik automatycznie wykrywa rower 1 lub 2.

 

A co do twojego pytania o inne liczniki to myżleż że ciclosport byłyby dobrym rozwiązaniem. Tylko że nie mają podświetlenia.

 

Zle cię zrozumiałem. Nie będzie to możliwe aby ci naliczał jako rower 1 na jednych oponach, a jak rower 2 na drugich oponach. Chyba żebyś sobie zamocował na rowerze dwie podstawki i przekładał w zależności jakie masz opony. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić zestaw montażowy z przepinanymi pinami do Sigmy w którym można przestawiać piny i dzięki temu licznik wie czy jest na rowerze 1 czy 2. W tym liczniku nie ma innej możliwości na zmianę z roweru 1 na 2. Czyli jak zmienisz opony, przepinasz tez kabelek w podstawce i masz odpowiedni pomiar, po wcześniejszym skalibrowaniu licznika. Licznik liczy Dystans dla roweru 1 osobno, dla roweru 2 i sumę. Odpowiednio funkcje ODO BIKE1 / ODO BIKE2 / TOTAL ODO. Zestaw ten nazywa się UNIWERSAL BRACKET 2032 art-nr:00428

 

Koszt tej podstawki to ok 25 złotych, ma tez miejsce na podpięcie kadencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić zestaw montażowy z przepinanymi pinami do Sigmy w którym można przestawiać piny i dzięki temu licznik wie czy jest na rowerze 1 czy 2. W tym liczniku nie ma innej możliwości na zmianę z roweru 1 na 2. Czyli jak zmienisz opony, przepinasz tez kabelek w podstawce i masz odpowiedni pomiar, po wcześniejszym skalibrowaniu licznika. Licznik liczy Dystans dla roweru 1 osobno, dla roweru 2 i sumę. Odpowiednio funkcje ODO BIKE1 / ODO BIKE2 / TOTAL ODO. Zestaw ten nazywa się UNIWERSAL BRACKET 2032 art-nr:00428

 

Koszt tej podstawki to ok 25 złotych, ma tez miejsce na podpięcie kadencji.

 

Nie wiem czy cie dobrze zrozumiałem :

Czyli jak kupie tą podstawkę, to nie będę musiał jeździć z dwoma podstawkami, bo w tej podstawce jest możliwość przepinania kabelków przez co dokonam zmiany roweru w liczniku ?

Szkoda że po prostu nie można manualnie w liczniku ustawić sobie na którym rowerku jadę. Aż dziw że dali tylko automatyczną opcje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co przed każdą jazdą? Jeśli co jakiś czas kontrolujesz ciśnienie w oponach to wystarczy zrobić to raz.

Użyłem złego zwrotu. Nie przed każdą jazdą tylko po każdej zmianie oponek (z szosy na terenowe i na odwrót, często tak mam bo póki co nie stać mnie na drugi rower). Mam zmierzony obw. koła dla tych i drugich gumach przy ciśnieniu dla nich odpowiednim :)

 

Przecież bieżnik się ściera i trzeba to uwzględnić :)

Heh, :) Teraz to mnie zagiąłeś :P

Zainstaluje taki licznik który to uwzględni :icon_cool:

A na poważnie, to może i za dokładnie chce mieć <_< Różnica jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry,

Przegladalem forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem.

Pozyczylem od brata rower z zamontowanym licznikiem Sigma bc 1609.

Wszystko wydaje sie dzialac znakomicie - pokazywana jest predkosc, temperatura, odmierzany jest czas etc. Jednak opcja kadencji pokazuje stale zero - bez znaczenia z jaka predkoscia sie jedzie. Co moze byc tego przyczyna? Jak mozna naprawic ten mankament??

 

kk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Musisz sobie czujnik kadencji kupić (ok 25zł), zamontowanie go polega na przyczepieniu magnesu do korby, czujnika do tylnego trójkąta. Dodatkowo z drugiej strony czujnika na końcu masz 2 kabelki, które wpinasz te dwa wystające bolce na podstawce, które widać na zdjęciu.

Bez czujnika kadencji opcja wyświetlania kadencji po kilku minutach jazdy powinna znikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeżeli mnie pamiętacie to pisałem że odsyłam licznik na gwarancję. 1609 bezprzewodowy.

Gwarancję przyjeli, wymienili nadajnik i podstawkę.

Zamontowałem i nie było żadnej poprawy, dalej nie pracował w niższych temp.

Zadzwoniłem tam, i oni powiedzieli że mi wymienią w takim razie na nowy. Już odesłałem do nich i ladfa dzień otrzymam nowy. Gwarancji zostanie ponad rok.

SPRZEDAJĘ!!!

wkrótce aukcja na allegro. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne i chyba ostatnie podsumowanie tego licznika.

Po półtora roku przyszedł czas na wymianę baterii. (poprzednie wersje liczników chyba trzymały krócej :icon_question: )

Licznik powiadamiał że jest głodny po wybudzeniu z uśpienia:

img9325x.th.jpg

Żeby zobaczyć dane na ekranie trzeba przycisnąć któryś z przycisków.

Miło że podaje taką informacje, mógłby się po prostu wyłączyć ;)

Co do podtrzymania danych w liczniku to działa to niestety wybiórczo ;/

Tj tylko na dystanse całkowite dla dwóch rowerów, podtrzymanie nie uwzględnia danych ostatniej wycieczki ani też zegarka :down:

 

Dodatkowo jakimś cudem wyłamał mi się fragment górnego przycisku ale do tej pory tego nie zauważyłem ani mi to nie przeszkadzało.

Mimo powyższego następny też taki kupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam ten licznik w wersji przewodowej z przewodową kadencją oraz stacją dokującą wraz z oprogramowaniem Sigma Data Center 2.0.2 od 10 tygodni. Nie mogę poskarżyć się na nieprawidłowe bądź dziwne działanie licznika oprócz mierzenia temperatury. Nie jestem pewien w 100% czy licznik źle mierzy temperaturę czy może moje inne termometry podają nieprawidłowe dane. W każdym razie problem zauważyłem tylko przy niższych temperaturach tj. poniżej 10°C. Zazwyczaj licznik wskazuje temperaturę nawet 5 stopni wyższą niż inne termometry, które posiadam. Przeszkadza mi trochę zbyt krótki czas podświetlenia. Fajnie by było jakby była do ustawienia opcja, że np. co minutę licznik sam się zapala na 2-3 sekundy. Dzięki temu łatwiej można nadzorować czy utrzymujemy kadencję i odpowiednią prędkość jazdy po ciemku.

Podstawkę od licznika zamontowałem na mostku (trzeba było przekręcić podstawkę od gniazdka montowaną śrubkami o 90°) i zapiąłem ją opaskami samozaciskowymi, bo duże gumki musiałem wykorzystać na zamontowanie czujnika od obrotów koła i korby. Wcześniej korzystałem z taniego licznika ATECH F09, którego mocowanie było wieloelementowe i można było je tak ustawić, żeby dopasować odpowiedni kąt licznika. Tutaj niestety tego nie ma, a szkoda, bo wolałem patrzeć na licznik na wprost. Przy montażu czujnika kadencji do podstawki zostawiłem za mało luzu przez co przy skręcaniu kierownicą kabelki za mocno się napinały i pourywały się. Dodatkowo potrafiły wypadać z gniazdka od licznika. Przez jakiś czas gdy jeszcze nie wiedziałem, w którym dokładnie miejscu uszkodzony jest kabel zamontowałem czujnik od starego licznika, który działał prawidłowo. Więc jak ktoś z was chce mieć przewodowy czujnik kadencji, a nie chce wydawać ponad 20zł to potrzebny mu będzie kontaktron, magnes, kabelek i trochę zdolności manualnych :) Po zlokalizowaniu uszkodzenia kabla o dziwo udało mi się zapiąć podstawkę na mniejszej gumce. Przy lutowaniu kabelków zauważyłem, że producent w pewnym stopniu zabezpieczył się przed tego typu awarią, bo ten kto ma oryginalny przewodowy czujnik kadencji wie, że przy pinach kabel jest grubszy. W rzeczywistości są tam dwa kable - jeden do przesyłania impulsu, a drugi, grubszy jako wzmocnienie.

Co do stacji dokującej i oprogramowania to zdecydowałem się na nie, bo od wielu lat po każdej jeździe starałem się zapisywać podstawowe dane dotyczące jazdy takich jak dystans, prędkość średnia, czas podróży, prędkość maksymalna. Zazwyczaj kończyło się to na notowaniu na przypadkowych kartkach, a jak dobrze poszło to w notatniku. W tym wypadku wystarczy, że po jeździe podłącze licznik do stacji, wybudzę go wciskając dowolny przycisk, odpalę program i zaimportuję dane co chwilę trwa, ale nie ma tragedii.

W internecie jest dobry opis funkcji programu na stronie http://bikemarket.pl...eeny-z-programu Dostępne opcje różnią się w zależności jaki mamy licznik, więc w wypadku BC1609 nie ma maksymalnej kadencji oraz nie ma informacji dotyczących temperatury. BC1609 nie zapamiętuje maksymalnej kadencji, a temperatura jest tylko wyświetlana, a nie zapamiętywana, przez co nie ma takich danych w programie, czego trochę mi brakuje. Temperaturę można za to wpisać samemu w odpowiednie pole w zakładce Notatki (Notes). Można tam też mniej więcej określić jaka była pogoda, jaki był wiatr oraz jaki to było rodzaj terenu choć tutaj przydałyby się takie wskazania wprost z licznika z funkcją mierzenia wysokości. Statystyki są dostępne ale tylko te podstawowe informujące w jaki dzień jeździliśmy, ile zrobiliśmy wycieczek w ciągu tygodnia/miesiąca oraz jaki był całkowity przejechany dystans w tych okresach czasu i ile zabrały nam czasu. W aplikacji w edycji danej wycieczki można dodać partnera jazdy podając jego nazwę, wybierając płeć, a nawet jakiś kolorek. Problem w tym, że jeżeli później jedziemy znowu z tą samą osobą, to trzeba te dane podawać od nowa, zamiast wybierać z jakiejś listy. Brakuje mi tez podawania daty w liczniku i zapamiętywania przez niego kiedy zaczęła się dana podróż. Dzięki temu podczas importowania danych te informacje również byłyby zczytywane, a tak to trzeba je wpisywać ręcznie

.sigma_data_center_2_notes.png

Program oparty jest na Adobe Air. Do stacji dokującej nie ma dołączonego oprogramowania (a za taki hajs powinno być) przez co trzeba kupić je na stronie Sigmy, choć dzięki kuponowi rabatowemu jest o połowę taniej niż normalnie. Opłatę można wykonać za pomocą karty płatniczej na stronie Sigmy lub za pomocą pay-pall. Ja zapłaciłem kartą ale poprzez pay-pall, bo bardziej im ufam w kwestii bezpieczeństwa danych :) Nie trzeba mieć żadnej karty kredytowej - wystarczy np. popularna Visa Electron. Program aktywuje się przez internet, a cracków na razie nie ma, więc trzeba płacić :P

 

Jeszcze, krótkie sprostowanie do pojawiających się pytań:

Jeżeli usuną nam się ustawienia licznika np. po wymianie baterii to w ustawieniach można wpisać mu całkowity dystans jak i czas dla jednego i drugiego roweru. Te same dane włącznie z kilkoma innymi ustawieniami można wyeksportować z aplikacji na licznik (po ich uprzednim zaimportowaniu).

Mając drugi rower możemy kupić drugie gniazdo (WS2) i dzięki innemu rozmieszczeniu jednego z pinów od mierzenia obrotów kół, licznik rozpozna automatycznie, że to jest inny rower. Do tej podstawki również można podpiąć czujnik kadencji dedykowany specjalnie dla niej.

Jeżeli mamy jeden rower, na którym zmieniamy opony o innym rozmiarze, to albo zmieniamy dane dla danego gniazda w ustawieniach licznika (pozostałe dane nie są usuwane), albo jeżeli robimy to często i nie jest żal 40zł to można kupić drugie gniazdo i też zamontować je na rowerze pamiętając by ustawić inny rozmiar koła dla drugiego gniazda (bike 2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witeczka koledzy i koleżanki. Poprzedni mój licznik to była bezprzewodowa SIGMA która po około roku użytkowania powiedziała dość. Nie pomagały wymiany baterii, licznik po prostu " nie łapał zasięgu " wyrzuciłem go na śmietnik i kupiłem nową SIGMĘ 1609STS ( niestety zadecydował wygląd rozglądałem się za innymi markami ale moim zdaniem nie ma konkurencji dla tej marki ) Licznik spisuje się bez zarzutu, tylko trapi mnie jedna rzecz, na wielu forach ludzie piszą na temat przekłamywania prędkości przez ten licznik.

 

Tak więc od początku :

 

1. W instrukcji napisane jest, że wpisujemy obwód koła .

2. Nie ma wzmianki o tym na jakiej wysokości ma być umieszczony czujnik i magnes na szprysze

 

Licznik zlicza ilość "piknięć" magnesu koło czujnika ale każdy wie że jeśli założymy czujnik i magnesik nisko to licznik będzie pokazywał większą prędkość niż jak założymy ten sam czujnik na samej górze koła.

 

Tak więc moje pytanie jest następujące :

 

1. Czy dobrze myślę z tym zamontowaniem czujnika ( większa prędkość niżej, mniejsza prędkość wyżej )

2. Jak się ma wpisywanie obwodu do tego gdzie zamontujemy czujnik

3. Czy jednak może w instrukcji jest konkretna wysokośc na jakiej ma być zamontowany czujnik :D

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawy fizyki się kłaniają... Umiejscowienie licznika NIE ma żadnego znaczenia w kwestii odległości, czy szybkości. Niezależnie, czy zamontujesz licznik centymetr od piasty, czy może przy samej obręczy - przecież i tak magnes wykona tylko jeden obrót, nieprawdaż? Proste doświadczenie: załóż dwa magnesy na szprychy - jeden przy piaście, drugi przy obręczy, i powiedz, jaki sposób ten pierwszy może wykonać więcej obrotów? Poczytaj o prędkości kątowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...