Skocz do zawartości

[rower] Centurion Backfire 500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po kradzieży mojej Meridy postanowiłem zaleczyć smutek i zakupić nowy rower.Niedawno stałem się właścicielem - Centurion Backfire 500. Po wielu wycieczkach do sklepów rowerowych w Łodzi na tapecie pozostały dwa modele: Specialized i Centurion. Spec w tej samej cenie był cięższy i na słabszym osprzęcie a po pierwszych przymiarkach na Centurionie czułem się lepiej, jakbyśmy się znali od dłuższego czasu.Wybór padł na Centuriona. Cena wyjściowa roweru to 2159 zł. Ja w wyniku przeceny zapłaciłem 1750zł. Rama 46 cm - 18" . Marka dość mało rozpowszechniona w Polsce. Być może dlatego iż przedstawiciel Centuriona pojawił się w Polsce dopiero 2 lata temu. W Łodzi w tym roku sprzedano około 200 rowerów Centurion i właściciele są podobno zadowoleni. Ja po przejechaniu pierwszej stówy... również.

 

Specyfikacja:

 

Centurion Backfire 500

 

Cena katalogowa: 2159,00 zł

Waga: 12,6 kg

Rama (materiał): MTB Basic, AL 6061 butted

Rozmiary: 37, 41, 46, 51, 56 cm

 

Amortyzacja:

Widelec: SR Suntour SF7-XCR, 80 mm, blokada skoku

 

Napęd:

Przerzutka przednia: Shimano Deore

Przerzutka tylna: Shimano Deore XT

Korba: Shimano Deore, 44/32/22 Z. / teraz slx

Środek suportu: Shimano UN-26C13

Kaseta: Shimano HG50-9, 11-32 T.

Lańcuch: Shimano HG53

 

Koła:

Piasta przednia: Shimano Deore / teraz slx

Piasta tylna: Shimano Deore / teraz slx

Obręcze: Alexrims Racer's Edge Adventurer

Szprychy: DT Stainles 2.0

Opony: Pogo Kardung-La

 

Kontrola:

Manetki: Shimano Deore Rapidfire 3x9

Dźwignie hamulca: Tektro MT2.0 / teraz slx

Hamulec przedni: Tektro M730 / teraz slx

Hamulec tylny: Tektro M730 / teraz slx

Kierownica: Procraft Riser AL

Mostek: Procraft AL 17°

Stery: FSA

Siodełko: Velo-Centurion Sport

Sztyca: Procraft SP-600, 31.6 mm

Kolor: matowy szaro-magnezowy

 

Po zakupie doszedłem do wniosku iż zaoszczędzone na obniżce pieniądze przeznaczę na hydraulikę slx'a a jeszcze parę groszy na korbę slx'a . Nie świadczy to że korba działała źle. Wiedziałem,że jeśli teraz nie wydam tego co zostało to pójdzie na inne rzeczy.icon_wink.gif Minusem roweru są hamulce Tektro. Działały kiepsko i próby regulacji nie zmieniły nic.To co chwalę w rowerze to bardzo dobrze współpracujący napęd . Wszystkie komponenty z jednej grupy. Całkiem niezła jest też waga roweru jak na tę cenę - tak przynajmniej mi się wydaje. Myślę ,że jest to niezła baza początkowa do przyszłej rozbudowy. Z hamplami slx'a naprawdę dobrze się tym jeździ. Ogólnie określił bym rower jako "miękki" - rama dobrze amortyzuje i przenosi mało drgań. Jest dość komfortowy na trasach leśnych a opony sprawują się dobrze w trudnym terenie choć nie jest to górna półka.Rower bardzo dobrze skręca. Nie ma mowy o jakiejkolwiek nerwowości.Dzięki długiej rurze górnej ramy jeździmy w pozycji sportowej a mała odległość między kołami powoduje,że bardziej zadowoleni będziemy z niego w terenie niż na długiej prostej . Jeśli zamienię jeszcze w przyszłości amortyzator na Rebę myślę ,że będę się jeszcze długo cieszył z wojownika. Po następnych kilometrach ciąg dalszy... Ciekaw jestem opinii pozostałych użytkowników marki Centurion. Pozdrawiam i zapraszam galerii.

 

http://img90.imageshack.us/my.php?image=centurioneb6.jpg

http://img380.imageshack.us/my.php?image=218zr2.jpg

http://img380.imageshack.us/my.php?image=215tj8.jpg

http://img385.imageshack.us/my.php?image=216xv6.jpg

http://img385.imageshack.us/my.php?image=217ho5.jpg

 

I jeszcze słów parę na temat historii firmy http://www.bikeboard.pl/index.php?d=tematy...27&art=3117

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Powoli idzie wiosna więc ...dalsza część zakupów i chyba na tym koniec

 

Koszyk na bidon - Elite Custom - 42g

Licznik - Sigma BC 1606 L - 59g

Hamulce: Shimano SLX ( komplet ) - 760g

Tarcze: SLX SM-RT64 160/160 - 340g

Pancerze i Linki - Shimano

Kaseta - Shimano XT CS-M770 11-32 - 255g

Łancuch - Shimano LX CN-HG 73 - 283g

Korby - Shimano SLX FC-M660 - 890g

Przerzutka przednia - Shimano Deore FD-M531-178g

Przerzutka tylna - Shimano XT RD-M770 -232 g

Widelec - Rock Shox Recon SL - 1823g

Rama - Centurion Basic-V, AL 6061 butted - 1890 g

Gripy - Centurion

Stery: FSA No.10

Kierownica - Boplight Team -25,4 ,560 mm -152g

Mostek - Boplight Team - 121g

Rogi: Boplight Pro - 58g

Pedały - PD-M540 - 363g

Siodło - Centurion by Velo cr-mo - 240g

Sztyca - Truvativ Team - 294g

Manetki - Shimano Deore - 291g

Koła - Mavic Crossride Disc CL - 1930g

Opona Przednia - Michelin XC Dry 2 - 620g

Opona Tylna - Michelin XC Dry 2 - 620g

Dętki - Maxxis flyweight - 185g.

Zaciski - Boplight - 77g

 

http://picasaweb.google.pl/Truchamontada/M...468102667134866

 

Jak widać z seryjnego roweru zostało nie za dużo... Co mnie cieszy to rama. Solidna , niemiecka , dokładna robota.Nie jest za lekka ale zwinna, sztywna i na ten moment nie zamienię na inną. Przejechałem trochę kilometrów i wrażenia świetne. Oczywiście są sprzęty lepsze ale za te pieniądze jest to świetny model do dalszej rozbudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...